FANDOM

“Došlo je do buđenja... jesi li osjetio? Tamna Strana... i Svijetla Strana.“

-- Vrhovni vođa Snoke

Ratovi zvijezda: Sila se budi (u Hrvatskoj preveden i kao Ratovi zvijezda: Epizoda VII - Sila se budi;  eng. Star Wars: Episode VII - The Force Awakens) je američki epski znanstveno-fantastični film iz 2015. godine čiji je scenarist, producent i redatelj J. J. Abrams. Kao direktan nastavak filma Povratak Jedija iz 1983. godine, Sila se budi je prvi dio nove trilogije Ratova zvijezda pod vlasništvom Disneya.

Disney je započeo produkciju filma nakon što su 30. listopada 2012. kupili Lucasfilm, te je predsjednica Lucasfilma Kathleen Kennedy bila izvršna producentica filma, dok je George Lucas djelovao je kao kreativni savjetnik za filmove. Od 25. siječnja 2013. J.J. Abrams je režirao i producirao film, dok je Michael Arndt napisao scenarij. Epizoda VII prvi je kazališni film iz serijala Ratovi zvijezda nakon Epizoda III- Osveta Sitha, objavljenog deset godina ranije.

Objavljen uz pohvale kritičara, zaradivši 2,068 milijardi dolara (tek treći film koji je to učinio) postajući filmom sa najvećom zaradom iz serijala Ratova zvijezda koji nije prilagođen inflaciji (prilagođen je drugi najviši) i filmom s najvećim bruto rastom 2015. i svih vremena u Sjevernoj Americi. To je ujedno i najuspješniji nastavak svih vremena prilagođeno inflaciji. Prilagođen inflaciji, to je drugi najbrojniji Disneyjev film iza Snjeguljice i sedam patuljaka, te ujedno i četvrti film s najvišom zaradom svih vremena u svijetu (iza Avengers: Endgame, Avatar i Titanic) (treći u trenutku izlaska; iza Avatara i Titanica).

SažetakEdit

Dok Otpor i Prvi red tragaju za posljednjim Jedijem Luke Skywalkerom, koji je misteriozno nestao, Rey, mlada sakupljaćica otpada, i Finn, odmetnuti Stormtrooper, su bačeni usred sukoba potrage BB-8, droida s dijelom karte do Lukeove lokacije. Da bi porazili zlikovski Prvi red, jedan od njih mora otkriti snagu Sile u sebi i probuditi je.

RadnjaEdit

Trideset godina nakon uništenja druge Zvijezde smrti, Luke Skywalker, posljednji Jedi majstor, misteriozno je nestao. Na čelu s vrhovnim vođom Snokeom i Kylo Renom, zloglasni Prvi red, vojno nasljeđe Galaktičkog carstva, te vitezovi Ren, nasljednici Sith reda, pretražuju galaksiju za Lukom, nakon što su već uništili Novi Jedi red. Otpor, ono što je preostalo od Nove Republike na čelu s generalicom Leijom Organom, ga isto traži. Leia šalje Poe Damerona, najboljeg pilota Otpora, da pronađe kartu do lokacije Lukea u selu na planetu Jakku, ali Stormtrooperi pod vodstvom kapetanice Phasme i tamnog Jedija Kylo Ren napadnu grad, dok za to vrijeme Poe daje kartu svom droidu, BB-8, i naređuje mu da ode. Upravo tada, Kylo Ren uhvati Poea, ubije Lor San Tekka i uništi selo. Poeov droid, BB-8, bježi s kartom, te se na kraju susreće i sprijatelji sa strvožderom Rey, koja živi sama blizu naselja koje trguje sa metalnim otpadom.

Dok Ren koristi Silu da od Poea sazna o BB-8, FN-2187, Stormtrooper žgrožen brutalnošću Prvog reda, odluči pobjeći i osloboditi Poea. Njihov ukradeni TIE-borac ruši se na Jakku, a Stormtrooper, sada nazvan "Finn", čini se da je jedini preživjeli. Nakon što nije uspio pronaći Poea, kreće do najbližeg naselja i, susrevši Rey i BB-8, tvrdi da je dio Otpora. Prvi red prati Finna do naselja i započinje zračni napad, prisiljavajući Rey, Finna i BB-8 da ukradu zaboravljeni brod - nesvjesni da je to Millennium Falcon. Iako ih progone TIE-borci, su u stanju da ih savladaju i pobjegnu s planeta.

