FANDOM

Jafarin paluu -elokuvan kansi
Jafarin paluu (engl. The Return of Jafar tai Aladdin: Return of Jafar) on vuonna 1994 valmistunut jatko-osa Aladdinin seikkailuille.

Juoni Muokkaa

Aladdin asuu nyt Agraban palatsissa kun hänen elämänsä muuttui Jafarin kukistumisen jälkeen ja hänestä oli tulossa Sulttaanin uusi neuvonantaja. Mutta Jafarin lintu, Jago, sai Jafarin lampun Ihmeiden onkalosta, mutta sen jälkeen Jago pudottaa lampun kaivoon ja lähtee kohti Agrabaa. Hän kohtaa Aladdinin torilla, ja paetessaan he kohtaavat Abis Mal -nimisen varkaan ja hän rosvoineen hyökkää heidän kimppuun. Mutta Jago pelastaa tilanteen, ja Aladdin vie hänet palatsiin pitääkseen häntä silmällä. Myös henki palaa Agrabaan matkalta maailman ympäri. Myöhemmin Abis Mal löytää Jafarin lampun ja vapauttaa Jafarin vankeudesta. Jafar tekee Abis Malille tarjouksen, jos hän auttaisi Jafaria kostamaan Aladdinille, niin hän saisi palkkion. He kaappaavat Aladdinin ystävät, ja aikovat sen jälkeen tuhota Aladdinin. Mutta onneksi Jago pelastaa tilanteen. Ja sitten he aikovat pysäyttää Jafarin tuhoamalla tämän lampun, se ei ollut helppoa, mutta Jago tulee onneksi auttamaan siinäkin. Jafarin isku osuu Jagoon ja Jago on pahasti loukkaantunut, mutta Jago onnistuu työntämään jalallaan Jafarin lampun kiehuvaan laavaan. Lamppu tuhoutuu ja Jafar sen mukana, ja kaikki palaa ennalleen. Tämän jälkeen Jago jää asumaan uusien ystäviensä kanssa palatsiin, ja Aladdin aikoo neuvonantajan työn sijaan jatkaa seikkailujaan. Lopputekstin jälkeen Abis Mal miettii eikö hän saakaan kolmatta toivetta kun Jafar tuhoutui.

Rooleissa Muokkaa

Alkuperäiset äänet: Muokkaa

Suomenkieliset äänet: Muokkaa

GalleriaMuokkaa

Wiki
Disney Wikissä on aiheeseen Jafarin paluu liittyviä kuvia.