Disney Fandom Hrvatska
Advertisement
Disney Fandom Hrvatska

Dr. Stephen Vincent Strange je superheroj iz stripova Marvel Comicsa. On je neurokirurg koji je u prometnoj nesreći zadobio oštećenje živaca na rukama. U očaju za izlječenjem je potražio Drevnu, nadajući se da će tako izliječiti svoj invaliditet, ali napušta tu ideju nakon što ga Drevna nauči koristiti i kontrolirati magiju, te na kraju postaje Vrhovni čarobnjak (Sorcerer Surpreme).

Debitirao je u Marvelovom kinematografskom svemiru kao istoimeni glavni protagonist filma iz 2016., Doktor Strange, a kasnije se pojavio u sljedećim filmovima franšize.

Doktora Strangea kreirali su Stan Lee i Steve Ditko.

Pozadina[]

Osobnosti[]

Prije prometne nesreće, Stephen je bio izrazito egoističan, arogantan, tvrdoglav i uskogrudan. Unatoč tim negativnim osobinama, imao je neke standarde, poput vrednovanja života i nespremnosti na ubijanje. Nakon nesreće, koja je Stephena ostavila slomljenog čovjeka, iako također vrlo odlučnog da se izliječi, njegovo se držanje počelo mijenjati.

Nakon što je otkrio postojanje nadnaravnog i postao više uključen u dimenzionalne ratove; Stephen postaje daleko nesebičniji, moralniji, časniji, pošteniji, odgovorniji i otvoreniji. Također nije bio iznad isprike ili priznanja kada je u krivu, kao što se ispričava Christine Palmer, svojoj bivšoj djevojci i ljubavnom interesu, zbog svoje arogancije i što je svoju frustraciju iznio na njoj kada je privremeno izgubio sposobnost ruka.

Stephen je vrlo inteligentan što se vidi u njegovim kreativnim metodama poraza svojih neprijatelja, unatoč činjenici da je tek nedavno postao čarobnjak i da ima manje iskustva od Morda i njegovih drugih neprijatelja.

Moći i sposobnosti[]

Moći[]

Magija: Kao čarobnjak, Stephen je iznimno moćan, nakon mjeseci učenja i prakse pod paskom Drevne, Steve briljira; postavši iznimno moćan čarobnjak.

  • Eldritch Magic Manipulation: Stephen je u stanju stvarati, oblikovati i manipulirati Eldritch Magic.
  • Teleportacija: Korištenjem Sling Ringa, Stephen može otvoriti vatreni portal na drugu lokaciju; stjecanje sposobnosti da preko fizičkog svijeta i dimenzionalnog Multiverzuma.
  • Međudimenzionalno putovanje: Koristeći Sling Ring, Stephen može putovati između različitih dimenzija i svemira, prelazeći preko različitih razina postojanja ili putujući kroz različite oblike stvarnosti.
  • Astralna projekcija: Stephen je sposoban odvojiti svoj astralni duh od svog tijela, dobivši pristup astralnoj dimenziji; on također može učiniti svoj duh vidljivim drugim pojedincima, ako to želi.
  • Kronokineza: Korištenjem Agamottovog oka, Stephen je u stanju kontrolirati protok vremena, bilo u maloj ili masovnoj skali, posebice da vrati nešto u prethodno stanje, da ubrza njegovo vrijeme kako bi primijenio promjene koje se još nisu dogodile, ili da ga zaključa u vremenskoj petlji, resetirajući njegovo stanje dok ne zaustavi njegov učinak.

Sposobnosti[]

  • Majstor kirurg: Stephen je jedan od najboljih svjetskih kirurga. Njegova vještina omogućuje mu besprijekorno izvođenje gotovo bilo kojeg oblika operacije s malo ili bez mehaničke pomoći. Njegove su vještine toliko impresivne da je HYDRA-in Project Insight navodio Stephena kao potencijalnu prijetnju mnogo prije nego što je postao čarobnjak.
  • Višejezičan: Stephen je sposoban tečno govoriti engleski i sanskrt među ostalim jezicima.
  • Eidetsko pamćenje: Stephen ima savršeno fotografsko pamćenje i njegovo savršeno pamćenje mu je izvorno uvelike pomoglo u medicinskom studiju, pomažući mu da istovremeno dobije master i doktorat; pomoglo je čak i da je Stephen uspio svladati ulazak u astralnu dimenziju, i uspio razumjeti kako koristiti Agamottovo oko nakon što je samo jednom pročitao dio Cagliostrovih uputa.
  • Borilačke vještne: Stephen ima neke vještine u borilačkim vještinama.
  • Nesalomljiva snaga volje: Jedna od najvećih sposobnosti doktora Strangea je njegova nevjerojatno neslomljiva volja. Vrlo malo njih nadilazi njegovu odlučnost i nikada se nije pokazalo da se nikome uistinu predaje. Neumorno je tražio lijek za svoje ruke, često je pitao nevjerojatne pješake gdje se Kamar-Taj nalazi i ostao ispred njegovih vrata pet sati, a potonji mu je priskrbio divljenje Karla Morda. Kasnije je dopustio Dormammuu da ga više puta ubije kako bi ga natjerao da napusti plan osvajanja njegovog svijeta, unatoč ogromnoj boli i strpljenju koje je pretrpio da to učini. Godinu dana kasnije, njegovo je nevjerovatno strpljenje poslužilo cijelom svijetu po drugi put kada je gledao četrnaest milijuna ishoda Rata beskonačnosti. Nikada nije ustuknuo kada se suočio s mnogo iskusnijim neprijateljima kao što su Kaecilius i Thanos, prkoseći njihovoj tiraniji do gorkog kraja. Čak i kada je bio prepušten na milost i nemilost, nikada nije molio za milost, umjesto toga uzvratio je prkosom, kao što je prikazano s Drevnom i Thanosom. Strangeova nesalomiva snaga volje nije bila samo bitna za služenje sebi, nego i milijardama njegovih bližnjih, u više ključnih prilika.

