Disney Fandom Hrvatska
Advertisement
Disney Fandom Hrvatska

Pirati s Kariba: Prokletstvo Crnog bisera (eng. Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl) je američki pustolovni fantastični film iz 2003., temeljen na vožnji Pirata s Kariba u Disneyjevim tematskim parkovima. Režirao ga je Gore Verbinski, a producirao Jerry Bruckheimer. Priča prati kovača Willa Turnera (Orlando Bloom) i gusarskog kapetana Jacka Sparrowa (Johnny Depp), dok spašavaju otetu Elizabeth Swann (Keira Knightley) od proklete posade Crnog bisera, kojom je kapetan Hector Barbossa (Geoffrey Rush).

Jay Wolpert razvio je scenarij temeljen na vožnji tematskim parkom 2001., koji je Stuart Beattie prepisao početkom 2002. Otprilike u to vrijeme, producent Jerry Bruckheimer uključio se u projekt; dao je Tedu Elliottu i Terryju Rossiu da rade na scenariju, dodajući nadnaravno prokletstvo priči. Snimanje se odvijalo od listopada 2002. do ožujka 2003. u Saint Vincentu i Grenadinima i na setovima izgrađenim oko Los Angelesa u Kaliforniji.

Svjetska premijera održana je u Disneyland Resortu u Anaheimu, Kalifornija, 28. lipnja 2003. Prokletstvo Crnog bisera doživjelo je neočekivani uspjeh, s pozitivnim kritikama i zaradom od preko 654 milijuna dolara diljem svijeta. Bio je nominiran za pet Oscara, uključujući i za najboljeg glumca za Johnnyja Deppa.

Film je postao prvi u nizu, s dva uzastopna nastavka, Mrtvačeva škrinja i Na kraju svijeta, objavljena 2006. i 2007. Još dva nastavka, On Stranger Tides i Dead Men Tell No Tales, objavljena su 2011. odnosno 2017.

Sažetak[]

Pirati s Kariba: Prokletstvo Crnog bisera je uzbudljiva avantura na otvorenom moru s tajanstvenim obratom. Idilični piratski život nevaljalog, ali šarmantnog kapetana Jacka Sparrowa (Johnny Depp) propada nakon što njegov neprijatelj, lukavi kapetan Barbossa (Geoffrey Rush), ukrade njegov brod, Crni biser, i kasnije napadne gradić Port Royal, otimajući guvernerovu lijepu kćer Elizabeth (Keira Knightley). U hrabrom pokušaju da je spasi, Elizabethin prijatelj iz djetinjstva Will Turner udružuje snage s Jackom. Ono što Will ne zna je da je ukleto blago osudilo Barbossu i njegovu posadu da zauvijek žive kao nemrtvi.

Radnja[]

U godini 1720. morem prema Jamaiki plovi brod Dauntless, dok na palubi mlada Elizabeth Swann (Lucinda Dryzek) pjeva gusarsku pjesmu. Jedan od mornara, Joshamee Gibbs (Kevin McNally), upozorava ju na "proklete pirate" koji plove morima, dok poručnik Norrington (Jack Davenport) tješi sve prisutne obečanjem da neće biti pirata pod njim. Elizabeth izražava svoju fascinaciju temom piratstva, no Norrington i njezin otac, guverner Swann (Jonathan Pryce), pokazuju zabrinutost na tu temu. Iz magle se odjednom vide ostaci brodoloma a mlada Elisabeth uočava jedinog prešivjelog; mladog Willa Turnera (Dylan Smith), kako leži bez svijesti na komadu naplavljenog drveta. Mornari izvlače onesviještenog Willa na brod te guverner prepušta kćeri da se brine o dječaku, no Elizabeth tada primijeti zlatni medaljon oko njegova vrata, zbog čega je, nakon što vidi lubanju, pomisli da je Will pirat. Bojeći se da će Norrington dati Willa objesiti, Elizabeth uzima medaljon od Willa prije nego što je odveden ispod palube. Dok stoji na pramcu Dauntlessa, gledajući medaljon, podigne pogled i ugleda brod s crnim jedrima i zastavom sa istom lubanjom kao na medaljonu.

