FANDOM

Stub

Miki Maus (eng. Mickey Mouse) je animirani lik kojeg su stvorili Walt Disney i Ub Iwerks 1928. On je antropomorfni miš okarakteriziran kao veseli optimist s avanturističkim i nestašnim stilom. Procjenjuje se da stoji 2 '3' (69 centimetara) i teži 23 Funte (10 kilograma), Miki se lako prepoznaje po okruglim ušima, crvenim kratkim hlačama, falsetto glasu, bijelim rukavicama i crtanim crvenim velikim žutim cipelama.

Miki je već 90 godina temeljac Disneyjeva carstva. Njegov je uspjeh utro put brojnim probojima kako u umjetnosti animacije, tako i u zabavnu industriju u cjelini. Mickeyjev značaj u pop kulturi došao je istodobno s njegovim javnim debijem u Steamboat Willie, gdje je prvo probudio publiku svojim veselim osmijehom i skandaloznom osobnošću.

Odatle se Mickey brzo popeo na vrhunac američke kulture, postajući najpopularniji i najprepoznatljiviji lik iz crtanog filma na svijetu i glavni utjecaj sljedećih crtanih filmova. Od tada se pojavio u preko 130 filmova, a od Akademije za filmsku umjetnost i znanost dobio je jedanaest odličja. 1978. Mickey je postao prvi izmišljeni lik koji je dobio zvijezdu na hollywoodskom Šetalištu slavnih.

Na sve njegovo priznanje, niti jedan nije gledao Mickeyja draže nego Walt Disney. Vršnjaci i povjesničari njih su mnogi smatrali "alter-egoima" ; rekla je Lillian Disney da su Mickey i Walt bili tako simpatični, da su izgledali gotovo poput istog identiteta. Povjesničari su često isticali da je Mickeyeva karijera zrcalila onu Waltove; u početku su to bile beznačajne figure koje su se borile da naprave utjecaj u filmskoj industriji, tek da bi tijekom godina postale međunarodne ikone.

Mickey je danas najpoznatiji lik Walt Disney Company i služi kao maskota tvrtke. Njegova silueta u 3 kruga služi kao logotip za većinu Disneyjevih podružnica, osim za one koji nemaju oznaku "Disney" ili "Walt Disney".

Pozadina Edit

Mickey potječe iz stabilne, nuklearne obitelji. Prema talijanskoj priči Nekada davno ... U Americi, Mickeyev otac ima bogatu pozadinu, koju je izgradio uz pomoć svoje buduće supruge (i Mickeyeve majke). Po svojim roditeljima, Mickey ima stariju sestru po imenu Felicity Fieldmouse. Jednom je izjavio da nema braću. Prema Felicity, Mickey ima blizance blizance Morty i Ferdie Fieldmouse, koje povremeno pazi. Prema Symphony Hour, "Mickey and the Culture Clash" i "The Fancy Gentleman", puno ime Mickeya je Michel Maus.

Mickey je obično prikazan kao miš sa skromnim životom uz njegovog psa, Plutona. Ima curu s kojom hoda dugo, zvana Mini Maus, s kime se druži u slobodno vrijeme. Walt Disney kaže da su Miki i Mini oženjeni, ali obično su samo prikazani kao jednostavni par.