Disney Fandom Hrvatska
Advertisement
Disney Fandom Hrvatska

[[Kategorija:Video igrice

Kingdom Hearts (jap. キングダム ハーツ, Kingudamu Hātsu) je prva igra u seriji videoigara Kingdom Hearts. Razvio ju je i objavio Square 2002.

Vrteći se oko četrnaestogodišnjeg dječaka po imenu Sora, igra detaljno opisuje njegove avanture nakon što njegov rodni svijet unište zlokobna stvorenja poznata kao Bezdušni (Heartless), te njegove pokušaje da obnovi svoj svijet i ponovno se ujedini s svojim prijateljima. U tom procesu upoznaje mnoge likove iz klasičnih Disneyjevih filmova i nekolicinu iz serije videoigara Final Fantasy. Glavna tema igre je "Simple and Clean", koju izvodi Hikaru Utada.

Kronološki, Kingdom Hearts slijedi Kingdom Hearts Birth by Sleep i događa se prije Kingdom Hearts: Chain of Memories, te se djelomično preklapa s Kingdom Hearts 358/2 Days i Kingdom Hearts 0.2 Birth by Sleep -A Fragmentary Passage-.

Radnja[]

Igra počinje Sorinim skokom u srce, ali ubrzo napreduje do Destiny Islands, gdje Sora živi sa svoja dva najbolja prijatelja, Rikuom i Kairi. Tri prijatelja žele napustiti otoke kako bi istražili nove svjetove. Čak su za tu svrhu pripremili i splav, zajedno s potrepštinama za put. Tijekom tog vremena, Sora susreće tajanstvenu figuru s kapuljačom koja nestaje nakon što je Sori rekla neke zagonetne riječi i upozorenje. Jedne noći, otoke napadnu stvorenja iz sjene po imenu Heartless. Sora traži svoje prijatelje, prvo pronalazeći Rikua, ali Riku nestaje u tami, znatiželjan što sadrži. Ubrzo nakon toga, Sora dobiva misteriozno oružje zvano Keyblade kojim se brani od Heartlessa. Koristeći ga da se obrani od stvorenja, kreće prema tajnoj špilji u kojoj je naišao na lik s kapuljačom, gdje nalazi Kairi blizu vrata. Okreće se prema njemu, izgovarajući njegovo ime dok se vrata iza nje otvaraju. Prasak tame koji je uslijedio šalje Soru i Kairi iz pećine. Otoci su ubrzo uništeni, a Sora je ostavljen na slobodi, dok su Riku i Kairi nstali.

U međuvremenu, kralj Miki napustio je svoj svijet Disneyjevog dvorca kako bi se suočio s rastućom moći tame i ostavio upute dvorskom magu Pajo Patku i kapetanu kraljevske garde Šilju da pronađu "ključ". Pajo i Šiljo koriste Gummi brod za putovanje u Traverse Town, gdje je Sora također dolutao nakon uništenja Destiny Islands. Sora ponovno susreće stvorenja u gradu, a na kraju upoznaje Leona, tajanstvenog mačevaoca koji objašnjava da su oni bez srca: stvorenja koja proždiru srca i da je Keyblade jedino oružje koje ih može poraziti. Kaže se da je kralj Leonovog rodnog svijeta, čovjek po imenu Ansem, proučavao Bezdušne. Paju i Šilji prilazi Leonova saveznica, Aerith, koja im također govori što možda traže. Ubrzo nakon toga, Sora prilično žurno susreće Paju i Šilju i njih troje rade zajedno kako bi srušili velikog oklopljenog Heartlessa, Guard Armora, vođu Heartless napadača Traverse Town. Odatle odluče putovati zajedno: Pajo i Šiljo pronaći Mikija, a Sora pronaći Kairi i Rikua.