Ubrzo Falcona pronalaze Han Solo i Chewbacca, koji su bili u potrazi za brodom. Rey i Finn objašnjavaju da BB-8 nosi kartu do Luke Skywalkera, no prije nego što uspiju objasniti više, suočavaju se s nekoliko kriminalnih bandi koje žele podmiriti dugove s Hanom, te nakon potjere u kojoj je Rey slučajno pušta nekoliko čudovišta zvanih rathari na kriminalce, grupa pobježe u Falconu.

U bazi Starkiller, planet pretvoren u super oružje sposobno za uništavanje cijelih zvjezdanih sustava, Kylo Ren i vodeći general Prvog reda, general Hux, imaju sastanak s vrhovnim vođom Prvog reda Snokeom. Snoke daje Huxu dozvolu da prvi put koristi oružje, a zatim otkriva Kylu da je BB-8 sada u rukama Kylovog oca, Han Sola. Kylo tvrdi da mu otac ništa ne znači, iako Snoke dovodi u pitanje Kylovu vjeru u tamnu stranu i upozorava ga da će granice njegove moći biti ispitane kad se suoči s ocem. Nakon sastanka, Kylo razgovara s izgorjelom kacigom svog djeda, Darth Vadera, moleći ga da mu da snage da prevlada povlačenje prema svjetloj strani Sile kako bi mogao "završiti ono što je Vader započeo".

Na Falconu Han gleda kartu unutar BB-8, ali i shvaća da je to samo dio karte. Han otkriva Rey i Finnu da je Luke puno godina trenirao novu generaciju Jedija, ali jednog učenika je Snoke zaveo na tamnu stranu te je on postao Kylo Ren, ubivši sve svoje kolege i priključivši se u despotsku vladavinu Prvog reda. Luke se osjećao odgovornim za ove događaje i nestao je, i od tada ga ljudi svugdje kroz galaksiju traže. Han opravdava svoje vjerovanje u Silu i Jedije, te pristaje pomoći Rey i Finnu da odvedu BB-8 u Otpor.

Skupina stiže na planet Takodana, gdje upoznaju vlasnicu kantine Maz Kanatu, koja nudi pomoć pri da BB-8 dovedu Otporu. Finn, međutim, ne vjeruje da je moguće boriti se protiv Prvog reda i odlučuje otići, otkrivajući Rey da je bio Stormtrooper Prvog reda i moli Rey da pazi na sebe. Odjednom Rey osjeti kako ju Sila vuće u podrum kantine gdje pronalazi svjetlosni mač koji je nekoć pripadao Lukeu i Anakinu Skywalkeru. Nakon dodirivanja, vidi razne vizije, među njima kako je ostavljena na Jakkuu kao djetete, vitezove Ren kako kolju skupinu ljudi, Lukea i njegovog droida R2-D2 s pogledom na hram Jedija kako gori, a zatim ugleda Kylo Rena u šuia prekrivenom snijegom. Vidjevši kako vizija uznemiruje Rey, Maz objašnjava da je svjetlosni mač zove i da ona ima potencijal u Sili. Maz podsjeća Rey da se oni na koje čeka na Jakkuu nikad neće vratiti i potiče je da uzme oružje, ali Rey prestravljena, odbijajući biti upletena u rat.

U bazi Starkiller, general Hux obraća se legijama Prvog reda i objavljuje smrt Republike, prije nego što koristi oružje iz baze za uništavanje glavnog grada Republike, katastrofi kojoj su svjedočili svi na Takodani. Finn odluči ostati nakon što je bio svijedok toga, te mu Maz daje Lukov svjetlosni mač na čuvanje. Prvi red silazi na Takodanu, obavješteni o prisutnosti BB-8. Han, Chewbacca i Finn bore se protiv Prvog reda uz pomoć eskadrile X-krila predvođene Poeom, koji je preživio pad na Jakkuu. Međutim, Kylo hvata Rey i odvodi ju u bazu Starkiller. Nakon bitke, generalica Leia Organa stiže na Takodanu zajedno s C-3PO i ponovno se viđa s Hanom te putuju natrag u bazu Otpora na D'Qaru. Tamo se Finn ponovno susreće s Poeom, dok Leia i Han razgovaraju o padu njihovog sina Bena na tamnu stranu, te Leia inzistira na tome da je Snoke kriv za zavođenje Bena i da u njemu još ima svjetla, te da Han kao njegov otac, može doći do njega. Također, C-3PO otkriva BB-8 da je droid R2-D2 mirovao od Lukeovog nestanka.

