FANDOM

Stub

Ekipa za 6 (eng. Big Hero 6) je 54. animirani film iz 2014. godine u produkciji Walt Disney Animation Studija.

Bio je prvi Disneyjev animirani film s glavnim likovima koji dolaze iz Marvel Entertainment, kojeg je Walt Disney Company kupio 2009. godine i na taj način posebno zahvalio toj podružnici.

Film je dobio odobravanje publike i kritičara,te je bio komercijalni uspijeh, zarađujući u cijelom svijetu 657 milijuna dolara. Osvojio je nagradu Akademija za najbolji animirani film, a bio je nominiran i za nagradu Annie za najbolji animirani film i nagradu Zlatni globus za najbolji animirani film. Animirana televizijska serija koja prati događaje nakon filma premijerno je prikazana na Disney XD u jesen 2017. godine.

SažetakEdit

Iz Walt Disney Animation Studiosa, tim koji stoji iza Snježno kraljevstvo i Krš i lom, dolazi Ekipa za 6, akciska  komedija-avantura o posebnoj vezi koja se razvija između Baymaxa (Scott Adsit), preslatkog robota na napuhavanje velike veličine, i 14-godišnje čudo od djeteta Hiro Hamada (Ryan Potter). Kad razarajući događaj zadesi grad San Fransokyo i Hiru katapultira usred opasnosti, on se okreće Baymaxu i njegovim bliskim prijateljima, ljubiteljici brzine Go Go Tomago (Jamie Chung), pametnjakoviću Wasabiju (Damon Wayans Jr.), kemičarki Honey Lemon (Genesis Rodriguez) i obožavatelju akcije Fredu (TJ Miller). Odlučan da otkrije misterij, Hiro transformira svoje prijatelje u tim visokotehnoloških heroja.

RadnjaEdit

UlogeEdit

  • Jamie Chung kao Go Go Tomago 
  • Damon Wayans mlađi kao Wasabi  
  • Genesis Rodriguez kao Honey Lemon 
  • T.J. Miller kao Fred  
  • Paul Briggs kao Yama  
  • Charlotte Gulezian kao voditeljica bot-borbi
  • David Shaughnessy kao Heathcliff 
  • Stan Lee kao Fredov otac 

ProdukcijaEdit

Nakon Disneyjeve akvizicije Marvel Entertainment 2009. godine, predsjednik/izvršni direktor Bob Iger potaknuo je odjele tvrtke da istraže Marvelova svojstva za koncepte prilagodbe. 2011. godine, dok je Don Hall zajedno sa Stephenom Andersonom radio na Medvjedić Winnie, odabrao je Ekipu za 6 iz Marvelove biblioteke, a kasnije je koncept ustupio izvršnom producentu Johnu Lasseteru, kao mogućoj produkciji za Walt Disney Animation Studios.

U lipnju 2012. Disney je potvrdio da Walt Disney Animation Studios prilagođava seriju Marvel Comicsa i da je film naručen u ranoj fazi razvoja. Potvrđeno je da će Ekipa za 6 biti samostalni film i da neće imati nikakve veze s Marvel Cinematic Universe. Film se temelji na kratkotrajnoj seriji iz 1998. godine koju su napisali Steven T. Seagle i Duncan Roulea.

Iako je Big Hero 6 producirao isključivo Walt Disney Animation Studios, nekoliko je članova Marvelovog kreativnog tima bilo uključeno u produkciju filma, uključujući Marvelovog glavnog kreativnog direktora Joe Quesad. Što se tiče priče o filmu, Quesada je izjavio: "Odnos između Hira i njegovog robota ima vrlo Disneyev okus ... ali kombiniran je s tim Marvelovim herojskim krugom".

U pogledu stila i postavki filma, film će kombinirati istočnoazijsku kulturu (pretežno japansku) sa zapadnom kulturom. 31. prosinca 2013. objavljeno je da se Chris Williams (ko-direktor od Grom ) pridružio Hallu kao novi direktor, dok je Roy Conli, zamijenio je Kristinu Reed kao producenticu. 27. siječnja 2014., Disney je objavio da se projektu pridružio Warner Loughlin, glumački trener Amy Adams, Ryan Reynoldsa, Zooey Deschanel i drugih. Izviješteno je da će pomoći projektu pružajući emocije koje oduzimaju dah i kvalitetnu glumu za likove.

Proizvodnja filma završena je 11. kolovoza 2014.

KritikeEdit

Film je dobio vrlo pozitivne kritike. Internetska stranica za prikupljanje recenzija Rotten Tomatoes izvještava da je 89% kritičara dalo filmu pozitivnu ocjenu na temelju 225 recenzija, s prosječnom ocjenom 7,3/10. Konsenzus stranice glasi: "Slatko zabavan i sjajno animiran, Ekipa za 6 je živahnog tempa, prepun akcije i često dirljiv." Metacritic, koji dodjeljuje normaliziranu ocjenu od 100 iz najboljih kritika glavnih kritičara, izračunao je ocjenu 74 na temelju 35 recenzija, što ukazuje na "općenito povoljne ocjene". 2015. godine, Ekipa za 6 osvojio je nagradu za najbolji animirani dugometražni film 2014. godine na dodjeli Oscara.

Mediska datoteka

GalerijaEdit

Disney Fandom Hrvatska ima kolekciju slika i medija o: Ekipa za 6.

ZanimljivostiEdit