Njih troje putuju u različite svjetove temeljene na Disneyjevim filmovima, otkrivajući da Keyblade također zaključava "Ključanice": prolaze koje bi Heartless iskoristio da pokuša uzeti srce svijeta, uništiti ga i baciti u Kraljevstvo tame. Grupa zlikovaca, predvođena Zluradom, traži sedam princeza srca kako bi otključala ključanicu koja vodi do Kingdom Heartsa: spremišta znanja i moći i izvora svih srca. Ova skupina sada uključuje Rika, koji je potaknut Zluradinim obećanjima da će pomoći pronaći Kairi. U isto vrijeme, Zlurada sije nepovjerenje u Rikua, govoreći mu da je Sora napustio njega i Kairi zbog novih prijatelja i Keybladea. Riku uspijeva pronaći Kairino tijelo, ali njezino srce nedostaje.

Sora i njegovi prijatelji na kraju stižu u Hollow Bastion, matični svijet Ansema i sjedište Zlurade. Riku uzima Keyblade od Sore, tvrdeći da mu je suđeno da ga cijelo vrijeme ima, a Sora je jednostavno bilo "dostavljač". Pajo i Šiljo, ozbiljno shvaćajući njihovu naredbu da slijede "ključ", nevoljko odlaze s Rikuom. Sora poziva na njegovu hrabrost i svejedno ulazi u Bastion, a zatim ponovno izaziva Rikua, rekavši da njegovo srce crpi snagu od njegovih prijatelja. Njegovi prijatelji mu se vraćaju, kao i Keyblade, ostavljajući Rikua da bude pobjednik u borbi protiv svog bivšeg prijatelja. Osramoćen što je izgubio Keyblade i što ga je Sora porazio, Riku bježi i susreće istog čovjeka u plaštu kojeg je Sora susrela na Destiny Islands, koji ga tjera da se preda u tamu.

Sora, Pajo i Šiljo, u međuvremenu, sukobljavaju se i uništavaju Zluradu nakon što su je porazili u bitci u kapeli dvorca i zatim se borili s njom u obliku zmaja. Ubrzo nakon toga upoznaju Rikua čudnog ponašanja s novim Keybladeom koji otključava srca. On ih vodi do Kairijevog živog, ali bezosjećajnog tijela u Velikoj dvorani, gdje su ostale princeze srca držane cijelo ovo vrijeme; Riku se tada otkriva kao potpuno opsjednut Ansemom. Nedavno reformirani Ansem objašnjava da je Kairi posljednja princeza srca i da je njezino nestalo srce zarobljeno u Sorinom tijelu od uništenja Destiny Islands. Potaknuta na akciju, Sora pobjeđuje Ansema; međutim, ne može zapečatiti ključanicu Šupljeg bastiona jer je Kairijevo srce još uvijek u njegovom tijelu; tako ključanica ostaje nepotpuna. Sora koristi Ansemovu Keyblade da otključa njegovo srce, oslobađajući i njegovo i Kairijevo srce, ali ga pretvara u Heartless, iako uništava Ansemovu Keyblade i vraća srca drugih princeza u njihova tijela. Kairino srce vraća se u njezino tijelo, zauzvrat, dovršavajući posljednju Ključanicu; ona zatim vraća Soru u ljudski oblik snagom svog srca. Grupa odlučuje slijediti i okončati Ansemov plan.

Ansem se povlači na kraj svijeta, kombinirane fragmente svjetova koje su zauzeli Bezdušni i blizu samog Kraljevstva tame. Nakon što je pronađen i konačno pretučen, unatoč raznim sredstvima kojima se pokušava boriti protiv Sore, uključujući i Svijet kaosa, on objašnjava svoje uvjerenje da je tama prava bit srca, te traži Srca kraljevstva, izvor svih srca, i stoga krajnji izvor tame. Međutim, nakon otvaranja vrata Kingdom Heartsa, otkriva Svjetlo, ubijajući Ansema. Iza vrata su Miki i Riku, koji ponovno ima kontrolu nad vlastitim tijelom. Pomažu Sori i ostalima da zatvore vrata, jer iza njih ima mnogo Bešćutnih, ali Riku i Miki moraju ostati unutra kako bi ih zapečatili. Miki i Sora zatim koriste svoje Keyblades da zaključaju vrata. Uništeni svjetovi sami se rekonstruiraju; Kairi je povučena natrag na Otočje Sudbine, ali Sora joj obeća prije nego što se rastane da će se svi ponovno okupiti jednog dana. Sora, Paju i Šiljo odlučuju pronaći Rikua i Mikija, iako nisu sigurni odakle krenuti. Srećom, pojavljuje se Pluton, držeći pismo od Mikija u ustima; bježi sa Sorom, Pajom i Šiljom u pratnji, spreman za nove avanture. Nijemi pripovjedač s početka igre u završnoj sceni izjavljuje da je Sorina sudbina otvoriti vrata svjetlu.