Osam godina kasnije se Elisabeth budi iz ružnog sna i stavlja piratski medaljon oko vrata prije nego njezin otac odjednom ulazi s darom za nju: haljinom iz Londona za koju se nada da će je Elizabeth nositi na ceremoniji promaknuća kapetana Norringtona. Guverner prima posjetitelja, sada također odraslog Willa Turnera (Orlando Bloom), koji je iskovao mač za budućeg komodora. Postaje jasno da je razvio romantične osjećaje prema Elizabeth, ali rastaju se u ne baš prijateljskim odnosima, zboj njezinoj poziciji guvernerove kćeri i njegovom, niskom kovačkom "šegrtu".

Kasnije, na bedemima tvrđave, Commodore Norrington iznenadno zaprosi Elizabeth ali ona se onesvijesti zbog steznog korzeta, i pada u more daleko ispod. Jack Sparrow, koji je upravo stigao u Port Royal sa planom da ukrade plovni brod, zaroni i spasi Elisabeth s morskog dna, odakle njezin medaljon šalje misteriozni puls. U luci, medaljon budi Jackovo zanimanje, ali njegova pitanja spriječi Norrington, koji dolazi s marincima uhititi pirata, prepoznavši žig na njegovoj podlaktici kao oznaku koju East India Trading Company koristi za identifikaciju. Jack, međutim, drži Elizabeth kao taoca dovoljno dugo da mu vrate stvari prije nego što mudro pobjegne u luku.

Dok pokušava pobjeći, Jack u kovačnici susreće Willa Turnera, te dolazi do borbe mačevima. Na kraju, Jacka onesvijesti Willov poslodavac (koji je prespavao cijelu borbu mačevima) i uhite ga časnici Kraljevske mornarice koji su upravo provalili u kovačnicu.

Te noći, Port Royal je napadnut od strane ozloglašenog broda poznatog kao Crni biser - crnog broda s posadom opake, krvoločne posade. Čini se da je tajanstveni puls koji je izvirao iz Elizabethinog medaljona nekako "pozvao" Crni biser. Članovi posade s Bisera pronalaze Elizabeth (koja skriva svoj pravi identitet guvernerove kćeri koristeći Turner kao prezime) u posjedu medaljona i odvode je na svoj brod. Ona se poziva na pravilo pregovaranja kako bi je odveli do kapetana Crnog bisera, Hectora Barbossu, i pokušava pregovoriti da prekine napad na Port Royal u zamjenu za medaljon. Barbossa pristaje, ali, uzima i nju kao taoca. Sljedećeg dana, Will (nakon što je vidio Elizabeth kako ju je odvela posada Pearla) ne uspijeva u svojim pokušajima da uvjeri komodora Jamesa Norringtona i Kraljevsku mornaricu da odmah potraže krivce (unatoč komodorovim iskrenim osjećajima prema Elizabeth). Dok Commodor vjeruje u strategiju, Will prihvaća ponudu Jacka Sparrowa da spasi Elizabeth u zamjenu za njegovo izbavljenje iz zatvora.

Nakon što su pobjegli s najbržim brodom Kraljevske mornarice i okupili posadu da ga upravlja na otoku bezakonja Tortuga, Jack i Will kreču u potragu za Barbossom i Crnim biserom koji ide prema Isla de Muerta— tajanstvenom otok koji se navodno ne može otkriti, osim za "one koji već znaju gdje je." Saznaje se da su Barbossa i njegova posada nekoć bili pod zapovjedništvom Jacka Sparrowa sve dok se prije deset godina nisu pobunili, ukrali mu smjerove za Isla de Muerta, a zatim ga ostavili sa pištoljem sa samo jednim metkom. No otok je sadržavao ukleto astečko blago koje je otkrila posada Crnog bisera - ali vjerujući da je prokletstvo mit, uzeli su astečko blago za sebe. Šokiran ovim postupkom, Willov otac, "Bootstrap Bill" Turner, jedini pirat koji se bunio protiv pobune, poslao je jedan od ukletih zlatnika svom sinu kako bi osigurao primjerenu kaznu za izdaju posade. Kao odmazdu, Barbossa je naredio da se Bootstrap veže za topovsku kuglu i baci u more. Prekasno je posada otkrila da je kletva doista stvarna; da bi ju razbili, morali su vratiti sve dijelove blaga u njegov sanduk i dati krvavu žrtvu od svakoga tko ih je ukleo. Kao dio prokletstva, proždrljivost posade, pohlepa i žudnja za ovozemaljskim posjedima nikada se ne mogu zadovoljiti, pa su postali nemrtvi, prisiljeni da nikada ne umru ili se odmore u svojoj pohlepi (mjesečina otkriva tu činjenicu, pokazujući gusare kao trule kosture). Nakon desetljeća, uspjeli su ispuniti gotovo sve zahtjeve za okončanje prokletstva — osim za dobivanje krvi Bootstrapa Billa i zlatnika koji je ukrao. S medaljonom (u stvarnosti, posljednjim komadom blaga) i Elizabeth "Turner" (za koju vjeruju da je Bootstrapovo dijete) u njihovom nadzoru, Barbossa vjeruje da konačno ima ono što mu je potrebno da skine kletvu.

