FANDOM

Headerto

Det Danske Disney Wiki blev grundlagt i november 2014. Der er blevet skrevet 348 artikler siden da.

Siden indeholder materiale, som tilhører Disney. Disney Wiki har ikke ejerskab over dette. Disney Wiki er en del af Fandom netværket, som tideligere blev kaldt Wikia.

Disney Wiki giver dig muligheden for, at bidrage, redigere og oprette artikler. Vi har udelukkende fokus på Disney relateret indhold, hvilket giver mulighed for mere uddybelse.

Ny til wiki formatet?

Der er ikke noget krav om at du skal være en registreret bruger for at kunne redigere, men det gør det nemmere for alle involverede, at vi nemt kan se hvem der har redigeret hvad. Start derfor med at logge på eller oprette en konto.

For at redigere en side trykker du på Rediger i toppen af artiklen. Indholdet af artiklens definition vil nu blive vist. Det er en blanding af ren tekst og nogle koder som styrer hvordan indholdet ser ud. Hvis du ikke har lært koderne at kende, så lad dem være uændret og ret blot der, hvor du i forvejen finder teksten.

Når du har rettet det du vil, så kan du eventuelt skrive i kommentarfeltet en kortfattet konklusion af hvad/hvorfor du har rettet artiklen og tryk på knappen Forhåndsvisning. På den viste side kan du se hvordan siden vil komme til at se ud med dine rettelser. Hvis du er tilfreds med det du ser, så trykker du Gem side. Hvis der stadigvæk er noget som ikke ser rigtigt ud, så tryk på Back og fortsæt med at redigere.

Hvis du stadigvæk mangler hjælp, kan du finde mere vejledning her.

INFO SIDE

Disney Wiki på andre sprog

Det Engelske Disney Wiki blev grundlagt d. 8 maj 2005 og er den klart største. De andre sprog findes som sub-domæner til den engelske. Eksempelvis skal man skrive disney.fandom.com/da for at komme til den danske side.

Sprog med over 5 000 artikler
En Es Pl Pt-br
Sprog med over 1 000 artikler
Ar Fr It Nl Ru
Sprog med over 100 artikler
Da Fi Ja Zh
Sprog med over 10 artikler

He Hr Id Ko No Ro Sv Tr Vi

(Bemærk at disse tal ikke er realtid og kan være updateret.)