Disney Fandom Hrvatska
Advertisement
Disney Fandom Hrvatska

Mala sirena (eng. The Little Mermaid) je američki igrani glazbeni film iz 2023. godine koji distribuira Walt Disney Pictures. To je remake istoimenog animiranog filma studija Walt Disney Animation Studios iz 1989., i temelji se na isto imenoj bajci danskog pisca Hansa Christiana Andersena. Lin-Manuel Miranda i Marc Platt su producirali film. Osim nadgledanja priče, Miranda se udružio sa skladateljem Alanom Menken kako bi preradili pjesme iz originala, te skladali nove pjesme za film.

Hrvatska premijera u kinima bila je 25. svibnja 2023., također i u sinkroniziranom obliku.

Sažeak[]

Mala sirena je omiljena priča o Arieli, lijepoj i živahnoj mladoj sireni željnoj avanture. Najmlađa od kćeri kralja Tritona i najprkosnija, Ariela žudi saznati više o svijetu izvan mora i, dok je posjećivala površinu, zaljubljuje se u poletnog princa Erika. Dok je sirenama zabranjeno komunicirati s ljudima, Ariela mora slijediti svoje srce. Sklapa dogovor sa zlom morskom vješticom Ursulom, što joj daje priliku da iskusi život na kopnu, ali u konačnici dovodi svoj život – i očevu krunu – u opasnost.

Radnja[]

Ariela je tinejdžerska sirena s nezasitnom znatiželjom za ljudsku kulturu i površinski svijet, unatoč činjenici da ga nikada nije iz blizine vidjela, budući da je njezin otac Triton, vladar oceanskog kraljevstva Atlantike, zabranio morskim ljudima posjećivanje površinskog svijeta nakon što je Arielinu majku Kraljicu Atenu ubio je čovjek. Ariela pronalazi utjehu u ljudskim predmetima koje pronalazi, uz potporu svojih prijatelja, Floundera, glavnog narednika i Scuttlea, galebice.

Nakon što je saznao da je Ariela propustila sastanak na koji je trebala doći sa svojim sestrama, Triton prekori Arielu. Kasnije te noći, ona vidi vatromet na površini i odluči ga istražiti. Vatromet dolazi s broda koji pripada Eriku, princu otočnog kraljevstva na Karibima. Ariel prisluškuje razgovor između Erika i premijera Gregora o želji prvog da putuje svijetom i pomogne ljudima svog kraljevstva. Započne oluja i posada kreće prema čamcima za spašavanje no Erik je bačen u more i umalo se utapa pod vodom. Ariela spašava Erika, donosi ga na obalu, i budi ga svojim pjevajućim glasom. Dok Erik dolazi k sebi, Ariela bježi. Nakon što Erik dođe sebi, njegova posvojiteljica kraljica Selina zabranjuje mu ponovno isplovljavanje.

Arielino odsutno ponašanje komentiraju njezine sestre, a Triton saznaje od svog savjetnika, raka Sebastiana, da je Ariela posjetila površinu i spasila čovjeka od utapanja. Triton se suočava s Arielom u njezinoj špilji, te kada ona odbije prestati posjećivati površinski svijet, on uništava njezinu zbirku blaga. Nakon što Triton ode, uplakanu Arielu posječuju dvije jegulje s električnim moćima i pokazuju Arieli viziju morske vještice Ursule, njezine otuđene tete, koja joj nudi pomoć.

Ariela putuje do Ursuline špilje, gdje se morska vještica nagodi s njom; pretvorit će Arielu u čovjeka na tri dana, te za to vrijeme mora primiti poljubac prave ljubavi od Erika; ako uspije, zauvijek će ostati čovjek. Ako ne uspije, ponovno se pretvara u sirenu i pripast će Ursuli. Dogovor, međutim, dolazi s cijenom; Ariela mora žrtvovati svoje sposobnosti disanja pod vodom, svoj rep i svoj glas, koji Ursula zarobi u nautilusu privjesku. Ariela prihvaća dogovor. Flounder i Sebastian odvode Arielu na površinu, gdje je spašava ribar i vodi u Erikov dvorac. Erik, koji traži djevojku koja ga je spasila, žuri u susret Arieli kada čuje za njezin dolazak. Ariela je uzbuđena, ali njezin nedostatak glasa odbija princa. Te večeri, žalosna Ariela istražuje dvorac i otkriva Erikovu zbirku predmeta s njegovih putovanja, te ona i princ proučavaju zbirku polako se zbližujući.

Sljedećeg dana Ariela i Erik istražuju kraljevstvo; Sebastian se sklonio i otkriva da je Ursula namjestila dogovor kako bi Ariela zaboravila da mora poljubiti Erika. Sebastian, Scuttle i Flounder preuzimaju na sebe natjerati ih da se poljube; umalo pa uspijevaju, ali Ursula šalje svoje jegulje da ih osujete. Bijesna zbog bliskog poziva, Ursula se pretvara u prelijepu mladu djevojku po imenu Vanessa, koristeći Arielin glas da hipnotizira Erika.

Sljedećeg jutra Ariela i njezini prijatelji otkrivaju da je Erik objavio svoje zaruke s Vanessom. Dok Ariela pati pod tim odkrićem, Scuttle otkriva Vanessin pravi identitet i obavještava Arielu, koja žuri na zaruke, razbija školjku nautilusa, vraća svoj glas i razbija čaroliju bačenu na Erika. Oslobođen Ursuline čarolie Erik shvaća da je Ariela (kojoj se vratio glas) djevoka koju je cijelo vrijeme tražio. No prije nego što se njih dvoje uspije poljubiti, sunce zalazi, pretvarajući Arielu natrag u sirenu. Dok se vraća u svoje izvorno jastvo, Ursula zgrabi Arielu leđima u more.

