(Dansk) Disney Wiki
Advertisement

"Brillant. Dårlig. En lille smule gal"

-Tagline

Cruella er en kommende amerikansk film om live action, som vil blive distribueret af Walt Disney Pictures og udsendt teatralsk den 28. maj 2021 med en samtidig frigivelse på Disney+ for et ekstra gebyr med premier Adgang. Baseret på Disney-animeret film fra 1961, One Hundred og One Dalmatikere, tjener filmen som en oprindelseshistorie for Cruella De Vil og kendetegner Emma Stone som titel. Filmen er direkte rettet af Craig Gillespie, også en film, der er Emma Thompson, Joel Fry, Paul Walter Hauser, Emily Beecham, Kirby Howell-Baptiste og Mark Stærk i støtteroller. Stone tjener også som eksekutivproducent på filmen ved Glenn Close, der tidligere har vist Cruella i de tidligere tilpasninger til levende foranstaltninger, 101 Dalmatinere og 102 Dalmatinere.

Synopsis[]

"Cruella", der foregår i 1970'ernes London midt i punkrockrevolutionen, følger en ung svindler ved navn Estella, en klog og kreativ pige, der er fast besluttet på at skabe sig et navn med sine designs. Hun bliver venner med et par unge tyveknægte, der sætter pris på hendes lyst til at lave ballade, og sammen er de i stand til at skabe sig et liv i Londons gader. En dag fanger Estellas flair for mode Baroness von Hellmans opmærksomhed, en mode-legende, der er forfærdelig smart og frygtindgydende haute, spillet af den dobbelte Oscar®-vinder Emma Thompson ("Howards End", "Sense & Sensibility"). Men deres forhold sætter gang i en række begivenheder og afsløringer, der får Estella til at omfavne sin onde side og blive den rabiate, fashionable og hævngerrige Cruella.

Grund[]

Cruella blev født med halvt sort og halvt hvidt hår. Hun blev mærket som en udstødt på grund af sit udseende og kæmpede for at passe ind i den samfundsmæssige norm. Hendes modetalent var tydeligt i en ung alder, selvom hendes mor, Catherine Miller, forsøgte at få hende til at arbejde med et mønster i modsætning til frihånd. Den unge Estella nægtede at acceptere denne fremgangsmåde. Hun gik i folkeskolen, hvor hendes mor opfordrede hende til at lægge sin dårlige side, som hun havde kaldt "Cruella" til side, og i stedet omfavnede Estella. Dette varede ikke længe, ​​da Estella nægtede at blive mobbet eller passe ind i folkemængderne. Hun fik en ven, Anita Darling, hvis navn hun beundrede. Eleverne gjorde oprør mod Estella og smed hende ned i en dumpster. Det var her, der mødte en omstrejfende hund, som hun adopterede og kaldte Buddy.

Estella blev hurtigt et problembarn med flere pletter på sin skoleoptegnelse. Regelbruddet nåede et punkt, hvor hendes mor, for at holde Estellas rekord ren, trak hende tilbage fra skolen på trods af rektors ønske om udvisning. De kørte til London, hvor Catherine stoppede ved en storslået galla for at tale med en gammel ven, da hun krævede penge til det nye liv, hun ønskede at skabe med Estella. Hun dækkede datterens hår og instruerede hende om at blive i bilen, selvom Estella ville se gallaen selv. Hun og Buddy forlod bilen for at undersøge, skønt deres tilstedeværelse hurtigt eskalerede ting, da de blev fanget, jaget af tre dalmatere og tvunget til at gemme sig udenfor. Estella var vidne til de tre hunde tønde forbi baronesse Von Hellman og faldt ud på Catherine, som blev skubbet ud af klippen til sin død.

Estella gav sig skylden for sin mors død og løb væk, søgte tilflugt på en skraldebil og gik til Regent Park-springvandet. Hun sørgede over sin mors død og vågnede næste morgen for at se to drenge ved springvandet, de småkriminelle Jasper og Horace og deres enøjede hund Wink. Trioen og deres hunde blev jaget fra springvandet af politiet, selvom Estella og Buddy spurgte drengene og Wink til deres tilflugtssted. Drengene præsenterede sig for Estella, og hun afslørede, at hendes mor var død, hvilket Jasper sympatiserede med og opfordrede Horace til at huske den følelse. Hun fandt et sikkert sted hos drengene, men vidste, at hun var nødt til at tilpasse sig for at skjule sin identitet, hvis politiet søgte efter hende. I et forsøg på at gøre dette farvede hun håret.

Som en voksen, Estella iført en rød paryk og gjort et liv med Jasper og Horace så vellykket småkriminelle; de pickpocketed fremmede mennesker på bussen, brød ind i huse, havde ulemper for hoteller, hvor de stjal gæsternes ejendele, og ofte løb fra politiet. Mens hun nød sit enkle liv med Jasper og Horace, længtes hun i hemmelighed efter en karriere som modedesigner hos Baroness Von Hellmans prestigefyldte couture-firma kaldet baronesses hus. På hendes fødselsdag overraskede Jasper og Horace hende med en kage, omend den blev stjålet, og et jobacceptbrev til en af baronessens mange butikker. Jasper havde trukket et par strenge for at få hende accepteret, strenge, der inkluderede at bryde ind og droppe hendes CV på bunken. Hun var opstemt ved muligheden, mens Horace troede, de brugte accept som en vinkel for en con. Estella var hårdt skuffet, da hendes job ikke var som en glamourøs modedesigner, men som en underappreciated pedel. Efter at være blevet irettesat af sin chef over en brudt skraldespose, Estella drak sig selv til en stupor og indrettede butikens vinduesdisplay, før hun gik ud i det. Baronessen besøgte en overraskelse i butikken næste morgen og bemærkede vinduet sammen med Estella, Jasper og Horace, der blev arresteret af sikkerhed. Hun var tilfreds med Estellas vinduesudstilling og gav hende et job.

