Disney Fandom Hrvatska
Advertisement
Disney Fandom Hrvatska

Giselle je protagonistica Disneyevog animiranog/igranog filma iz 2007., Začarana, i njegovog nastavka iz 2022., Odčarana. U animiranom i igranom obliku ju tumači američka glumica Amy Adams.

Pozadina[]

Osobnost[]

Na početku filma, njezina osobnost i maniri bili su reprezentativni za stereotip Disneyeve princeze. Budući da živi u savršenom bajkovitom svijetu Andalazije, jedva je poznavala emocije koje su rijetke u ovoj zemlji, poput frustracije i ljutnje, koji su, naravno, uobičajeni na Zemlji. Sanja o tome da ima svog princa u kojeg će se zaljubiti i živjeti sretno do kraja života. Također voli životinje, koje joj pomažu i u Andalaziji i na Zemlji. Kada dođe u New York City, njezina iskustva otkrivaju da je slijepa i naivna za složenost Zemlje. Postaje prilično uplašena, uznemirena i zbunjena tijekom svoje prve noći u New Yorku. Njezina naivnost frustrira i Roberta, koji joj je pristao dopustiti da ostane s njim dok Edward, njezin princ iz Andalazije, ne dođe po nju. Međutim, tijekom filma, njezina iskustva na Zemlji s Robertom otvaraju je u složeniji svijet koji nikada nije iskusila u Andalaziji i upoznaju je s emocijama poput ljutnje i tuge, a unatoč frustracijama koje nenamjerno uzrokuje Robertu, ona je samo jednako lijepa u osobnosti kao i njezin izgled. Ona također izrasta u majčinsku figuru za Robertovu kćer, Morgan.

Unatoč sazrijevanju tijekom filma (u ne malom dijelu zahvaljujući Robertovom utjecaju), ona još uvijek zadržava svoju nevinost, optimizam i ljubaznu prirodu. Međutim, ona također dokazuje da je inteligentna kao i sam Robert. Podrijetlom iz Andalije, Giselle pokazuje slične osobine Disneyjevih princeza; Lima ju opisuje kao "otprilike 80% Snjeguljicu, s nekim osobinama posuđenim od Pepeljuge i Aurore... iako njezin oštar stav dolazi od Ariele a.k.a. Male sirene." Ona je "vječno optimistična i romantična", ali je također "vrlo neovisna i vjerna svojim uvjerenjima". U vrhuncu filma Giselle je prikazana kao hrabra i odvažna te je postala zaštitnički nastrojena prema Robertu tijekom bitke protiv kraljice Narisse u njenom obliku zmaja.

Fizički izgled[]

Giselle je lijepa mlada žena vitke građe, svijetle puti, duge valovite crvenkasti kose koja joj seže ispod leđa i plavozelenih očiju.

Njezin primarni izgled je jarko ružičasta duga haljina bez naramenica s tamno ružičastim vrpcama koje služe kao rukavi, kao i bosa stopala. Kada joj se brak s Edwardom izjalovi, i tijekom dolaska u New York, ona nosi složenu vjenčanicu s leptirićima, bijelim cvjetovima i zlatnom tijarom na glavi. U njezinom pojavljivanju uživo, haljina koju nosi je drugačija, budući da su kratki puf rukavi veći, a suknja njezine haljine dobiva na težini.

Tijekom vremena koje provodi s Robertom, nosi plavu haljinu kratkih rukava s tamnoplavom vrpcom na sredini steznika i bijelom crtom na prednjoj suknji haljine. Nosi bijele cipele s odgovarajućom mašnom, a njezina duga kosa ukrašena je crvenom i žutom vrpcom s opuštenim ružičastim naramenicama.

Njezinu je odjeću tijekom tog vremena sama izradila koristeći Robertove zavjese.

Kasnije nosi ležernu bijelu haljinu bez rukava s ružičastim cvjetnim motivima izrađenim od tepiha, i dalje koristeći bijele salonke. Kada sudjeluje na Balu i tijekom svog sukoba s kraljicom Narissom, nosi modernu haljinu bez naramenica - haljina tamnoljubičastog izgleda sa zlatnim naramenicama. Nosi blijedoplave, prozirne visoke pete s otvorenim prstima i tamnoplavim obrisima, kao i raspuštenu kosu.

Tijekom sukoba s kraljicom Narissom, ona ostavlja svoje visoke pete kako bi se popela na vrh zgrade. Jednu od visokih peta s otvorenim prstima kasnije je nosila Nancy Tremaine kao dio Edwardove prosidbe. Kasnije postaju poznate kao njezine zaboravljene cipele. Kada postane vlasnica trgovine Andalasia Fashion u završnoj sceni, Giselle nosi ružičastu haljinu kratkih rukava s kragnom i iste pete te stilizira kosu u punđu. Kasnije, kada sretno provodi vrijeme s Robertom i Morgan kao svojom novom obitelji, nosi svijetložutu dugu haljinu bez rukava s odgovarajućom vrpcom na prednjem dijelu haljine i smeđe sandale. Kosa joj je stilizirana u konjski rep za ovu odjevnu kombinaciju.