U špilji punoj blaga na Isla de Muerta, Barbossa, vjerujući da je Elizabeth Bootstrapovo dijete, namaže posljednji novčić njezinom krvlju i baci ga u škrinju, no kletva ostaje neprekinuta. Zbunjeni Barbossa pita Elizabeth je li njezin otac bio William Turner, na što Elizabeth odgovara ne. Bijesan, Barbossa nokautira Elizabeth. Došavši do otoka, Will posumnja da bi ga Sparrow mogao izdati i nokautira ga. Will spašava Elizabeth, koja uzima medaljon, te oni bježe u Interceptor. Posada Crnog bisera otkriva Jacka kako luta okolo, a Jacka zatim odvode Barbossi. Barbossa je šokiran kad vidi Jacka živog i zdravog te naređuje posadi da ubije svog starog kapetana. no Jack nudi svoju pomoć u potrazi za medaljonom.

Vrativši se na Interceptor, Elizabeth vraća Willu medaljon dok on shvaća da je njegova krv potrebna a ne njezina. U isto vrijeme na Crnom biseru, Jack se pregovara s Barbossom — otkrit će mu dijete Bootstrapa Billa u zamjenu za Biser. Jackovi pregovori propadnu kad Pearl progoni Interceptor. Dok se Pearl približava, posada Interceptora priprema se za bitku. Ubrzo oba broda pucaju jedan na drugoga, uzrokujući štetu na svakom plovilu. Posadi Bisera nije dugo potrebno da pobijedi i vrati medaljon. Posada Interceptora je zatvorena, a Barbossa u iščekivanju gleda kako Interceptor diže u zrak i potapa. Will tada otkriva da je on sin Bootstrapa Billa i zahtijeva da se Elizabeth i posada oslobode ili će se ustrijeliti i pasti u more. Barbossa se slaže, ali primjenjuje još jednu rupu u zakonu: ostavlja Elizabeth i Jacka na otoku. Willa zatim odvode na Isla de Muerta, gdje ga Barbossa planira ubiti kako bi razbio kletvu.

Elizabeth i Jack nasukali su na istom otoku na kojem je Jack bio nasukan prije deset godina. Elizabeth pita Jacka kako je prošli put pobjegao s otoka, na što on odgovara da je uz pomoć šmuglera ruma trampio prolaz s otoka. No budući da su trgovci rumom odavno bez posla, Jack nema plan za bijeg. Elizabeth uzima stvari u svoje ruke spalivši sve njihove zalihe (Jackovo skriveno spremište ruma), kao i neke od palmi na malom otoku, kako bi stvorila signalnu vatru i time upozorila bilo koga iz Kraljevske mornarice o njezinoj lokaciji. Elizabeth i Jacka na kraju spašava Norrington, ali Elizabeth ga ne može uvjeriti da se vrati i spasi Willa sve dok ne obeća da će se udati za njega.

Po dolasku na ukleti otok, Jack uvjerava Norringtonove snage da stoje u zasjedi za Barbossinu posadu dok on ulazi i uvjerava ih da izađu. On uvjerava Barbossu da odgodi prolijevanje Willove krvi kako bi razbio kletvu dok ne ubiju posadu broda Dauntless Kraljevske mornarice i zauzmu brod. Ovo dokazuje da je sve dio Jackovog plana; međutim, nije očekivao da će nemrtva posada hodati po dnu oceana do broda, što im omogućuje da izbjegnu planiranu zasjedu. Dok se posada Crnog bisera sukobljava s Kraljevskom mornaricom u borbi prsa o prsa na brodu Dauntless, Jack krade jedan od ukletih novčića, no Barbossa ga ne vidi, i uključuje se u vlastitu borbu mačevima sa svojim bivšim prvim časnikom. Zbog novčića koji je ukrao, Jack sada ima dio plijena, pa je i on proklet i stoga ne može biti ubijen dok se kletva ne skine. Štoviše, da bi se prokletstvo ukinulo, sada se mora dati i njegova krv.

