Disney Fandom Hrvatska
Advertisement
Disney Fandom Hrvatska

Želja (eng. Wish) je američki animirani glazbeni film u produkciji Walt Disney Animation Studios. Film je objavljen 22. studenog 2023. te je 62. dugometražni animirani film u Disneyevom animiranom kanonu. Film je napisala Jennifer Lee, a režirali Chris Buck i Fawn Veerasunthorn.

U hrvatska kina film je stigao sinkroniziran 23. studenog 2023.

Sažetak[]

Želja postavlja pitanje: "Kako je nastala zvijezda želja, koju su mnogi Disneyjevi likovi priželjkivali?" Smještena u čarobno kraljevstvo Rosas, priča predstavlja Ashu (glas Ariane DeBose), optimisticu oštrog duha kojoj je jako stalo do svoje zajednice. Kada se Asha okrene prema nebu u trenutku potrebe i zaželi želju, na njenu molbu odgovara kozmička sila - mala lopta bezgranične energije koja se zove Zvijezda. Zajedno se suočavaju s najstrašnijim neprijateljima kako bi spasili njezinu zajednicu i dokazali da kada se volja jednog hrabrog čovjeka poveže s magijom zvijezda, mogu se dogoditi čudesne stvari.

Radnja[]

Prije mnogo godina, Kraljevstvo Rosas osnovali su kralj Magnifico i kraljica Amaya na mediteranskom otoku, uz pomoć Magnificovom čarobnom sposobnošću da ispunjava želje stanovnika kraljevstva. Nakon što napuni 18 godina, svaki građanin svoju želju predaje Magnificu tijekom ceremonije, pri čemu ih on čuva u svojoj zvjezdarnici. Mjesečno Magnifico izabere jednu želju koju će ispuniti pred gradom.

U sadašnjosti, 17-godišnja Asha, u društvu svog ljubimca koze Valentina, želi postati Magnificov šegrt. Na 100. rođendan njezina djeda Sabina, Asha se nada da će mu Magnifico ispuniti želju na proslavi. Međutim, tijekom razgovora za pripravnika, napetost raste kada Magnifico porekne ispuniti Sabinovu želju. Ovo otkriva mračnu istinu da on briše sjećanja na njihove želje, čineći stanovništvo lišenim ambicija i ovisnim o njemu.

Unatoč Ashinim pokušajima da razotkrije Magnificovu prijevaru, njezina obitelj nije uvjerena. Frustrirana, Asha zaželi očajničku želju nebesima, prizivajući čarobno biće po imenu Zvijezda. Nesvjestan toga, Magnifico doživljava Star kao prijetnju Rosasu i traži načine da se suprotstavi njezinoj moći. U međuvremenu, Zvijezdina magija oživljava šumu i otkriva Ashi vezu između svih živih bića i zvjezdane prašine. Zajedno s Valentinom, Asha kreće u potragu za povratom Sabinove želje, prkoseći Magnificu uz pomoć svoje prijateljice Dahlie.

Dok napetost u Rosasu raste, Magnifico pribjegava mračnoj magiji kako bi zadržao kontrolu. Asha, naoružana novim saznanjima, uzvrati Sabino želju, ali Magnifico uzvraća, uskraćujući želju njezine majke Sakine i izazivajući duboku tugu. Asha, njezina obitelj i Zvijezda bježe, dok ih proganja Magnifico. Istina izlazi na vidjelo da je Simon, jedan od Ashinih prijatelja, Magnificov doušnik. Magnifico, potaknut slomljenim željama, postaje ogromna sila.

Asha okuplja svoje prijatelje i kraljicu Amayu da se suprotstave Magnificu. Iskvaren i moćan, Magnifico crpi Rosasine želje, dok se Asha, sa svojim prijateljima, suočava s izazovima. U posljednjoj bitci Asha moli građane da zažele želju, nadjačavajući Magnificovu mračnu magiju. Kraljevstvo je oslobođeno, Magnifico je zapečaćen u svom štapu, a Zvijezda je puštena. Amaya preuzima vodstvo, dok je Magnifico zatvoren. Zvijezda, u znak zahvalnosti, daruje Ashi čarobni štapić, a ona se zavjetuje da će nastaviti pravedno ispunjavati želje.

Glasovi[]

  • Ariana DeBose kao Asha
  • Chris Pine kao kralj Magnifico
  • Alan Tudyk kao Valentino
  • Angelique Cabral as kraljica Amaya
  • Victor Garber kao Sabino
  • Natasha Rothwell kao Sakina
  • Jennifer Kumiyama kao Dahlia
  • Harvey Guillén kao Gabo
  • Niko Vargas kao Hal
  • Evan Peters kao Simon
  • Ramy Youssef kao Safi
  • Jon Rudnitsky kao Dario
  • Della Saba kao Bazeema

Produkcija[]

Objavljeno je 21. siječnja 2022. da Jennifer Lee piše originalni film za Walt Disney Animation Studios, a tijekom 2022. D23 Expo Presentation, Disney Animation je najavio novi film pod nazivom Wish, s Chrisom Buckom i Fawn Veerasunthorn u režiji, te Peter Del Vecho i Juan Pablo Reyes kao producenti. Također je objavljeno da umjetnički stil kombinira Disneyjevu klasičnu akvarelnu animaciju i kompjutorsku animaciju koju tvrtka koristi u svom modernom razdoblju.