Triton se suočava s Ursulom i naređuje joj da pusti Arielu, ali Ursula obavještava Tritona da je ugovor koji je sklopila neraskidiv. Triton spašava Arielu i zauzima njezino mjesto, predajući svoj trozubac Ursuli, dok njezine jegulje oslobađaju Arielu i dezintegriraju Tritona. Ursula polaže pravo na Tritonov trozubac i proglašava se novom vladaricom. Svjedočeći incidentu, Ariela se suočava s Ursulom i pokušava joj oduzeti trozubav. Ursula pokušava uništiti Arielu, ali Erik ju spašava. U okršaju Ursula zamalo uništi Erika, no Ariela se umiješa i napadne Ursulu koja slučajno ubije svoje jegulje. Dok se Ariela žuri pridružiti Eriku, Ursula kratko oplakuje gubitak i smrt svojih jegulja. U napadu bijesa koristi trozubac da se transformira u divovsko morsko čudovište, stvarajući grmljavinsku oluju koja prijeti Arieli i Eriku; olupina broda je izvučena na površinu. U sredini, Ursula pokušava upotrijebiti trozubac da ubije Erika, ali ne uspijeva. Nakon što se povukla na olupinu, Ariela ubija Ursulu svojim pramčanim iglom. Nakon što Ursula umre, trozubac koji ostavlja za sobom tone u ocean i udara o morsko dno, oživljavajući Tritona koji se vraća u život. Ariela podiže Tritonov trozubac i vraća ga Tritonu. Triton i Ariela prepoznaju tuđu žrtvu jedan za drugoga. Erik se vraća kući, gdje Selina shvaća da je njegova ljubav prema Ariela bila stvarna.

Triton također shvaća da, iako je Ariela kod kuće, neće biti sretna bez Erika. Na zahtjev Sebastiana, nakon što ju je trajno pretvorio natrag u čovjeka, Triton šalje Arielu Eriku. Nakon što se Erik i Ariela vjenčaju, njih dvoje odluče putovati svijetom zajedno, uz podršku svojih obitelji i ljudi iz svijeta ljudi i morskih ljudi.

Glumci[]

  • Halle Bailey kao Ariela
  • Jonah Hauer-King kao princ Erik
  • Jacob Tremblay kao Flounder
  • Daveed Diggs kao Sebastian
  • Awkwafina kao galeb
  • Javier Bardem kao kralj Triton
  • Melissa McCarthy kao Ursula
  • Art Malik kao Gregor
  • Noma Dumezweni kao kraljica Selina

Kritike[]

Na internetskoj stranici Rotten Tomatoes, 68% od 293 kritike kritičara je pozitivno, s prosječnom ocjenom 6,3/10. Konsenzus stranice glasi: "S Halle Bailey koja je napravila veliki senzaciju u naslovnoj ulozi, Disneyjeva igrana Mala sirena svrstava se među najugodnije reimaginacije studija." Stranica Metacritic, koja koristi ponderirani prosjek, dodijelila je filmu ocjenu od 59 od 100, na temelju 52 kritičara, što ukazuje na "mješovite ili prosječne kritike".

Medijska datoteka[]

Galerija[]

Disney Fandom Hrvatska ima kolekciju slika i medija o: Mala sirena (2023.).

Zanimjivosti[]

  • Film je prvotno trebao biti objavljen 2020., ali je dva puta odgođen zbog pandemije COVID-19.
  • Ovo je četvrta suradnja redatelja Roba Marshalla i Disneya nakon što je Marshall prethodno režirao Pirati s Kariba: Na čudnim plimama, U šumi i Povratak Mary Poppins.
  • Prema Lin-Manuelu Mirandi tijekom intervjua za BBC-jevu emisiju The One Show, sve će pjesme iz originalnog animiranog filma iz 1989. i dalje biti dio adaptacije uživo.
  • Ovo je šesti remake Disneyeve princeze, nakon Gospodarica zla, Pepeljuge, Ljepotice i zvijeri, Aladina i Mulan.
  • Ovo je također peti film iz Disneyjeve renesanse koji je ponovljen u igranom obliku.
  • Ovo je prva uloga Melisse McCarthy u Disneyjevom filmu otkako je glumila konobaricu u filmu The Kid.
  • Ovo je treći Disneyjev film za koji je Lin-Manuel Miranda napisao pjesme nakon Vaiana i Encanto.
    • Također je glumio u Povratak Mary Poppins, što također čini njegovu drugu suradnju s Robom Marshallom na Disneyevom filmu.
  • Budući da su igrani filmovi kao Mulan (2020.) i Pinocchio (2022.) prebačeni na Disney+ izdanja, ovo je prvi ekskluzivni remake Disney Animated Canon filma objavljen u kinima nakon Gospodarica zla 2.
  • Ovo je prvi Disneyev remake koji koristi novi logotip 2022. na ekranu, budući da je Petar Pan i Wendy Disney+ Original.
  • Budući da je Artemis Fowl prebačen na Disney+ ekskluzivno izdanje (nakon pandemije COVID-19), ovo je prvi ekskluzivni Disneyev igrani film koji je u kinima objavljen i koji je dobio ocjenu PG od MPAA od Gospodarica zla 2.
  • Jodi Benson (Arielina izvorna glasovna glumica) ima cameo ulogu u sceni obilaska kraljevstva kao prodavačica na tržnici.
Advertisement