Tijekom njihove borbe, on odvlači Barbossu dovoljno dugo dok i on i Will ne mogu dati svoju krv i vratiti svoje novčiće (Will ima medaljon s početka filma, Jack novčić koji je nedavno ukrao). Prije nego što Will ispusti novčiće u škrinju, Jack puca u Barbossu svojim pištoljem, koji sadrži onaj hitac koji je primio kad je ostao nakon Barbossine pobune. Nakon što kletva prestane i cijela posada Crnog bisera ponovno postane smrtna. Barbossa pada na tlo prekriveno blagom i ispušta svoju kiselu, zelenu jabuku. Nakon što shvate da više nisu prokleti - i više nisu besmrtni - Barbossina posada predaje se Kraljevskoj mornarici.

U Port Royalu, Norrington je prisiljen objesiti Jacka prema zakonu, ali Will, koji vjeruje da je dovoljno pristojna osoba da ne zaslužuje smrt, spašava Jacka. Elizabeth, potaknuta Willovim iznenadnim prkosom, kao i njegovim priznanjem ljubavi prema njoj, odbija brak s Norringtonom i umjesto toga izražava svoje osjećaje prema Willu. Norrington pristaje osloboditi je obećanja i Will biva pomilovan za svoje zločinačko djelo; u međuvremenu, Jack bježi i nespretno pada u ocean, da bi ga spasila posada koju je ranije okupio da mu pomogne i koja sada upravlja Crnim biserom. Dok film završava, Norrington gleda kako Jack isplovljava u nepoznatu avanturu, dovoljno impresioniran piratom da mu omogući jedan dan prednosti prije nego što krene u potjeru.

Glumci[]

  • Johnny Depp: kapetan Jack Sparrow
  • Geoffrey Rush: kapetan Barbossa
  • Orlando Bloom: Will Turner
  • Keira Knightley: Elizabeth Swann
  • Jack Davenport: Commodore Norrington
  • Jonathan Pryce: Governor Weatherby Swann
  • Lee Arenberg: Pintel
  • Mackenzie Crook: Ragetti
  • Damian O Hare: Gillette
  • Giles New: Murtogg
  • Angus Barnett: Mullroy
  • David Bailie: Cotton
  • Michael Berry: Twigg
  • David Bailie: Cotton
  • Isaac C. Singleton Jr.: Bo'sun
  • Kevin McNally: Joshamee Gibbs
  • Treva Etienne: Koehler
  • Zoe Saldana: Anamaria
  • Guy Siner: Harbomaster
  • Ralph P. Martin: Mr. Brown
  • Paula J. Neewman: Estrella
  • Paul Keith: Butler
  • Dylan Smith: Young Will Turner
  • Luinda Dyzek: Young Elizabeth Swann

Proizvodnja[]

Tijekom ranih 1990-ih, scenaristi Stuart Beattie i Jay Wolpert počeli su razmišljati o nadnaravnom spinu piratskog žanra. Disney je zamolio Teda Elliotta i Terryja Rossia da ponovno napišu scenarij temeljen na vožnji 2001. godine, a koji se temeljio na priči koju su stvorili direktori Brigham Taylor, Michael Haynes i Josh Harmon. Ova prva verzija priče prikazuje Willa Turnera kao zatvorskog čuvara koji oslobađa Sparrowa kako bi spasio Elizabeth koju kapetan Blackheart drži za otkupninu. Studio nije bio siguran hoće li film pustiti u kinima ili izravno na video. Studio je bio zainteresiran za Matthewa McConaugheyja kao Sparrowa zbog njegove sličnosti s Burtom Lancasterom, koji je inspirirao interpretaciju lika u scenariju. Da su ga odlučili objaviti izravno na video, Christopher Walken ili Cary Elwes bili bi njihov prvi izbor. Stuart Beattie je doveden da ponovno napiše scenarij u ožujku 2002., zbog svog znanja o piratstvu.