U međuvremenu, Kylo Ren, koji drži Rey zarobljenu u bazi Starkiller uklanja svoju masku te pokušava čitati njezin um, vidjevši u mislima razne slike koje uključuju njezin život na Jakkuu, snu o dalekom otoku, i koliko se osjeća blisko s Hanom. Kylo tada pokušava izvući kartu iz njezina uma, ali ona mu se uspijeva oduprijeti i umjesto toga se uvlaći u njegov um, otkrivajući njegov unutarnji strah da nikada neće biti jak kao Darth Vader. Zaprepašten, Kylo odlazi i prijavljuje Snokeu svoje otkriće, koji naređuje Huxu da aktivira Starkiller oružje da uništi D'Qara prije nego što Otpor uspije pronaći Lukea, a zatim kaže Kylou da mu dovede Rey. Međutim, Rey koristi svoje novootkrivene moći Sile kako bi izvela umni trik na čuvaru i pobjegla iz svoje ćelije, na veliku Kylovu ljutnju.

Dok se baza Starkiller priprema za napad na D'Qar, Otpor smišlja plan iskradanja na površinu i spuštanja planetarnih štitova kako bi njihovi lovci mogli napasti slabu točku supernaoružanja. Koristeći Falcon, Han, Chewbacca i Finn infiltriraju se u bazu; unatoč tome što je Fin priznao da je ovdje samo da spasi Rey, ubrzo smišlja plan. Uzmaju kapetanicu Phasmu za taoca i prisiljavaju je da spusti štitove, prije nego što je spuste u kompaktor smeća; nedugo zatim, ponovno se ujedinjuju s Rey, koja je sretna shvativši da su ju došli spasiti. X-krilna eskadrila Otpora, koju vodi Poe, pokušava napasti bazu Starkiller, ali nisu u stanju prodrijeti u oružje. Brzo razmišljajući, Han i Chewbacca umjesto toga koriste eksploziv kako bi stvorili otvor.

Vidjevši njihov napredak, Kylo ih pokušava zaustaviti, te se suočava s Hanom, koji pokušava uvjeriti svog sina da napusti tamnu stranu, obraćajući mu se s "Ben", i upozoravajući ga da ga Snoke koristi samo za vlastitu korist i da će ga ubiti kada ostvari svoj cilj da vlada galaksijom. Unatoč svojoj vanjskoj smirenosti, Kylo je u unutarnjem sukobu sam sa sobom, rekavši Hanu da se želi osloboditi bolnog sukoba u sebi i moli oca za pomoć da donese odluku, što Han obećava dati. Nakon nekoliko tihih i napetih trenutaka, Kylo na kraju donosi svoju odluku i aktivira svoj svjetlosni mač, ubovši Hana i ubivši ga. Bijesan, Chewbacca puca Kylou u bok, ostavljajući ga ozbiljno oslabljenim te tada detonira eksploziv, dopuštajući Poeu i njegovoj eskadrili da napadnu i unište toplotni oscilator baze, što pokreće lančanu reakciju koja će uništiti Starkiller Base.

U međuvremenu se ozlijeđeni Kylo Ren uputi u potjeru za Finnom i Rey; Finn se pokušava boriti protiv njega Anakinim starim svjetlosnim mačem, ali Kylo koristi Silu kako bi pojačao svoj napad i teško ranio svog protivnika, ali ne prije nego što je zadobio ranu ramena. Vidjevši svog prijatelja u opasnosti, Rey prizove Silu, preuzme svjetlosni mač i kreće u dvoboj. Iako Kylo u početku ima prednost, Rey ga na kraju uspije nadvladati i razoružati, ostavljajući mu ožiljak na licu. No, prije nego što on uspijeva izvesti ubojiti udarac, Tamni Jedi se od nje razdvaja pukotinom nastalom raspadanjem planeta i ona je prisiljena pobjeći. Rey, Finn i Chewbacca evakuiraju se na Falcon dok je planet uništen.

