Disney Fandom Hrvatska
Advertisement
Disney Fandom Hrvatska

Jane Porter je deuteragonistica Disneyevog animiranog filma Tarzan iz 1999. godine. Ona je karizmatična, iako pomalo ekscentrična etnologinja koja putuje u Afriku kako bi proučavala gorile zajedno sa svojim ocem Archimedesom Q. Porterom. Tijekom svoje ekspedicije, Jane upoznaje "divljeg čovjeka" po imenu Tarzan, u kojeg će se na kraju zaljubiti.

U hrvatskoj sinkronizaciji joj glas posuđuje Nataša Dangubić.

Pozadina[]

Jane je mlada žena koja živi u Britaniji viktorijanskog doba, zajedno sa svojim ocem, cijenjenim profesorom Archimedesom Q. Porterom. Što je bilo s Janeinom majkom nije poznato, no Arhimed u jednom trenuku primjećuje da je njihova kći njoj dosta slićna.

U odrasloj dobi, Jane je postala istraživačica životinja u području koje joj omogućuje blisku suradnju sa svojim ocem. Zajedno koriste svoje kombinirane resurse kako bi stekli bolje razumijevanje staništa i ponašanja životinja. Njihova najambicioznija ekspedicija je ona koja se odvija u Africi, dugo očekivano putovanje u svrhu proučavanja gorila.

Osobnost[]

Unatoč odrastanju u višoj klasi Engleske, Jane je prilično ekscentrična i spontana - poput svog oca. Međutim, ona također ima i osjećaj za standarde i pokušava ostati vjerna svojim korijenima kao Engleskinja, istodobno pokušavajući se prilagoditi životu u džungli. Sve u svemu, Jane je inteligentna i vrlo nadarena u svojim vještinama zoologinje i umjetnice; viđeno nekoliko puta tijekom filma, Jane može dočarati iznimno precizan prikaz životinje (ili čak čovjeka, kao što je Tarzan) i prikazati ga na svojoj ploči za crtanje s relativnom lakoćom i izvrsnim detaljima. Iako primarno radi prema referenci, njezina skica Tarzana nastala je isključivo po sjećanju, što dodatno ilustrira njezin talent.

Osim umjetnosti, Jane se strastveno divi divljim životinjama svih vrsta. Općenito cijeni i poštuje životinjsko carstvo i uzima kao svoju odgovornost voditi računa o njihovim životnim uvjetima tijekom svojih istraživanja. To je dovelo do gorčine između nje i njezinog arogantnog vodiča, Claytona, koji je neprestano sumnjao u Janeine sposobnosti.

Unatoč svim svojim talentima, Jane je daleko od savršene. Ima naviku uvaliti se u nevolje, a ponekad i zbog vlastite arogancije, kao kada je zadirkivala i rugala se mladunčetu babuna, ne sluteći da je njegova agresivna obitelj u blizini i spremna zaštititi svoje dijete. Unutar džungle, ona je također izvan svog elementa, što znači da u početku ima poteškoća s preživljavanjem unutar opasnosti džungle, zbog čega ju je Tarzan više puta morao spašavati. Međutim, zanimljivo je da se donekle brzo prilagođava. Nakon prvog susreta s Tarzanom, Jane je stekla prirodno razumijevanje čovjeka-majmuna i same džungle. Polako je počela spuštati svoje britanske manire (vizualizirano kroz njezinu progresivnu promjenu odjeće), postala je otvorenija prema neobičnom svijetu koji je istraživala, i na kraju je osjetila da joj dom nije u Engleskoj, već u samoj džungli i s Tarzanom.

Fizički izgled[]

U Tarzanu, Jane je žena u ranim 20-ima svijetle kože, plavih očiju i duge, smeđe kose. Kada se prvi put pojavi u filmu, njezina odjeća i osobnost nisu bili prilagođeni džungli, ali kako film odmiče, odjeća sve više otkriva kako postaje sve privrženija džungli do te mjere da na kraju filma njezin izgled u odjevanju sliči Tarzanu jer sada živi u džungli.

