FANDOM

Stub

Mala sirena je glazbeni fantastični animirani film iz 1989. godine u produkciji Walt Disney Feature Animation. Prvi je put je objavljen 17. studenog 1989. od strane Walt Disney Pictures studija, dok se u kinima počeo prikazivati 14. studenog 1997. To 28. animirani film u Disneyevom animiranom kanonu, a temelji se na istoimanoj priči Danskog Hansa Christiana Andersena.

Priča je usredotočena na mladu sirenu po imenu Ariela. Oglušivši se na očevu naredbu da se kloni svijeta izvan mora, ona otpliva na površinu i u bijesnoj oluji spasi princa Erika u kojeg se zaljubi. Odlučna da postane čovjek, nagodi se s podmuklom morskom vješticom Ursulom i zamijeni peraje i svoj prekrasan glas za noge. Uz pomoć svog najboljeg prijatelja, slatkog i brbljavog Floundera, te nevoljkog pratioca Sebastiana, urnebesnog karipskog raka koji pjeva reggae, Ariela mora osvojiti prinčevu ljubav i spasiti očevo kraljevstvo.

Mala sirena bila je neobičan uspjeh za studio, hvalili su je animacija, pripovijedanje i glazba Howarda Ashman i Alana Menkena. Film je pri početnom izdanju u američkoj blagajni prikupio više od 100 milijuna američkih dolara, a osvojio je i dvije nagrade Akademije za najbolju pjesmu ("Na morskom dnu") i najbolju originalnu glazbenu ocjenu. Film je zaslužan za to što je započeo povijesnu Disneyevu renesansu, eru koja je vratila život natrag u medij animiranog igranog filma nakon niza kompetentnih, ali tek umjereno uspješnih animiranih filmova poput Mačke iz visokog društva i Veliki mišji detektiv.

Nakon Male sirene uslijedila su dva nastavka s izravno na video (Mala sirena 2: Povratak u more i Mala sirena 3: Arielino djetinjstvo) i animirana televizijska serija koja je trajala od 1992. do 1994. Desetljeće nakon objavljivanja filma, Ariela se pojavljiva kao glavni lik u franšizi Disney Princeze. Godine 2007, scenska adaptacija filma nastupila je na Broadwayu. Trenutno je u tijeku rekonstrukcija uživo koja se temelji na animaciji iz 1989. godine i koja uključuje glazbu Alana Menkena i Lin-Manuela Mirande.

Radnja Edit

Film započinje maglovitim jutrom na otvorenom moru. Iz magle tada dolazi brod, ispunjen mornarima koji pjevaju priče legendarnog sirenskog naroda. ("Fathoms Under") Na brodu je mladi princ, imenom Eric, njegov pas Max i njegov savjetnik Gregor. Grego demantira spletku kao "nautičku glupost", ali jedan mornar inzistira na tome da su sirene stvarne. Dok ga je Grimsby odvraćao, riba koju je pomorac držao uspjela se izmigoljiti iz njegovih ruku i pasti u ocean.

Riba uzdahne s olakšanjem prije plivanja s broda. Uvodni krediti igraju se dok riba prelazi duboki ocean sve dok napokon ne vidimo sirenski narod. Zatim prolaze kroz ocean prema sjajnom podvodnom dvorcu. Dvorac je domena kralja Tritona i tamo je održao koncert u njegovo ime, koji izvodile njegovih sedam kćeri i Sebastijan, rak skladatelj. ("Kćeri Tritonove")