Disney Fandom Hrvatska
Advertisement
Disney Fandom Hrvatska

Marveli (eng. The Marvels) je američki film o superherojima koji služi kao nastavak filmova Kapetanica Marvel i Osvetnici: Završnica iz 2019., Disney+ serije iz 2022. Ms. Marvel i Disney+ serije iz 2023. Secret Invasion. Producira ga Marvel Studios, a distribuira Walt Disney Studios Motion Pictures. To je trideset treći film Marvelovog kinematografskog svemira i treći film pete faze.

Objavljen je 10. studenog 2023.

Sažetak[]

Carol Danvers aka Kapetanica Marvel povratila je svoj identitet od tiranskog Kreeja i osvetila se Vrhovnoj inteligenciji. Ali neželjene posljedice donose Carol teret destabiliziranog svemira. Kada je njezine dužnosti pošalju u anomalnu crvotočinu povezanu s Kreejevim revolucionarom, njezine se moći isprepliću s moćima super-obožavateljice Jersey Cityja Kamale Khan, poznate kao Ms Marvel, i Caroline otuđene nećakinje, sada S.A.B.E.R. astronautkinje, kapetanice Monice Rambeau. Zajedno, ovaj nevjerojatni trio mora se udružiti i naučiti raditi zajedno kako bi spasili svemir.

Radnja[]

Novi vođa Kree Dar-Benn, pronalazi jednu polovicu Quantum Bands, od kojih Kamala Khan posjeduje drugu polovicu,kombinira njihovu moć sa svojim štapom nazvanim The Universal Weapon, i koristi ga da rastrgne točku skoka u svemiru. Anomaliju otkriva S.W.O.R.D.

U međuvremenu, Nick Fury, koji sada boravi u S.A.B.E.R. svemirskoj postaji, domaćin je mirovnih pregovora između Kreea i Skrulla, kada kontaktira Carol Danvers da istraži anomaliju. Tijekom tog vremena, Monica Rambeau također primjećuje točku skoka u blizini stanice kada ispruži ruku da pogleda. Kamalin kvantni pojas aktivira se u njezinu domu kada njih troje istovremeno zamijene mjesta putem teleportacije. Monica je prevezena tamo gdje je bila Carol, Carol je prevezena u rezidenciju Khan u Jersey Cityju ostavljajući kuću Khanovih uništenom nakon njih, a Kamala je prevezena do mjesta gdje je bila Monica.

Dok se tri žene vraćaju na svoja izvorna mjesta, Nick i Monica odlaze u rezidenciju Khan potražiti Kamalu, objašnjavaju da njihove moći uzrokuju kvantnu isprepletenost, što Kamala zatim demonstrira i mijenja mjesta s Carol. Kad odleti, zamijeni mjesto s Kamalom u zraku.

Njih troje se udružuju u izbjegličkoj koloniji Skrull u Tarnaxu, gdje su razgovori o preseljenju prekinuti između Dar-Benna i cara Dro'gea. Dar-Benn tada otvara drugu točku skoka, koja ispušta atmosferu Tarnaxa u Halu kako bi pokušala obnoviti zrak na planetu. Nakon brzog pokušaja evakuacije Skrulla s planeta, trio formira tim koji Kamala neformalno naziva "Marvelima". Carol primjećuje Kamalinu narukvicu i objašnjava joj da je to jedan od Kvantnih pojaseva, koji su korišteni za stvaranje transportne mreže za skok, njih troje su se zapetljali zbog međusobnog kontakta s njegovom energijom kada ju je Dar-Benn poremetio.

Dar-Benn zatim odlazi na Aladnu, glazbeni planet kojim vlada princ Yan, s kojim Carol ima povijest. Otkriva da je smatraju princezom Aladne jer je neformalno udana za njega. Govore i "pjevnim jezikom". Carol upozorava Yan i njegove ljude da je opasnost neizbježna i da se moraju pripremiti za rat. Yan razumije i priprema vojsku.

Dok se bore, Dar-Benn koristi univerzalno oružje i kvantnu traku kako bi otvorila još jednu točku skoka i privukla oceansku vodu do Hale, a njezin konačni plan bio je apsorbirati Zemljino Sunce. Trojac je bezuspješno pokušava pokoriti, a Dar-Benn zatim krade drugi kvantni bend od Kamale. Ona koristi obje narukvice zajedno kako bi otvorila još jednu rupu u svemiru, ali u pokušaju da to učini, podlegla je njihovoj moći i umrla, ostavljajući za sobom otvor prema multiverzumu. Nakon što Kamala vrati svoju narukvicu, ona i Carol koriste svoje zajedničke moći kako bi energizirale Monicu, u kojoj ona zatim pokušava zatvoriti točku skoka. Zatvaranje je bilo uspješno, ali Monica je ostala nasukana s druge strane točke skoka.