Kad se Jane prvi put pojavljuje, nosi dugu žutu haljinu s ljubičastom kravatom, bijele rukavice, bijele čizme (s crnim potplatima, prstima i petama), bijelu podsuknju, bijele volančiće do koljena- duge pantalone, a kosa joj je bila skupljena u punđu.

Kasnije, kada Jane predstavlja Tarzana svom ocu, nosi žutu košulju s dugom zelenom suknjom bez cipela, a kosa joj je raspuštena.

Njezina sljedeća odjeća je bijela majica bez rukava s dugom, omotanom crvenom suknjom, a kao i prethodnoj odjeći, kosa joj je raspuštena i bosa je.

Do kraja filma, Jane nosi pokrivač nalik na bikini koji se sastoji samo od smeđe-crvene majice bez rukava koja otkriva njezinu sredinu i odgovarajuće kratke suknje.

U Legendi o Tarzanu, Jane gotovo uvijek nosi svoju žutu košulju i zelenu suknju kao svoju glavnu odjeću, te je bosa, baš kao što je bila kada je predstavila Tarzana svom ocu u originalnom filmu, iako u nekim epizodama nosi svijetlu zelenu majicu bez rukava sa zelenom suknjom.

Pojavljivanja[]

Tarzan[]

Screen shot 2015-09-26 at 1.34

Jane je mlada žena koja sa svojim ocem i njihovim vodičem Claytonom putuje u Afriku, gdje namjeravaju proučavati gorile. Dok je šetala, Jane ulazi u gorilino gnijezdo. Ona i njezin otac ubrzo pronalaze još gnijezda što ih navodi na pomisao da životinje žive u obiteljskim skupinama. Dok nastavljaju svoje putovanje, Jane ugleda bebu pavijana i počne ga crtati u svojoj bilježnici. Međutim, pavijan joj ukrade knjigu, a ona ga progoni u pokušaju da je vrati. Dok lovi pavijana, nije svjesna da je Tarzan tiho prati.

Babun pronalazi vlastitu sliku i odbija je vratiti. Jane napokon uspije ukrasti natrag bilježnicu, rasplakavši bebu pavijana. Ona se okrene i ugleda bebinu bijesnu obitelj pavijana i oni je počnu loviti. Dok Jane trči, Tarzan je zgrabi i zanjiše u zrak. Jedan od babuna drži se za njezino stopalo, ali ga ona uspijeva šutnuti, izgubivši pritom čizmu. Nakon što su propali kroz vinovu lozu, Jane i Tarzan konačno slete na drvo gdje beba i još jedan pavijan dolebde do njih. Tarzan razgovara s njima majmunskim govorom i uzima sliku od Jane i daje im je, na veliko iznenađenje Jane.

Tarzan-disneyscreencaps

Tarzan je fasciniran Jane, jer nikada prije nije vidio stvorenje slično sebi. Tarzan joj kaže svoje ime, ali Jane treba malo vremena da ga nauči svoje ime. Tada u daljini čuju pucanj, koji je ispalio Clayton, pa Jane zamoli Tarzana da je odvede u njezin kamp. Tarzan to čini, ponavljajući pucanj, misleći da je to ono što je Clayton. Kada stignu u kamp, ​​Jane vidi Tarzanove prijatelje gorile, ali se pojavljuju Kerchak i Kala i otprate Tarzana. Ubrzo nakon toga dolaze profesor Porter i Clayton koji su tražili Jane. Jane im priča kako je vidjela gorile, kao i Tarzana, Čovjeka majmuna. Sljedeći dan, nacrta sliku Tarzana na ploči, govoreći ocu da od Tarzana mogu naučiti stvari o gorilama i da bi ga trebali pronaći. Njezin opis njega daje dojam da je fascinirana njime, kao i ono što bi im mogao reći o gorilama. Međutim, Clayton ne vjeruje Jane sve dok Tarzan iznenada ne stigne. Clayton pokušava Tarzanu pokazati što je gorila tako što ga crta na ploči, ali Tarzan ne razumije pa ga Jane odluči poučiti o ljudskom životu. Jane, zajedno sa svojim ocem, uči Tarzana kako govoriti engleski, kao i o ljudskoj kulturi. U međuvremenu, Tarzan se počinje zaljubljivati ​​u Jane i ona u njega.