Estella fik hurtigt baronessens opmærksomhed for sit fantastiske arbejde og design. De begyndte at vokse tæt og Estella var ekstatisk for de muligheder, der kom hendes vej. For at udvide sin kreativitet blev Estella ven med en vintage butiksejer ved navn Artie. En dag genkendte hun sin mors halskæde omkring baronessens hals. Baronesse spundet en fortælling om en tidligere medarbejder, der stjal det fra hende. Estella indså, at Catherine var gået for at se Baronessen natten til hendes død, og det var hendes gala, de deltog i. Hun hyret hjælp fra Horace og Jasper i at få tilbage halskæde, selvom de ville have brug for en distraktion. Estella vidste, at hun ikke kunne deltage i gallaen uden baronesse at vide, at det var hende, så hun vendte tilbage til sin alter-ego Cruella. Hun iførte sig en rød kjole og styrtede festen, mens Jasper og Horace forsøgte at stjæle halskæden. De indså hurtigt, at baronesse bar halskæden, så Jasper frigav rotter for at distrahere hende, mens Cruella stjal halskæden. I ruckus brugte Baronessen en hundefløjte til at kommandere hendes dalmatere, og Estella indså, at baronesse brugte den samme fløjte til at lede sine hunde til at dræbe Catherine. En af Dalmatinerne spiste halskæden, mens Cruella, Horace og Jasper flygtede i en stjålet Panther de Ville. Den følgende dag, Cruella beordrede mændene til at kidnappe de tre dalmatere, indtil en af dem opgav halskæden.

Nu med en ordentlig motivation for hævn planlagde Cruella at hævne sin mors død ved at ødelægge baronessens liv. Hun hånede Baronessen ved at optræde på sine overdådige sammenkomster i over-the-top og stilfulde tøj. Hun rekrutterede også sin barndomsven Anita Darling om hjælp. Anita brugte sine journalistiske forbindelser til at sprede reklame for Cruella. Jasper og Horace begyndte at føle sig misbrugt af" Cruella", som var begyndt at verbalt berate dem og nægtede at takke dem for deres hjælp. Baronesse, voksende vred på Cruella, fyrede hendes advokat Roger for hans manglende evne til at identificere Cruella.

Estellas ordninger blev mere dristige, da hun rekrutterede Artie for at skabe flere tøj til at fange medieopmerksomhed. Hun, Jasper, Horace, og Artie sat på et Sho.i Regent' s Park natten til Baroness ' big gala. Baronessen stykket sammen, at Cruella var Estella, placeret hendes skjulested, og erobrede Jasper og Horace. Baronesse forsøgte at myrde hende i en brand, der ville blive fastgjort på Jasper og Horace. Estella blev reddet af John, baronessens højre hånd og kammertjener, der hørte Estella fortælle Baronessen om Katarinas mord ved baronessens hånd. Han fandt halskæden, da de forlod bygningen, og afslørede, at det var en nøgle til en kasse, der indeholdt Estellas fødselsregistre. Han afslørede, at Estella var baronessens datter, Baronessen var narcissistisk og vred over hendes graviditet, da det ville skifte opmærksomhed fra hende. Efter fødslen instruerede hun John om at" slippe af med " barnet. Ikke i stand til at bringe sig selv til at myrde barnet, John gav babyen til deres søde pige Catherine, der rejste Estella i hemmelighed.

Kastet i en spiral ved åbenbaringen trak Estella sig tilbage til springvandet i Regent ' s Park, hvor hun fik fred med sin adoptivmor. Hun valgte at acceptere sin Cruella side og besejre Baronessen. Estella brød Jasper og Horace ud af fængslet og kompenserede for hendes handlinger som Cruella, og indrømmede, at de var hendes familie. Mændene blev enige om at hjælpe hende med en endelig ordning. Hun samarbejdede igen med Artie og hans team af dressmakers. Horace stjal hende en ny bil kaldet en Panther de Ville, og påpegede ligheden med ordet "djævel", selvom det blev udtalt "de vil". Estella kunne godt lide navnet.

De narrede baronessens gæster til at bære Cruella-parykker for at forvirre sikkerheden og forvirre Baronessen. De sneg sig ind i hendes parti, hvor Cruella adopterede sin Estella persona for sidste gang. Hun lokkede Baronessen til klipperne, hvor Catherine blev myrdet og afslørede sin identitet. Baronesse fejrede medfølelse, men da de omfavnede, Baronessen skubbede Estella over klipperne til hendes død. Horace og Jasper havde guidet gæsterne udenfor, så hele debacle blev vidne til politibetjente, sikkerhedsvagter, og gæster både. I mellemtiden overlevede Estella med et godt trimmet nederdel lavet til en faldskærm. Med mordet på Estella blev Baronessen arresteret, og familiens formue blev arvet af Cruella de Vil per Estellas vilje. Nu en arving, Cruella vendte Hellman Hall til Hell Hall og gjorde sig ganske behagelig i palæet sammen med Jasper, Horace, og Artie. Hun meddelte, at hun havde en hel del ideer om, hvad de skal gøre næste.

Cruella sendt Anita Darling og Roger Radcliffe hver en dalmatisk hvalp, henholdsvis navngivet Perdita og Pongo. Roger blev ramt af hvalpen og begyndte at skrive en sang om Cruella på sit klaver.

Advertisement