Carol i Kamala zatim se vraćaju u Louisianu, gdje se obitelj Khan seli u kuću Marije Rambeau. Povezuju se u avionu kojim je Carol upravljala, shvačajući koliko im Monica nedostaje.

Kamala kasnije odlazi u New York i sastaje se s Kate Bishop kako bi je regrutirala za novi tim.

U središnjoj odjavnoj sceni, Monica se budi u laboratoriju, gdje pronalazi alternativnu verziju Marije Rambeau u paralelnom svemiru, u kojem je ona bila Binarna, a zatim upoznaje dr. Henryja "Hanka" McCoya/Beasta.

Glumci[]

  • Brie Larson kao Carol Danvers/kapetanica Marvel
  • Iman Vellani kao Kamala Khan/Ms. Marvel
  • Teyonah Parris kao Monica Rambeau
  • Jude Law kao Yon-Rogg
  • Samuel L. Jackson kao Nick Fury
  • Mohan Kapur as Yusuf Khan
  • Zenobia Shroff kao Muneeba Khan
  • Saagar Shaikh kao Aamir Khan
  • Archie and Reggie kao Goose
  • Zawe Ashton kao Dar-Benn
  • Park Seo-Joon kao Prince Yan
  • Shamier Anderson kao TBA
  • Tessa Thompson kao Valkyrie
  • Lashana Lynch kao Maria Rambeau
  • Colin Stoneley kao Pap-Tonn
  • Randall Park kao Jimmy Woo
  • Gary Lewis kao Emperor Dro'ge
  • TBA kao Michael Korvac

Produkcija[]

Razvoj[]

Dana 20. srpnja 2019. Kevin Feige objavio je da je nastavak u razvoju na San Diego Comic Conu, dok je 5. kolovoza 2020. objavljeno je da će Nia DaCosta režirati film.

3. svibnja 2021. otkriveno je da je naslov promijenjen iz Captain Marvel 2 u The Marvels. Istog dana, Marvel Studios objavio je video koji je otkrio novi logo za film.

Pisanje[]

Dana 22. siječnja 2020. objavljeno je da će scenarij napisati Megan McDonnell, scenarist za WandaVision, s okvirnim datumom izlaska 2022. godine.

10. prosinca 2020. potvrđeno je da će Teyonah Parris i Iman Vellani reprizirati svoje uloge Monice Rambeau i Kamale Khan. Objavljen je i novi datum izlaska 11. studenog 2022. Dana 15. lipnja 2021. objavljeno je da se korejski glumac Park Seo-Joon pridružio glumačkoj ekipi filma u neobjavljenoj ulozi.

11. kolovoza 2021. časopis Collider je izvijestio da će Samuel L. Jackson ponoviti svoju ulogu Nicka Furyja u filmu.

Snimanje[]

10. kolovoza 2021. Larson je potvrdila da je proizvodnja filma započela.

Dana 12. svibnja 2022. objavljeno je da je snimanje službeno završeno.

Glazba[]

13. siječnja 2022. časopis Variety je izvijestio da će peterostruka dobitnica Emmyja, Laura Karpman, biti skladateljica za film. Ona je druga skladateljica koja je napisala glazbu za Marvelov film, nakon Pinar Toprak, koja je napisala glazbu za Kapetanica Marvel. Prethodno je napisala glazbu za Disney+ seriju, Što ako...? i Ms Marvel.

Kritike[]

Na internetskoj stranici Rotten Tomatoes, agregatoru recenzija, 62% od 326 recenzija kritičara je pozitivno, s prosječnom ocjenom 5,9/10. Konsenzus stranice glasi: "Smiješan, osvježavajuće kratak i uzdignut kemijom svoja tri glavna uloga, u filmu The Marvels lako je uživati u trenutku unatoč pretrpanoj priči i zbrkanim tonskim promjenama."

Metacritic, koji koristi ponderirani prosjek, dodijelio je filmu ocjenu 50 od 100, na temelju 56 kritičara, što ukazuje na "mješovite ili prosječne" kritike.

Mediska datoteka[]

Galerija[]

Disney Fandom Hrvatska ima kolekciju slika i medija o: Marveli.

Zanimljivosti[]

  • Logo za film prikazuje Monicu Rambeau i ambleme gđe Marvel iz njihovih kostima.
  • Ovo je prvi igrani film za Iman Vellani, koja tumači Kamalu Khan.
Advertisement