Ubrzo stiže brod kako bi odveo Jane i njezinog oca natrag u London, te Jane zamoli Tarzana da pođe s njom u London. Ne shvaćajući, Tarzan je zamoli da ostane s njim u Africi, ali ona to odbije i pobjegne plačući. Iskoristivši situaciju, Clayton kaže Tarzanu da će Jane, ako im Tarzan pokaže gorile, ostati s njim u Africi. Dok Tarzanovi prijatelji Terk i Tantor odvraćaju pažnju Kerchaku, vođi gorila, Tarzan pokazuje Jane, profesoru i Claytonu gorile. Tarzan također uči Jane kako govoriti gorila. Kada Jane pita što je rekla, Tarzan odgovara "Da će Jane ostati s Tarzanom." Prije nego što Jane stigne odgovoriti, Terk i Tantor dolaze kao i Kerchak, koji pokušava otjerati ljude. Tarzan ga uspijeva zadržati dok Jane, Porter i Clayton bježe na sigurno. Incident navodi Tarzana da pristane otići u London s Jane i njezinim ocem.

Sljedeći dan, Jane se priprema vratiti u London sada u pratnji Tarzana, koji je odjeven u odijelo koje je pripadalo njegovom preminulom ocu. No kada se Jane i Tarzan popnu na brod, hvata ih brodska posada. Clayton otkriva da je prevario Tarzana da mu kaže gdje su gorile kako bi ih uhvatio, odveo u London i prodao za veliki novac.

Dok je zarobljena u nosaču tereta, Jane se ispričava Tarzanu za ono što se dogodilo, ali grupu ubrzo spašavaju Terk i Tantor. Dok se Tarzan ljulja u trsovima, Jane i njezin otac jašu na Tantoru, vraćaju se u gnijezda Gorila i spašavaju ih od posade. Dok Jane i Tarzan pokušavaju osloboditi Kalu iz njenog kaveza, Clayton puca Tarzanu u ruku. Kerchak stane na put i primi drugi metak. Clayton sljedeći kreće za Tarzanom. Jane pokušava zaustaviti Claytona, ali on je jači. Tarzan se bori protiv Claytona i pobjeđuje zlog lovca, koji pogine nakon što se zaplete u lozu. Jane i njezin otac tužno gledaju kako Kerchak prije smrti čini Tarzana novim vođom gorila.

Tarzan-disneyscreencaps

Sljedeći dan se Jane opraša od Tarzana i ulazi u čamac sa svojim ocem. Dok ih izvlače, Porter govori Jane da bi trebala ostati s čovjekom do kojeg joj je stvarno stalo i kojeg voli. Ohrabrena, Jane iskače iz čamca i vraća se na obalu, praćena svojim ocem. Jane, u govoru o gorilama, kaže da će ostati u Africi s njima. Na kraju, Tarzan i Jane se ljuljaju i surfaju kroz drveće, sada vladajući kao kralj i kraljica džungle.

Legenda o Tarzanu[]

U seriji, koja se odvija nedugo nakon prvog filma, Jane je udana za Tarzana. Mladi par, zajedno s Janeinim ocem, živi u kućici na drvetu koju su sagradili Tarzanovi pokojni ljudski roditelji.