Another Side, Another Story...

Tajni završetak igre prikazuje bitku između tajanstvenog čovjeka s plaštom s dvostrukim Keybladeom koji se bori protiv Rikua kod nebodera Sjećanja. Cut-scena je slična kraju Kingdom Hearts 358/2 dana.

Svjetovi[]

  • Destiny Islands
  • Wonderland
  • Monstro
  • Hundred Acre Wood
  • Disney Castle
  • Olympus Coliseum
  • Atlantica
  • Hollow Bastion
  • Traverse Town
  • Deep Jungle
  • Halloween Town
  • Agrabah
  • Neverland
  • End of the World

Kritike[]

Kingdom Hearts dobio je pozitivne kritike i prodajne brojke. Tijekom prva dva mjeseca od izdavanja u Sjevernoj Americi bila je jedna od tri najprodavanije video igre i među najprodavanijim naslovima tijekom božićne i blagdanske sezone 2002. godine. U studenom 2002. UBS Warburg naveo ju je kao 6. najveću konzolnu igru ​​u smislu prodaje tijekom tjedna od 5. studenoga. Krajem travnja 2003. Square je objavio da je Kingdom Hearts prodao svoj milijunti primjerak u Sjedinjenim Državama, čime je postao ispunjava uvjete za PlayStationov status "Greatest Hits" i preko 3,0 milijuna diljem svijeta. Prodaja je dosegla 1,2 milijuna u Japanu u prvom tromjesečju 2004., a premašila je 4,0 milijuna diljem svijeta. U prosincu 2005., NPD grupa ga je uvrstila kao "jedan od deset najprodavanijih PlayStation 2 naslova svih vremena u Sjevernoj Americi". Od prosinca 2006., Kingdom Hearts je isporučen u više od 5,6 milijuna primjeraka diljem svijeta s 1,1 milijunom u PAL regijama, 1,5 milijuna u Japanu i 3,0 milijuna u Sjevernoj Americi.

Igra je dobila visoke ocjene među recenzentima. U IGN-ovim nagradama Best of 2002, bila je nominirana za "PS2's Best Game of 2002 Editor's Choice Award" i bila je drugoplasirana za "PS2's Best Game of 2002 Reader's Choice Award". U 2007., internetska stranica je uvrstila Kingdom Hearts kao 22. najbolju igru ​​za PlayStation 2 svih vremena. Kritičari su pohvalili vizualne elemente, orkestralnu partituru, glasovnu glumu i hibridni osjećaj akcijske avanture i igranja uloga u igri. IGN ju je proglasio "Najboljim umjetničkim stilom/režijom", drugoplasiranim za "Najbolju CG grafiku" i počasno priznanje za "Najbolju animaciju" na IGN-ovom popisu "Najbolje igre na PS2" 2003. godine. GameSpy je dvaput uvrstio Kingdom Hearts u svojih "25 najboljih kinematografskih trenutaka video igara". GamePro je izjavio da je grafika "prekrasna", dajući im visoke ocjene. Zvuk je također pohvaljen, posebno kvaliteta glasovnih snimaka i glazbene note. GamePro je imao pozitivne komentare na ukupni zvuk i dao je tom aspektu savršenu ocjenu.