Oružje i oprema[]

  • Prsten: Prsten (Sling Ring) omogućuje Stephenu da otvori vatreni portal na drugo mjesto; bez obzira je li na drugom mjestu na njegovoj Zemlji ili drugom dimenzionalnom Multiverzumu.
  • Agamottonovo oko: Oko Agamotto omogućuje Stephenu da manipulira samim vremenom, stvarajući beskonačnu petlju, sve dok ne zaustavi njegovo djelovanje; njegove druge moći su trenutno nepoznate, jer njegove moći potječu od Beskonačnog kamena.
  • Plašt levitacije: Plašt levitacije omogućuje Stephenu da levitira i lebdi u zraku.

Pojavljivanja[]

Marvel Animated Universe[]

Svemogući Spider-Man

Doktor Strange se pojavljuje u seriji kada se Spider-Man bori protiv negativca Nightmare.

Marvel Cinematic Universe[]

Kapetan Amerika: Ratnik zime

Agent Jasper Sitwell spominje Stephena Strangea kao potencijalnu prijetnju za HYDRU u budućnosti, kao i kao metu za Project Insight.

Doktor Strange

Stephen Strange je vrlo vješt kirurg i medicinar. Unatoč svom poslu u kojem spašava živote, ima veliki ego. Nakon što su mu ruke ranjene, on postaje Vrhovni čarobnjak, sposoban svladati Elditchovu magiju.

Osvetnici: Rat beskonačnosti

Doktor Strange pomaže Iron Manu u borbi s Cull Obsidianom i Ebony Mawom sve dok ga ovaj ne zarobi. Iron Man i Spider-Man ga spašavaju. Strange koristi Kamen vremena da vidi milijune mogućih budućnosti, videći samo jednu u kojoj Thanos gubi. Grupa se bori s Thanosom na planetu Titanu, ali njihove napore da uklone rukavicu beskonačnosti nehotice osujeti Star-Lord, te je Strange na kraju prisiljen predati Kamen vremena kako bi spasio život Iron Mana. Na kraju, Strange je među onima koje je izbrisala moć kamena nakon što je Thanos prikupio svo Beskonačno kamenje.

Osvetnici: Završnica

Preostali Osvetnici su ga u stanju vratiti, kao i sve ostale koji su bili izbrisani, te nakon što to učine, Strange se bori u klimatskoj bitci zajedno s ostalim herojima. Strange ne govori Iron Manu je li to moguća budućnost u kojoj Thanos gubi, vjerujući da se to neće ostvariti ako to učini. Međutim, on pokazuje broj 1 Iron Manu kako bi ga motivirao na akciju.

What If...?

U četvrtoj epizodi, "Što ako je... Doctor Strange izgubio srce umjesto ruku?", radnja prikazuje što bi se moglo dogoditi da je njegova ljubavnica Christine Palmer bila s njim u nesreći i umrla u automobilskoj nesreći, a Strange se borio da prihvati njezinu smrt.

Jedne noći, dvije godine kasnije, on je Vrhovni čarobnjak i više puta koristi Agamottovo oko da preokrene vrijeme na dan kada se nesreća dogodila, kako bi joj spasio život. Međutim, on nikada ne uspije i Christine na kraju umire u svim pokušajima. Drevna mu na kraju kaže da je Christinina smrt apsolutna točka u vremenu, tako da se ne može promijeniti ili bi uzrokovalo kraj njihovog svemira.