Tarzan-jane-disneyscreencaps

U filmskoj kompilaciji, Tarzan i Jane, Jane je prikazana kako pokušava smisliti pravi dar za Tarzana, budući da je njihova prva godišnjica. Razmišlja o zabavi, ali se sjeti katastrofe koja se dogodila ranije, kada su njezini prijatelji posjetili Afriku. Njezina sljedeća ideja je nakit, ali tada se sjeti da su neki kopači dijamanata jednom pokušali iskoristiti Tarzana. Njezina posljednja ideja je noć plesa, ali to vodi do sjećanja na mladića po imenu Bobby, jednog od njezinih prijatelja iz djetinjstva. Razočarana što nijedna od njezinih ideja nije uspjela, Jane odlazi kući, gdje otkriva da je Tarzan isplanirao iznenađenje za nju.

Tijekom serije, Jane se prilično dobro prilagodila svom novom životu u džungli s Tarzanom, ali joj ponekad počinje nedostajati stari život i Engleska. Kao rezultat toga, pokušala bi natjerati Tarzana da se ponaša "civiliziranije", što ponekad predstavlja problem Tarzanovom moralu. Njezin izgled i ljudski postupci često uzrokuju da neki članovi Tarzanovih gorila sumnjaju u nju i dovode u pitanje Tarzanovo "vodstvo". Ona je obično djevojka-u-nevolji u seriji, često oteta ili držana kao talac od strane antagonista kako bi je Tarzan mogao spasiti, ali ima također i trentaka kada se vidi koliko je snalažljiva.

U seriji se također susreće s kraljicom La, vladaricom i visokom svećenicom Opara, izgubljenog grada smještenog duboko u džunglama Afrike, koju vidi kao suparnicu za Tarzanovu naklonost, iako joj Tarzan i dalje ostaje vjeran bez obzira u svakom trenutku, na Lainu veliku žalost.

Video igre[]

Disney's Extreme Skate Adventure[]

Izvorna dječja verzija Jane pojavljuje se kao lik koji se može igrati, kako bi se uskladila s izborom igre da koristi dječje verzije Tarzana i njegovih životinjskih prijatelja.

Kingdom Hearts[]

Jane Porter KH

Jane se pojavljuje u svijetu duboke džungle u Kingdom Hearts. Ona je na ekspediciji u džungli u potrazi za gorilama s lovcem Claytonom. Kao u filmu, ona se sprijatelji s Tarzanom i njegovom obitelji gorila i štiti ih od Claytona i Bezdušnih.

Jane upoznaje Soru kada Tarzan s njim stigne u kamp i zaprepaštena je kad vidi da govori engleski, dajući do znanja da nije u srodstvu s Tarzanom i pita je li on ovdje da s njom proučava gorile prije nego što Clayton stigne s Pajom i Šiljom. Međutim, Pajo i Sora su još uvijek u pomalo neprijateljskim odnosima zbog svojih ranijih svađa na brodu Gummi toga jesu li kralj Miki, Riku ili Kairi možda u Dubokoj džungli. Nakon što je Clayton progunđao da nisu od velike pomoći u lovu na gorile i napustio šator, Jane je vikala za njim da je ovo istraživanje, a ne lov, prije nego što se vratila Sori i njegovim drugovima i ponudila im korištenje njezinog kampa da se osjećaju kao kod kuće. Kada joj Sora kasnije priča o tome kada je prvi put sreo Tarzana u kućici na drvetu i kako je on tamo govorio "gorila", Jane joj nudi korištenje svog dijaprojektora da vidi hoće li to uopće pomoći. Kad niti jedan od slajdova ne može pomoći Tarzanu odgovoriti na Sorino pitanje o Riku i Kairi, Clayton se vraća da kaže Sori kako su već neko vrijeme u džungli, i ako su njegovi prijatelji ovdje, vjerojatno su s gorilama, ali Tarzan ih odbija odvesti da ih vide. Tarzan konačno pristane povesti Soru, Paju i Šilju sa sobom da odu vidjeti Kerchaka, unatoč Janeinoj zabrinutosti, da vide može li im vođa gorila pomoći.

