FANDOM

Sankari-kone Dusty.
Dusty Crophopper
Taustatiedot
Elokuvissa
Televisio-ohjelmissa
Videopeleissä
Näyttelijä
Animaattorit
Ääninäyttelijä
Suunnittelija
Inspiraatio
Hahmotiedot
Koko nimi
Muut nimet
Luonne
Ulkonäkö
Kansalaisuus
Laji
Syntymäpäivä
Ammatti
Suuntaus
On osana
Tavoite
Koti
Sukulaiset
Lemmikit
Liittolaiset
Kätyrit
Viholliset
Pitää
Ei pidä
Voimat ja kyvyt
Aseet
Kohtalo
Lainaus
Dusty Crophopper on Lentsikat ja Lentsikat 2: Pelastajat elokuvien pääsankari. Hän on Potkurimutkan ruiskutuskone, ja aluksi hän lenteli maissipellon yllä ja ruiskutti sille lannotetta. Sen aikana hän unelmoi tulevansa kilpalentäjäksi, ja se toteutui kun hän pääsi osallistumaan Siivin ympäri maailman. Aluksi hän ei pääsytkään, mutta kun yhden kilpailuun pyrkivän kilpurin tankista löytyi kiellettyä bensiinin lisäainetta nimeltä "Nitrometaania", se lensi ulos kisasta ja Dusty sai hänen paikkansa kilpailussa. Aluksi Dustylla oli korkeanpaikankammo, mutta myöhemmin pääsi siitä. Kilpailussa Ripslinger halusi panna pisteen hänen yrityksille. Mutta Dusty voitti kisan ja Ripslingerin aikeet epäonnistuivat. Dustysta tuli jopa Piraattilaivueen kunniajäsen. Sitten toisessa Lentsikat elokuvassa Dustyn vaihdeloota hajosi ja silloin hän ei voinut osallistua enää kilpailuihin. Ja kun Potkurimutkan oli vaarassa sulkeutua palokunnan takia, Dusty päätti ryhtyä palomieheksi ja auttaa Maydaytä. Joten hän matkasi Propelliperän kansallispuiston palokuntaan saamaan pätevyyden. Aluksi Pena Vartija ei pitänyt häntä pätevänä koska Dusty laski kierroksia hajonneen vaihdelootan takia, mutta sitten kun Dusty oli pelastamassa Harrin ja Ninnin Kairakanjonissa, hän ei laskenut kierroksia. Ja kun Harri ja Ninni pelastuivat, Dusty hajosi ja putosi. Mutta Maru onnistui korjaamaan hänet ja hänen vaihdelootan, ja sitten Dustysta tuli sekä kilpuri että palomies.

Galleria Muokkaa