Drevna kaže Strangeu da mora jednostavno prihvatiti smrt svoje ljubavnice, ali Strange odbija i njih dvoje se svađaju. Doktor Strange koristi oko Agamotto kako bi se ponovno vratio u prošlost s namjerom da pronađe Cagliostrove knjige, jer je Cagliostro bio osoba koja je znala promijeniti Apsolutnu točku. Susreće se s knjižničarkom O'Benghom i dugo vremena provodi učeći. Otkriva da će moći razbiti Apsolutnu točku apsorbirajući moći drugih oblika života, pa priziva mnoga različita mistična bića i koristi svoju magiju kako bi ih natjerala da mu daju svoje moći. Dok on to radi, Čuvar multiverzuma izjavljuje da neće učiniti ništa, ali ovaj svemir je osuđen na propast ako Strange nastavi, no Strange može čuti ovaj komentar. Strange ostaje tu stoljećima. O'Bengh na kraju postaje starješina i umire od starosti, dok Strange koristi svoju magiju kako bi se zamrznuo na vrijeme, kako ne bi ostario. Prije smrti, O'Bengh mu kaže da postoji još jedan Strange u njihovom svemiru.

Zatim se otkriva da kada se Drevna borila sa Strangeom i nije ga mogla slijediti nakon što se ponovno vratio u prošlost, ona je iskoristila moć Tamne dimenzije da podijeli vremensku liniju na dva dijela, podijelivši Doktora Strangea. Dok se prvi Strange vratio u prošlost i proveo godine proučavajući kako bi pronašao način da vrati Christine, drugi je u istom svemiru odlučio prihvatiti Christininu smrt te iste noći i nikada nije koristio Agamottovo oko da vrati vrijeme. Kada se svemir počne raspadati kao posljedica postupka prvog doktora Strangea, njih dvoje se susreću kada prvi, sada Strange Supreme, otme drugoga. Strange Supreme kaže da bi se trebali spojiti kako bi vratili Christine. Oni se svađaju, a Doctor Strange pokušava uvjeriti Strange Supreme da ode od Christine, unatoč ljubavi koju oboje još gaje prema njoj. Međutim, Strange Supreme odbija i na kraju uspijeva spojiti oboje.

Nakon toga, Strange Supreme uspijeva razbiti Apsolutnu točku i oživjeti ženu koju voli, samo da bi promatrao kako ona počinje nestajati zajedno s cijelim njihovim svemirom. Očajan, Strange traži pomoć Promatrača da spasi Christine i svemir, nudeći da bude kažnjen umjesto njih. Međutim, Promatrač kaže da ne može intervenirati i da nema moć da ih spasi, jer kada je Doktor Strange petljao s vremenom, osudio je ovaj svemir. Promatrač odlazi i Strange Supreme vidi kako se sve oko njega raspada. Strange koristi svoju magiju i uspijeva stvoriti ljubičasti dragulj oko sebe i svoje ljubavnice, ali Christine ipak nestane u njegovom naručju. Sam, plače od tuge, žaleći što je učinio.

Strange Supreme se ponovno pojavljuje na kraju osme epizode, kada se Promatrač povlači iz bitke s moćnim Ultronom i pada unutar zrcalne dimenzije Strange Supreme. Ultron iz jednog od svemira uspio je prenijeti svoj um u svoje Vibranium tijelo i kasnije dobiti svih šest Beskonačnih kamenja. Nakon što je uništio vlastitu stvarnost, Ultron sada pokušava uništiti cijeli multiverzum. Strange Supreme samodopadno pita Promatrača je li spreman prekršiti svoju zakletvu da neće intervenirati u svemirima. Nemajući drugog izbora da spasi multiverzum, Promatrač traži pomoć Strange Supreme.

Strange je započeo savez s Promatračom dok su okupljali heroje iz cijelog Multiverse u borbi protiv Ultrona. Doveli su ih do iluzije puba Whip & Fiddle, koji je kapetanici Carter poznat.

Spider-Man: Put bez povrtka

Doktor Strange se pojavljuje u trećem dijelu serije Spider-Man te pomaže će Spider-Manu dok se bori protiv Electra, Doktora Octopus, Green Goblin, Lizard i Sandman. Strange se pojavljuje kao mentor Peteru kao Tony Stark u Spider-Man: Povratak kući i Talos/Nick Fury u Spider-Man: Daleko od kuće..

Doktor Strange u Multiverzumu Ludila

Zajedno sa Wandom Maximoff i novopridošlicom Americom Chavez, Strange mora smasiti Multiverzum od raspada.

Galerija[]

Disney Fandom Hrvatska ima kolekciju slika i medija o: Doktor Strange (lik).

Zanimljivosti[]

  • Benedict Cumberbatch (Strange) i Martin Freeman (Everett Ross u Kapetan Amerika: Građanski rat i Black Panther) zajedno su glumili u britanskoj seriji Sherlock. Unatoč tome što su tamo tumačili glavna dva lika, u svemiru MCUa se njihova dva lika još nisu srela.
  • U stripovima je Doktor Strange u jednom trenutku mentor Grimizne vještice.

Advertisement