Video igre[]

Giselle je izašla u dvije igre dok je film bio u kinima.

Enchanted: Once Upon Andalasia[]

U ovoj igrici, izdanoj za Game Boy Advance, Giselle priča uspavanku za Morganu iz Andalazije. Tako Giselle i njezin prijatelj Pip moraju riješiti neke probleme u Andalaziji, poput branja voća i obavljanja raznih zadataka. U drugom dijelu igre princ Edward i Giselle pomažu igraču.

Enchanted (Nintendo DS)[]

Giselle je u igri malo bezbrižnija nego u filmu. Ona može ostati na glazbenim pozornicama i "pjevati", a nakon odslušane pjesme određeno vrijeme imate posebnu moć, a svaka haljina koju kreirate ima svoju posebnu moć. Ti izrađuješ sve haljine koje Giselle nosi u filmu. Nadalje, Giselle ima mnogo životinjskih prijatelja, koji se mijenjaju u New Yorku. (Npr. Plava ptica postaje golub.)

Giselle je također ponekad odvedena na "putovanje" u imaginarnu Andalaziju u svojim memoarima kako bi pomogla pokrenuti igru. Nadalje, Narissa neprestano napada nju i Edwarda čudovištima od mulja i gljivama.

Disney Emoji Blitz[]

Giselle je dodana u Disney Emoji Blitz 15. srpnja 2021., s početkom događaja Princess Item Card Event.

Disney parkovi[]

U oba Disney Parka, Walt Disney World i Disneyland imali su glumcu koja je tumačila Giselle. Međutim, nakon završetka početnog prikazivanja filma u kinima, Giselle je na kraju uklonjena s parada jer je haljina lika ograničavala fizičko kretanje i inače ju je bilo teško održavati, kao i zbog činjenice da je Disney trebao platiti honorar Amy Adams kako bi upotrijebiti njezinu sličnost.

Galerija[]

Disney Fandom Hrvatska ima kolekciju slika i medija o: Giselle.

Zanimljivosti[]

  • Postojali su planovi da Giselle postane službena Disneyjeva princeza, a prototip lutke temeljen na tom liku pojavio se na Sajmu igračaka 2007. godine. Navedeni planovi su odustali kada je tvrtka shvatila da bi se Amy Adams trebalo plačati honorar za korištenje njezinog lika.
    Giselle Concept Art
  • U ranim fazama proizvodnje Giselle je dizajnirana s plavom kosom koja je kasnije prebojana u crvenu.
  • Gisellein lik je kombinacija nekoliko već postojećih Disneyevih likova, posebno ženskih:
    • Njezin vizualni izgled temelji se na Arielu.
    • Njezina osobnost oblikovana je po uzoru na Auroru, Pepeljugu i Snjeguljicu.
    • Također se zaljubljuje u princa kojeg jedva poznaje nakon što ju je on spasio, ali za razliku od svojih prethodnica, na kraju se ne udaje za njega i zapravo prekida ljubavne veze s njim.
    • Po ulasku u New York, Giselle zamijeni niskog čovjeka za Ljutka.
    • Ironično, ona postaje maćeha, a kasnije biološka majka, preokrećući stereotip o zlim maćehama u Disneyverseu.
    • Giselle je prva Disneyjeva glavna junakinja koja je postala maćeha.
    • Način na koji ona pada u prozorčić iz Andalazije u New York sličan je načinu na koji Alisa iz svog normalnog svijeta pada u Zemlju čudesa.
  • Kada Giselle konstruira svog princa iz snova uz malu pomoć svojih prijatelja životinja dok je bila u Andalaziji na početku filma, njezin princ iz snova koju su ona i njezini prijatelji stvorili mnogo više sliči Robertu Phillipu nego princu Edwardu kojeg će na kraju upoznati ubrzo nakon toga, što je vidljivo po tamnoplavoj balskoj odori koju će Robert naposljetku nositi na balu do vrhunca filma, stoga nagovještavajući činjenicu da će Giselle na kraju završiti s Robertom umjesto s princem Edwardom do kraja filma.
  • Njezina je osobnost u suprotnosti s Narissinom. Dok Giselle opravdano voli Roberta (iako može biti nevino bezosjećajna) i želi s njim podijeliti sretan kraj, Narissa manipulira muškarcem koji je voli da učini što ona želi. Obje su fizički lijepe, ali to je jedina sličnost.
  • Giselle predstavlja Ezopov arhetip da se ljudi mijenjaju za one koje vole, kao i sam Robert.
  • Giselle je treća ljudska junakinja koja je postala žrtva usnulog prokletstva, nakon Snjeguljice i Aurore.
Advertisement