Disney Fandom Hrvatska
Advertisement
Disney Fandom Hrvatska

Once Upon a Studio je američki kratki specijalni film iz 2023. godine u produkciji Walt Disney Animation Studios. Kratki film prikazuje Miki Mausa kako skuplja galeriju legendarnih Disneyevih likova za grupnu fotografiju.

Stvoren kako bi obilježio 100. godišnjicu tvrtke Walt Disney, Once Upon a Studio kombinira glumu uživo, tradicionalnu i CGI animaciju. Film je opisan kao "ljubavno pismo" vodećem studiju za animaciju tvrtke, kao i "zahvala svima u publici koji su ikada bili povezani s filmovima u posljednjih sto godina". Nekoliko ključnih animatora i glasovnih talenata vratilo se u studio kako bi točno rekreirali svoje likove.

Film je premijerno prikazan 11. lipnja 2023. na Filmskom festivalu u Annecyju uz odlične kritike. Naknadna izdanja uključuju njegovo premijerno emitiranje 15. listopada 2023. u sklopu The Wonderful World of Disney: Disney's 100th Anniversary Celebration na ABC-u i kino izdanje 22. studenog 2023. uz animirani film Želja. Kratki film je emitiran 16. listopada 2023. naplatformama Disney+ i Hulu. Film je također premijerno prikazan istog dana kao dio Filmskog maratona na Disney Channelu, kao i na FX, FXX, FXM i Freeform.

Zanimljivosti[]

  • Ovaj je kratki film objavljen godine kada je Burny Mattinson (koji je se na početku vidi kako razgovara s Renikom Williams) preminuo i posvećen je njemu u spomen.
  • Naslov se odnosi na književnu frazu "Bilo jednom..." koja se pojavljuje u mnogim Disneyjevim animiranim filmovima.
  • Kad Miki govori slici Walta Disneya, glazba koja svira u pozadini bila je omiljena pjesma Walta Disneya: "Feed the Birds" iz Mary Poppins.
  • Kratki film koristi potpuno novu animaciju za svoje 2D i 3D animirane likove, umjesto ponovno korištenih snimaka.
  • Dijalog Duha je preuzet iz prethodno nekorištenih audio zapisa pokojnog Robina Williamsa.
  • Redatelji Trent Correy i Dan Abraham pojavljuju se u epizodnim ulogama među umjetnicima koji za danas napuštaju posao. Oni su ti koji drže otvorena vrata Burnyju Mattinsonu.
  • Ovo je prvi put da Chris Diamantopoulos daje glas Miki Mausu izvan kratkih filmova Paula Rudisha i njegovih izvedenica.
  • Ovo je prva produkcija Walt Disney Animation Studios u kojoj su Zec Oswald i Miki Maus interagirali.
    • Predhodno ih se zajedno samo vidjelo u serijalu kompjuterskih igrica Epic Mickey i kratkom filmu "Canned".
  • Nekim likovima glasove posuđuju dva glumca: to su arhivske snimke iz njihovih filmova i novi dijalozi snimljeni današnjim zvučnim zapisima. Primjeri su Paško Patak (Clarence Nash i Tony Anselmo), Winnie Pooh (Sterling Holloway i Jim Cummings), Peter Pan (Bobby Driscoll i Lee Slobotkin) i Lupko (Peter Behn i Ian R'Mante).
  • Iako Špilja Čuda nije među likovima u kratkom filmu, njegova se lutka pojavljuje u uredu u kojem se Duh prvi put pojavljuje.
  • Kad Elza zamrzne Hansa, on zauzima istu pozu kao Han Solo nakon što je zarobljen u karbonitu u filmu Carstvo uzvraća udarac.
  • Dalmatinci gledaju sedmi segment Fantazije: Noć na Ćelavoj planini.
  • Šarmantni princ gubi svoju cipelu, kao referenca na Pepeljugu gdje glavna junakinja izgubi svoju staklenu papuču.
  • Ovaj kratki film označava prvi put da je Jeremy Irons dao glas Scaru od Kralja lavova iz 1994., jer u svakom drugom pojavljivanju, verziji lika iz tog filma često su glasove posuđivali razni drugi glumci.
  • Bob Joles prvi je poznati glasovni glumac osim pokojnog Davida Ogdena Stiersa koji je glumio Din-dona iz verzije Ljepotice i zvijeri iz 1991. godine.
  • Nathan Lane reprizira ulogu Timona po prvi put od Kralja lavova 1½ iz 2004.
  • Piotr Michael drugi je glasovni glumac koji je glumio Iaga nakon smrti Gilberta Gottfrieda 2022. Prvi izvođač bio je Barrett Leddy, koji je dao glas Iagu za Disney+ LEGO Disney Princess: The Castle Quest.
  • Ovo je bio prvi put da je Tom Hulce reprizirao ulogu Quasimoda od Zvonar crkve Notre Dame II 2002.
  • Alan Tudyk koji daje glas Ludom Klobučaru referenca je na njegovu ulogu kralja Bonbončića u Krš i lom. Glas i fizičke karakteristike lika oblikovane su prema komičaru Edu Wynnu, koji je izvorno dao glas Klobučaru u Alisi u zemlji čudesa iz 1951.
  • Merida je jedina službena Disneyeva princeza koja se ne pojavljuje u ovom kratkom filmu, zbog činjenice da ju je producirao Pixar, a ne Walt Disney Animation Studios.
  • Svi likovi iz svijeta Miki Mausa pojavljuju se u određenim dizajnima iz određenih crtića.
  • Vlatka Patka pojavljuje se u svom dizajnu iz Mr. Duck Steps Out
    • Pete se pojavljuje u svom dizajnu iz Officera Ducka
    • Scrooge McDuck pojavljuje se u svom dizajnu iz Mikijeve božićne priče.
    • José Carioca i Panchito pojavljuju se u svojim dizajnima iz Tri Caballerosa
    • Chip i Dale pojavljuju se u svojim dizajnima iz 1950-ih
    • Spike the Bee pojavljuje se u njegovom dizajnu od Inferior Decorator pa nadalje
    • Huey, Dewey i Louie pojavljuju se u svojoj odjeći iz DuckTalesa i svojim fizičkim izgledom od 1950-ih i nadalje
  • Ovo je prvi put da Jim Cummings daje glas Balu budući da je glas dao samo liku u Knjiga o džungli koja nije Disney iz 1990.
  • Ovo je prvi put da se Gopher (Winnie the Pooh) pojavljuje u animaciji još od Winnie the Pooh: A Valentine for You iz 1999. godine.
Advertisement