Dok Otpor slavi njihovu pobjedu, Leia, Chewbacca i Rey oplakuju gubitak Hana. R2-D2 se budi i, koristeći kartu BB-8, otkriva Lukinu lokaciju. Rey, Chewbacca i R2-D2 slijede kartu do planeta zvanog Ahch-To koji Rey poznaje iz svojih snova. Kada stignu se Rey penje na brdo na kojem je Luke i pruža mu njegov stari svjetlosni mač.

Glumačka postavaEdit

RazvojEdit

”Biti će originalna priča.”

-- izvor iz Lucasfilma o radnji u Ratovi zvijezda epizoda VII

Disney kupuje LukasfilmEdit

30. listopada 2012. kompanija Walt Disney objavila je da je kupila Lucasfilm Ltd., produkcijsku tvrtku koja stoji iza
DisneyLucasFilm 489x295 0

George Lukas (desno) prodaje Lukasfilm

stvaranja franšize Ratovi zvijezda, od vlasnika, tvorca sage George Lucasa za 4,05 milijardi dolara. Akvizicija je uslijedila nakon najave Lucasova odlaska u mirovinu 31. svibnja, a naknadne objave od 1. lipnja da je filmska producentica Kathleen Kennedy naslijedila Lucasa kao supredsjedatelja Lucasfilma.

Kao dio dogovora, Disney je otkrio da je planirao objaviti novi nastavak trilogije filmova s početkom 2015. godine, koji će uključivati dugoočekivane epizode VII, VIII i IX. Lucas će ostati uključen kao kreativni savjetnik, a Kennedy će biti izvršni producent.

Film Ratovi zvijezda: Epizoda VII već je nekoliko mjeseci nakon sklapanja ugovora bilo u razvoju od Disney-Lucasfilm. Lucas je napisao tretmane priča za svaki od tri nadolazeća filma, te je prema Kennedy, razvojni tim bio u procesu sjedenja s piscima kako bi razgovarali o idejama priče. Prema izvoru iz Lucasfilma, osnova za Epizodu VII je trebala biti originalna priča, ne uzimajući nadahnuća iz prethodnih novela Expanded Universe, poput knjige romana Timothy Zahna, Thrown Trilogy, koja kronološki prati događaje Ratova zvijezda: Povratak Jedija u kanonu.

Okupljanje ekipeEdit

"Konstantno sam bio impresioniran sa J.J.-om, kao filmašem i pripovjedačem. On je idealan izbor za režiju novog filma Ratova zvijezda i naslijeđe ne može biti u boljim rukama."

-- George Lucas o J.J. Abramsu

Lucasfilm je 9. studenog potvrdio da je započela predprodukcija na Star Wars epizodi VII, a da će scenarij za film napisati scenarist Michael Arndt. Izvještaji su prvi put izvijestili o Arndtovoj umiješanosti 8. studenog, najavljujući kako
EPVII BR Workshop

J.J. Abrams i Kathleen Kennedy u studiju Bad Robots Productions

se, prema insajderima, Arndt već napisao priču od četrdeset do pedeset stranica koja će navodno završiti sagu obitelji Skywalker u novoj trilogiji.

Izvješća su najprije objavljena 24. siječnja 2013. godine da je J.J. Abrams, poznat po svom radu na televizijskoj seriji Lost i najnovijim filmovima u filmskoj seriji Star Trek, angažiran kao redatelj Star Wars Epizoda VII. StarWars.com potvrdio je izvještaje sljedeći dan.

Prema izvještajima, Lawrence Kasdan i Simon Kinberg koproducirat će sva tri filma nadolazeće trilogije. Kasdan i Kinberg će, kako se izvješćuje, također dijeliti odgovornosti pisanja za epizode VIII i IX, iako točna podjela uloga tek treba biti utvrđena. Kasdan je izvorno napisao scenarije za Ratovi zvijezda: Carstvo uzvraća udarac i Povratak Jedija. StarWars.com potvrdio je sudjelovanje Kasdana i Kinberga kao savjetnika u projektu za Star Wars epizodu VII 25. siječnja.