Kad je Dick Cook uspio uvjeriti producenta Jerryja Bruckheimera da se pridruži projektu, on je odbio scenarij jer je bio "pravi gusarski film". Kasnije u ožujku 2002. doveo je Elliotta i Rossija, koji su predložili da se napravi nadnaravna kletva - kako je opisano u uvodnoj priči vožnje - kao radnja filma. U svibnju 2002. Gore Verbinski potpisao je režiju na filmu. Privukla ga je ideja o korištenju moderne tehnologije za oživljavanje žanra koji je nestao nakon zlatnog doba Hollywooda i prisjetio se sjećanja iz djetinjstva na vožnju, osjećajući da je film prilika da se oda počast "strašnom i smiješnom" tonu to.

Iako je Cook bio snažan zagovornik adaptacije Disneyjevih vožnji u filmove, neuspjeh na kino blagajnama The Country Bears natjerao je Michaela Eisnera da pokuša zatvoriti produkciju Pirata s Kariba. Međutim, Verbinski je rekao svojim konceptualnim umjetnicima da nastave raditi na projektu, a kada je Eisner došao u posjet, izvršni direktor je bio zapanjen onim što je stvoreno. Kao što se prisjeća u knjizi DisneyWar, Eisner je razmišljao "Zašto to mora koštati toliko?" Bruckheimer je odgovorio: "Vaša konkurencija troši 150 milijuna dolara", misleći na franšize poput Gospodara prstenova i Matrixa. Eisner se složio, ali zbog stigme vezane za adaptacije tematskih parkova, Eisner je zatražio od Verbinskog i Bruckheimera da uklone neke od očiglednijih referenci na vožnju u scenariju, poput scene u kojoj Sparrow i Turner ulaze u špilju kroz vodopad.

Snimanje[]

Verbinski nije želio potpuno romantizirani osjećaj u filmu: želio je osjećaj povijesne fantazije. Većina glumaca nosila je proteze i kontaktne leće. Depp je imao kontaktne leće koje su djelovale kao sunčane naočale, dok su Rush i Lee Arenberg nosili zatamnjene kontaktne leće koje su likovima davale zlokoban dojam. Mackenzie Crook nosio je dva leća koja su predstavljala drveno oko njegovog lika: mekanu verziju i tvrđu verziju kada strši. Osim toga, njihovi pokvareni zubi i skorbutasta koža bili su obojeni, iako je Depp ipak dao zlatne zube koje je zaboravio izvaditi nakon snimanja. Depp je također koristio originalni pištolj koji je napravljen 1760. u Londonu, a posada ga je kupila od trgovca u Connecticutu. Posada je provela pet mjeseci stvarajući špilju u kojoj Barbossa i ekipa Crnog bisera pokušavaju poništiti svoju kletvu, ispunjavajući je s pet stopa vode, 882 astečka novčića i malo zlatne boje na stijenama od stiropora za više dojmova blaga. Posada je također izgradila tvrđavu u Port Royalu u Rancho Palos Verdesu u Kaliforniji, a palača guvernera Swanna izgrađena je na Manhattan Beachu. U rujnu 2002. izbio je požar, prouzročivši štetu od 525.000 dolara, ali nitko nije ozlijeđen.

Filmaši su odabrali St. Vincent kao svoju primarnu lokaciju snimanja, budući da je sadržavala najtišu plažu koju su mogli pronaći, te su izgradili tri pristaništa i pristanište za Port Royal i Tortugu. Za film su od najveće važnosti bila tri broda: Crni biser, Dauntless i Interceptor. Iz proračunskih razloga, brodovi su građeni na dokovima, sa samo šest dana provedenih na otvorenom moru za bitku između Crnog bisera i Interceptora. Dauntless i Black Pearl izgrađeni su na teglenicama, s računalno generiranim slikama koje završavaju strukture. Black Pearl je također izgrađen na pozornici Spruce Goose, kako bi kontrolirao maglu i rasvjetu. Interceptor je bio preuređena Lady Washington, replika jedrenjaka u punoj veličini iz Aberdeena, Washington, potpuno prefarban prije odlaska na 40-dnevno putovanje koje je počelo 2. prosinca 2002., a na lokaciju je stigao 12. siječnja 2003. Minijatura je bila također izgrađen za sekvencu oluje.