Jane kasnije saznaje da su Sora, Tarzan, Pajo i Šiljo uhvatili Claytona dok je namjeravao upucati Terka u kućici na drvetu prije nego što ga je Pajo prestrašio i upozorio Terka, dopuštajući joj da izbjegne Claytonov hitac prije nego što je otišla s Kerchakom, nakon što je stigla neposredno nakon što je Pajo spasio Terkov život. Jane je bijesna na Claytona i upozorava ga da se više ne smije približavati gorilama, ostavljajući ga da nakon toga izleti iz šatora nakon što vidi da svi ne prihvaćaju njegove isprike o pokušaju Terkovog života. Jane kasnije zarobe Heartless i drže je zatočenu u kućici na drvetu dok Clayton odlazi ustrijeliti gorile. Oslobođena je i kasnije prati Soru, Tarzana, Paju i Šilju do Spilje srca, duboko unutar slapova, gdje Sora zatvara ključanicu svijeta. Jane je shvatila da Tarzanovi neprekidni majmunski zvukovi znače "Srce".

Što će biti s njom i Tarzanom nakon Sorinog odlaska nije poznato, ali moglo bi se reći da su se njihovi životi nastavili kao u Legendi o Tarzanu, iako su Porter i Tantor odsutni. Još od Kingdom Hearts, nitko iz Tarzanovog svijeta više se ne spominje niti vidi zbog sporova oko licenci i autorskih prava između Disneyjeve korporacije i Burroughsove ostavštine.

Disney parkovi[]

Jane Character Central

Jane se redovito pojavljivala na susretima i pozdravima u Disneyevim tematskim parkovima otprilike u vrijeme prvog prikazivanja filma, odjevena u svoju punu, žutu istraživačku odjeću. Međutim, posljednjih je godina općenito u mirovini.

Disneyland Resort[]

Jane se pojavljuje kao lik u atrakciji Tarzan's Treehouse walkthrough u parku Disneyland. U originalnoj verziji World of Color, Jane i Tarzan pojavili su se u montaži "So Close", prije nego što su ih zamijenili Zlatokosa i Flin Fakin u Zapetljani segment.

Tokyo Disney Resort[]

Jane se pojavljuje u Tokyo DisneySea verziji Fantasmic!, pojavljujući se u projiciranoj snimci ljuljajući se na vinovoj lozi s Tarzanom tijekom sekvence džungle.

Shanghai Disneyland[]

U Šangaju, Jane igra ulogu u Tarzanu: Zov džungle, koji je prepriča originalnog filma. Ona susreće Tarzana dok proučava divlje životinje džungle u svom kampu i sudjeluje u baletu ljuljanja vinove loze prije nego što se brzo zaljubi. Također sudjeluje u sekvenci "Tulum je tu", dok u "Stranci k'o ja" pokazuje ljudsku kulturu Tarzanu i majmunima.

Galerija[]

Disney Fandom Hrvatska ima kolekciju slika i medija o: Jane Porter.

Zanimljivosti[]

  • Jane je škakljiva, kao što se vidi kada se Tarzan igra s njezinim nožnim prstima kad se prvi put sretnu.
  • Smeđa suknja i top koje je nosila na kraju prvog filma vide se samo jednom nakon toga. Bilo je to na kraju epizode Legende o Tarzanu "Tarzan i izgubljeno mladunče" gdje ga je koristila kao kupaći kostim.
  • U izvornom romanu, ona i njezin otac su Amerikanci, a ne Britanci.
  • Jane je prva i jedina ljudska junakinja iz Disney renesanse koja ne pjeva.
  • U studenom 1999. službeni časopis iz Ujedinjenog Kraljevstva proglasio je Jane Porter najnovijom princezom za franšizu Disney Princess. U veljači 2000. ponovno se pojavila u časopisu, a tada se o njoj nikada nije govorilo u franšizi. Iako je Jane bila najavljena kad je franšiza intenzivirana, više nije bila s ostalim princezama.
Advertisement