Kritike o igrivosti bile su različite. Mnoge recenzije žalile su se da je kamera ponekad frustrirajuća i da dijelovi Gummi Shipa nisu bili na mjestu. GameSpot je naveo "zamorno" igranje i dijelove Gummi Shipa kao "blijede imitacije serije Star Fox", ali je naveo da je borba bila zabavna, posebice borbe s bossovima. Dengeki Online komentirao je kontrole kamere, rekavši da bi kamera često naletjela na objekte dok bi ju igrač rotirao. GamePro je usporedio borbeni sustav sa "starim igrama N64 Zelda" i imao pozitivne komentare o umjetnoj inteligenciji Paje i Šilje.

GameSpot je komentirao da se koncept miješanja ozbiljnih elemenata Final Fantasyja s lakšim elementima Disneyja činio nemogućim, ali je prilično dobro izveden. Zbog toga su nagradili Kingdom Hearts "Najboljim crossoverom od Capcoma protiv SNK" u svojim nagradama za najbolje i najgore u 2002. godini. GameSpy je primijetio da je povremeno odstupanje od glavnog zapleta prema Disneyevim sporednim pričama bilo razočaravajuće, a kada izvorni zaplet dođe do vrhunca, "priča ne uspijeva uspjeti zahvaljujući zbunjujućoj mješavini nejasnih pojmova i simbolike koja je vjerojatno učinila više smisla u redateljevoj glavi nego u ovom finalnom proizvodu." Osim zapleta, izjavili su da je cijeli paket vrijedan odigravanja do kraja. G4TV ga je nagradio "Najboljom pričom" na njihovoj dodjeli nagrada G-Phoria 2003. Odgovor obožavatelja također je bio pozitivan; Kingdom Hearts je proglašena 19. najboljom igrom svih vremena od strane čitatelja japanskog časopisa Famitsu, 16. od strane korisnika web stranice GameFAQs i 92. od strane korisnika IGN-a. Kingdom Hearts zauzeo je deveto mjesto na IGN-ovoj najnovijoj listi "25 najboljih PS2 igara svih vremena". Također je bila nominirana za nagradu za najbolju igru ​​na CESA Game Awards za 2001.-2002.

Druga izdanja[]

Kingdom Hearts Final Mix[]

Kingdom Hearts Final Mix je proširena verzija Kingdom Heartsa. Izdan samo u Japanu, koristi većinu revizija napravljenih za sjevernoamerička i europska izdanja. Sadrži druge dodatke izvornoj igri: trailer za Final Fantasy X-2 (nazvan "Poseban film") na glavnom izborniku, tri nove razine težine: početni, standardni i ponosni način rada, nove vrste Heartless i izmjene paleta za većinu vraća se Heartless, novi privjesci za ključeve i predmeti te novi tajni šef koji se pojavljuje u Hollow Bastionu, poznat samo kao "Unknown". Također sadrži proširenje tajnog filma iz prve igre, Another Side, Another Story [duboko zaranjanje], nagovještavajući više od Kingdom Hearts II.

HD Remaster[]

Finalni miks Kingdom Hearts ponovno je objavljen u visokoj rezoluciji kao dio Kingdom Hearts HD 1.5 ReMIX.

Galerija[]

Disney Fandom Hrvatska ima kolekciju slika i medija o: Kingdom Hearts.

Zanimljivosti[]

  • Pre-game Logo
    Kingdom Hearts imao je drugačiji logo u beta traileru koji je prikazivao riječ "Kraljevstvo" u zlatnoj boji, podebljana slova na vrhu "Hearts" u istom stilu kao trenutni logo.
  • Kingdom Hearts bila je posljednja igra koju je Squaresoft objavio prije spajanja s Enixom.
  • Kralj Triton spominje legendu o X-oštrici, ali misli da je to Sorina oštrica jer je izgovor isti; on spominje nesreću koju donosi, referirajući se na Keyblade War.
  • Iako nikada nije objašnjeno, Sora, Pajo i Šiljo završili su u Realm Between nakon što su zapečatili Kingdom Hearts. Točnije, završili su u vanjskim zemljama bivše Zemlje odlaska, koja vode u Castle Oblivion.
Advertisement