Snimanje je započelo 9. listopada 2002. i završeno do ožujka 2003. Brzo snimanje pokvarile su samo dvije nesreće: dok Jack Sparrow krade Interceptor, tri užeta koja su ga pričvrstila za Dauntless nisu isprva pukla, a kad su ipak pukla, krhotine su pogodile Deppovo koljeno, iako nije bio ozlijeđen, a način na koji se incident odigrao na filmu izgledao je kao da se Sparrow samo sagnuo. Smješnija nesreća bila je kada je potonuo brod Sparrow koji je trebao stići u Port Royal. U listopadu je ekipa snimala scene u Rancho Palos Verdesu, do prosinca su snimali u Saint Vincentu i Grenadinima, au siječnju su bili u pećini u Los Angelesu. Scenarij se često mijenjao s Elliottom i Rossijom na snimanju, s dodacima poput scene sa Gibbsom (Kevin McNally) koji govori Willu kako je Sparrow navodno pobjegao s otoka - povezujući dvije kornjače užetom napravljenim od njegove dlake s leđa - a Pryce je upisan u vrhunsku bitku zadržati malo empatije prema publici.

Zbog brzog rasporeda snimanja, Industrial Light & Magic odmah je započeo s radom na vizualnim efektima. Dok kosturni oblici gusara otkriveni na mjesečini zauzimaju relativno malo vremena na ekranu, ekipa je znala da njihovi računalno generirani oblici moraju biti uvjerljivi u smislu repliciranja izvedbi i karakteristika glumaca, inače prijelaz ne bi funkcionirao. Svaka scena u kojoj su oni prikazani snimljena je dvaput: referentna ploča s glumcima, a zatim bez njih da se dodaju kosturi, estetika komplicirana odlukom Verbinskog da bitke snima ručnim kamerama. Glumci su također morali ponovno izvesti svoje scene na pozornici za snimanje pokreta. Sa snimanjem koje je završilo samo četiri mjeseca prije izlaska, Verbinski je proveo 18 sati dnevno na montaži, dok je u isto vrijeme trošio vrijeme na 600 snimaka efekata, od kojih je 250 samo uklanjalo moderne jedrilice iz kadrova.

Glazba[]

Verbinski je napravio partituru s Klausom Badeltom i Hansom Zimmerom, koji su predvodili 15 skladatelja da brzo završe partituru. Alan Silvestri, koji je surađivao s Verbinskim na Mouse Huntu i The Mexican, trebao je skladati glazbu, ali Bruckheimer je odlučio poći sa Zimmerovim timom, čestim suradnicima Bruckheimerovih produkcija, Silvestri je napustio produkciju prije nego što je snimio bilo kakav materijal.

Kritike[]

Film je dobio uglavnom pozitivne kritike. Stranica za recenzije Rotten Tomatoes izvijestila je da je 79% od 205 odabranih kritičara filmu dalo pozitivne kritike i da je dobio prosječnu ocjenu 7,1/10. Na Metacriticu, koji dodjeljuje ponderiranu prosječnu ocjenu od 100 recenzijama glavnih kritičara, film je dobio prosječnu ocjenu 63 na temelju 40 recenzija. Alan Morrison iz Empirea smatrao je da je to "najbolji blockbuster ljeta", pohvalivši sve komične izvedbe usprkos svom razočaranju šarolikim sekvencama. Roger Ebert pohvalio je Deppovu i Rushovu izvedbu, rekavši: "Može se reći da je [Deppova] izvedba originalna u svakom svom atomu. Nikada nije bilo pirata, ili što se toga tiče ljudskog bića, kao što je ovo u bilo kojem drugom filmu... njegovo ponašanje pokazuje cijeli život probe." Međutim, smatrao je da je film trajao predugo, što je kritika koju je podijelila negativna kritika Kennetha Turana, smatrajući da "troši previše vremena na svoju ogromnu sporednu postavu gusara (ni izbliza tako zabavne kao što svi pretpostavljaju) i na napuhane avanturističke scene ," unatoč tome što je također uživao u Deppovoj izvedbi.

