(Dansk) Disney Wiki
Advertisement

Superjokerne (originaltitel: Walk the Prank) er en amerikansk komedie tv-serie skabt af Adam Small og Trevor Moore, der havde premiere på Disney XD den 1. april 2016 og sluttede den 16. juli 2018. Serien har Cody Veith, Bryce Gheisar, Brandon Severs, Jillian Shea Spaeder, og Tobie Windham.

Handling[]

Serien handler om de praktiske jokere Herman, Chance, Bailey og Dusty, som laver udførlige pranks og finder rigtige mennesker at udføre løjerne på. Deres pranks involverer normalt overnaturlige, skræmmende, sjove eller grove elementer. For eksempel kan en typisk prank involvere en skræmmende historie, der kommer til live, eller børn med overnaturlige kræfter, der bruger deres kræfter til at skade mennesker, skræmme eller true målet osv. Løjerne mestres af special effect-teams, og mange af de 'andre mål ' (de fiktive karakterer, der bruges i pranken til at skabe en historie) er stuntmænd/skuespillere. Nogle pranks involverer psykiske kræfter til at forudsige fremtiden, og i så fald ved målets ven, at de bliver pranket og hjælper med at sætte målet op for det. For eksempel blev der engang brugt en prank, hvor Bailey var en robot, der kunne læse folks tanker, al information om personen blev givet af deres ven, der satte dem op.

Advertisement