Glazba[]

Julia Michaels je najavljena da će pisati originalne pjesme za film na D23 Expo u rujnu 2022. U travnju 2023. potvrđeno je da će David Metzger skladati orkestralnu glazbu za film, dok se Benjamin Rice pridružio Michaelsu da napiše pjesme. Metzger je prethodno radio kao skladatelj za Disneyeve animirane filmove s izravnim video zapisom kao što su Tarzan II i Priča o medvjedu 2, kao i orkestrirao Disneyeve animirane filmove koji su objavljeni u kinima kao što su Tarzan, Grom, Snježno kraljevstvo i Snježno kraljevstvo 2. Na CinemaConu u travnju, Disney je prikazao isječak Ashe kako pjeva pjesmu "This Wish", koju su novinari Deadlinea opisali kao "vrlo lijepu, moćnu himnu".

Kritike[]

Na internetskoj stranici Rotten Tomatoes, agregatoru recenzija, 49% od 176 recenzija kritičara je pozitivno, s prosječnom ocjenom 5,7/10. Konsenzus stranice glasi: "Želja zarađuje malo za srce zbog načina na koji se toplo referira na mnoge studijske klasike, ali nostalgija nije zamjena za istinsku magiju pripovijedanja - bez obzira koliko lijepo animirana bila."

Metacritic, koji koristi ponderirani prosjek, dodijelio je filmu ocjenu 47 od 100, na temelju 41 kritičara, što ukazuje na "mješovite ili prosječne" kritike.

Mediska datoteka[]

Galerija[]

Disney Fandom Hrvatska ima kolekciju slika i medija o: Želja.

Zanimljivosti[]

  • Budući da ovaj film izlazi tijekom proslave Disneyjeve 100. obljetnice, činjenica da se radnja temelji na zvijezdi sličnoj onoj predstavljenoj u Pinocchiju i zvijezdama viđenim u mnogim kasnijim filmovima, kao što su Petar Pan, Spasioci, Oliver i društvo i Princeza i žabac, koji služe kao Disneyjev najslikovitiji simbol, koji se uglavnom koristi u prvoj snimci logotipa Disneyevog dvorca od 2006., lako se može smatrati proslavom stote obljetnice tvrtke.
  • Poput nekih CG animiranih filmova posljednjih godina (kao što je Sony franšiza Spider-Verse, DreamWorksovi Loši momci, Mačak u čizmama: Posljednja želja i Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem), umjetnički stil filma nalikuje 2D umjetničkim djelima s CG animacijom, ali postoje neke razlike između Želje i drugih filmova koji koriste isti stil:
    • Wish kombinira tradicionalnu ručno crtanu animaciju, Disneyjev izvorni umjetnički stil, s CG animacijom, dok ostali filmovi kombiniraju stil stripa ili stil slikan uljem s CG animacijom.
    • Za film, zgrade i okoliši također se renderiraju poput ručno crtane animacije, dok drugi gore spomenuti filmovi samo koriste standardno CG renderiranje za zgrade i okoliše.
    • Na temelju teaser trailera, Želja još uvijek koristi standardnih 24 sličice u sekundi za prikaz pokreta likova, ali svi gore spomenuti filmovi koriste manje sličica u sekundi (slično pokretima likova u 2D japanskom animeu).
    • Način na koji CG izgleda kao nacrtan rukom sličan je sustavu Meander koji se koristi za Paperman, Feast i Far From the Tree (od kojih su prva dva dobitnici Oscara).
  • Ovo je treći film studija Walt Disney Animation Studios koji će biti objavljen 22. studenog, nakon Ljepotice i zvijeri i Snježno kraljevstvo 2.
  • Film će navodno sadržavati mnoge reference koja se odnose na prošle Disneyjeve animirane filmove.
  • Zvijezda se prvi put pojavljuje tijekom odjavne špice Čudesnog svijeta, slično drugim nedavnim filmovima Disney Animationa koji nagovještavaju filmove koji će ih slijediti u odjavnoj špici.
  • Ovo će označiti prvu filmsku glazbu za Davea Metzgera (ovdje zaslužan kao David Metzger) u filmu Walt Disney Animation Studios, nakon što je prethodno snimio odabrane epizode Legende o Tarzanu i Disneytoon Studios Priča o medvijedu 2.
  • Ovo je prvi Disneyjev animirani film koji koristi CinemaScope nakon Dama i Skitnica.
  • Nakon završetka pandemije koronavirusa početkom 2023. i Bob Igerovog plana reorganizacije, Želja će se vratiti na tradicionalno 2-3-mjesečno prikazivanje u kinima prije nego što bude pušten na PVOD i Disney+, umjesto 30-dnevnog ekskluzivnog prikazivanja u kinima poput Encanta i Čudesan svijet.
    • Prema nekim izvorima, ovaj je plan također bio uzrokovan lošim rezultatima Encanta na blagajnama (iako je postao financijski uspješan nakon objavljivanja na Disney+) i neuspjehom Svjetlosnog i Čudesan svijet, a Iger je izjavio da želi da više obitelji gledaju film u kinima umjesto da čekaju da bude dostupan na Disney+.
  • Ashinih sedam prijatelja tinejdžera, poznatih kao "Tinejdžeri", temelje se na Sedam patuljaka, s Dahliom, Ashinom najboljom prijateljicom i mozgovima Tinejdžera koji predstavljaju Doca.
  • Ovaj film je posvećen Burnyju Mattinsonu, Disneyevoj legendi koji je radio u studiju od 1953. do svoje smrti u veljači 2023.
Advertisement