Galerija[]

Zanimljivosti[]

  • Film čini brojne reference na vožnju u Disneylandu na kojoj se temelji. To uključuje:
    • Pjesma "Yo Ho (A Pirate's Life for Me)" Xaviera Atencia i Georgea Brunsa, koja se djelomično pjeva tri puta u filmu: Elizabeth u uvodnoj sceni; Jack i Elizabeth na pustom otoku; i Jack u završnoj sceni.
    • Scena iz zatvora, uključujući Jackovu rečenicu, "Taj se pas nikad neće pomaknuti", i njegov pokušaj da ga kasnije privuče s kosti.
    • Sekvenca "paklenog grada" u Tortugi, a unutar nje, crvenokosa prostitutka (Scarlett), čovjek kojeg potapaju u bunar, gusar koji pije rum na vrhu dvije klimave bačve i "pijani gusar" pije rum koji pršti iz barel. Također, Jackovo početno otkriće da Gibbs spava sa svinjama.
    • Rečenica "Mrtvaci ne pričaju priče", koju je izgovorio Cottonva papiga, ponavlja se tijekom cijele vožnje.
    • Brza snimka kostura izvaljenog na plaži Isla de Muerta, s rakom u blizini.
    • Barbossa kostur koji pije vino, koje curi kroz njegov otkriveni prsni koš.
    • Tijekom scene bitke između Crnog bisera i Interceptora, Barbossa viče "cvjetaju žohari".
    • Postoje reference na ukleto blago u vožnji: stari gusari govore o ukletom blagu i kako vjerojatno ne vjerujete u to, i rečenica "Tko zna kada će ta zla kletva pogoditi pohlepne promatrače ovog začaranog blaga."
    • Dio Caribbean Beach Resorta u Walt Disney Worldu u Orlandu, Florida, zove se "Port Royal".
    • Lubanja koja se vidi na logotipu filma temelji se na lubanji koja govori gostima da se čvrsto drže prije nego što se spuste kako bi vidjeli gusare.
  • Zbog uspjeha filma, u Disneyjevu vožnju dodani su animatronički likovi Jacka Sparrowa i Hectora Barbosse, zajedno s dotjeranom pričom. Nova atrakcija otvorena je 7. srpnja 2006., na dan izlaska Mrtvačeve škrinje.
  • Prvotno je film trebao biti animirani. Gavin Dell ima izloženu konceptualnu umjetnost.
  • Početkom 1990-ih scenaristi Ted Elliott i Terry Rossio napisali su prvi nacrt filma (u kojem je Will Turner bio glavna uloga), nakon što se Steven Spielberg (čija je najdraža vožnja Piratim s Kariba) dočepao scenarija i silno želio snimiti film, njegova tri izbora za ulogu Jacka Sparrowa bili su Bill Murray, Steve Martin ili Robin Williams. Međutim, Disney nije dao dozvolu za snimanje filma. Godine 2000. film je dobio zeleno svjetlo, ali je morao biti napisan drugačiji scenarij jer je Spielbergova tvrtka, Amblin, posjedovala prava na prvobitnu priču.
  • Keira Knightley imala je samo 17 godina kada je film počelo snimati, pa su roditelji morali biti uz nju cijelo vrijeme snimanja.
  • Pirati s Kariba bili su prvi akcijski film PG-13 uživo koji je Disney izravno objavio i producirao. Većinu drugih filmova prije toga koji su imali ocjenu PG-13 prethodno su objavile druge Disneyjeve podružnice kao što su Touchstone Pictures, Hollywood Pictures, Dimension Films i Miramax Films.
  • Prema komentaru scenarista na DVD-u, Will Turner je najbolji mačevalac u filmu, Barbossa i Norrington su izjednačeni, a Jack Sparrow je zapravo najgori.
  • Johnny Depp je na snimanju nosio kontaktne leće koje su mu služile kao sunčane naočale kako ne bi cijelo vrijeme žmirio na suncu.
  • Ovo je prvi nastavak filmskog serijala Pirati s Kariba. Ovo je također jedini film koji sadrži logotip Walt Disney Picturesa iz 2000. umjesto sadašnjeg.
  • Za razliku od ostalih filmova u prethodno spomenutoj franšizi, logotipi filmova Walt Disney Pictures i Jerry Bruckheimer pojavljuju se na kraju filma umjesto na početku.
  • Ovo je bio prvi Disneyjev film u kojem su glumili Johnny Depp, Zoe Saldana, Orlando Bloom i Keira Knightley.
Advertisement