"Brillant. Dårlig. En lille smule gal"

-Tagline

Cruella er en kommende amerikansk film om live action, som vil blive distribueret af Walt Disney Pictures og udsendt teatralsk den 28. maj 2021 med en samtidig frigivelse på Disney+ for et ekstra gebyr med premier Adgang. Baseret på Disney-animeret film fra 1961, One Hundred og One Dalmatikere, tjener filmen som en oprindelseshistorie for Cruella De Vil og kendetegner Emma Stone som titel. Filmen er direkte rettet af Craig Gillespie, også en film, der er Emma Thompson, Joel Fry, Paul Walter Hauser, Emily Beecham, Kirby Howell-Baptiste og Mark Stærk i støtteroller. Stone tjener også som eksekutivproducent på filmen ved Glenn Close, der tidligere har vist Cruella i de tidligere tilpasninger til levende foranstaltninger, 101 Dalmatinere og 102 Dalmatinere.

Synopsis[redigér | redigér wikikode]

"Cruella", der foregår i 1970'ernes London midt i punkrockrevolutionen, følger en ung svindler ved navn Estella, en klog og kreativ pige, der er fast besluttet på at skabe sig et navn med sine designs. Hun bliver venner med et par unge tyveknægte, der sætter pris på hendes lyst til at lave ballade, og sammen er de i stand til at skabe sig et liv i Londons gader. En dag fanger Estellas flair for mode Baroness von Hellmans opmærksomhed, en mode-legende, der er forfærdelig smart og frygtindgydende haute, spillet af den dobbelte Oscar®-vinder Emma Thompson ("Howards End", "Sense & Sensibility"). Men deres forhold sætter gang i en række begivenheder og afsløringer, der får Estella til at omfavne sin onde side og blive den rabiate, fashionable og hævngerrige Cruella.