Glumci prijašnjih filmova Mark Hamill, Harrison Ford, Carrie Fisher, Ewan McGregor, Billy Dee Williams i Samuel L. Jackson navodno su zainteresirani za povratak novih filmova, iako većina glumaca još nije potvrđena iz Lucasfilm izvora.

Tijekom koncerta s Debitantskim orkestrom Fondacije mladih glazbenika, 9. veljače, skladatelj John Williams izjavio je kako se nada da će dobiti priliku za pisanje glazbenih partitura za čitavu novu trilogiju. Abrams je o tome dao dodatne izjave na konferenciji Star Trek Into Darkness, 29. travnja, rekavši: "Opet, za Ratove zvijezda, vrlo su rani dani, ali vjerujem da će John Williams, koji ide naprijed, raditi taj film jer je bio tamo mnogo prije nego što sam bio ja."

Mark Hamill komentirao je nastavke krajem veljače 2013. godine rekavši da "oni razgovaraju s nama", a planira se susret s spisateljem Michael Arndtom i Kathleen Kennedy. Hamill je izjavio da do sada nitko nije potpisao ugovor iako se čini da postoji zanimanje. Hamill je dalje rekao da bi George Lucas želio dobiti Petera Mayhewa i Anthonyja Danielsa za nove filmove. Mark Hamill osjeća da će se vratiti u "ulozi tipa Obi-Wan".

U ožujku 2013. Fisher je potvrdila da će se vratiti kao princeza Leia. Dan kasnije Lucas je potvrdio da su Hamill, Ford i Fisher u posljednjoj fazi pregovora i da su sva trojica bili već u raspravama da se vrate prije Disneyjeve kupnje. Lucas je izjavio: "Možda to ne bih trebao reći. Mislim da oni žele to objaviti s nekim velikim jupi-je-je, ali mi smo s njima pregovarali. Neću reći jesu li pregovori bili uspješni ili ne".

U svibnju 2013. otkriveno je da će epizoda VII zapoćeti snimanje u Velikoj Britaniji. Svih šest filmova franšize Star Wars dijelom su nastali u Velikoj Britaniji, osobito u studijima Elstree, Shepperton, Leavesden, Ealing i Pinewood.

Michael Kaplan, koji je dizajnirao kostime za Abramsove Star Trek filmove, također se prijavio za izradu kostima Epizode VII. Daniel Mindel, Abramsov direktor fotografije, također će se vratiti suradnji s redateljem, što znači da će se serija vratiti snimanju na 35 mm filmu.

24. listopada 2013. Arndta je kao scenarista zamijenio tim Kasdana i Abramsa. 7. studenog 2013., Lucasfilm je najavio da će film biti objavljen 18. prosinca 2015. 

19. studenog 2013. StarWars.com potvrdio je da će se u filmu pojaviti R2-D2. Droid model pružit i nadgledati će članovi R2 Builders Cluba.

Predsjednik Walt Disney Studios Alan Horn otkrio je 13. prosinca 2013, da će procijenjeni proračun za Star Wars Epizodu VII biti najmanje 200 milijuna dolara.

Tijekom intervjua koji je promovirao remake filma RoboCop iz 2014. godine, Gary Oldman potvrdio je za Sky Movies - na pitanje jesu li Ratovi zvijezda "možda sljedeći" i je li "vodio bilo kakve razgovore [s timom JJ Abramsa] u tom smislu" - da je on doista prišao za ulogu u predstojećem filmu. Njegov je odgovor bio: "Zvali su" i potvrdio je da je to koliko je mogao reći o tom pitanju. Oldman je pažljivo odgovorio, spotaknuvši se o vlastite riječi jer je izbjegao bilo kakvo razotkrivanje.

Kad je razmišljao o tome što bi takvo sudjelovanje značilo za njegovu karijeru, Oldman je komentirao: "Mislim, Planet majmuna, Harry Potter i Batman i Ratovi zvijezda? Krvavi pakao, znate?" Stariji urednik AMC Theaters Movie News, John Campea, raspravljao je - zajedno s dopisnicima Dennisom Tzengom i Lisom Darling - na YouTube kanalu filmske tvrtke o gravitacijama koje bi Oldman potencijalno mogao donijeti u franšizu Ratova zvijezda. Primijetili su da je rezerva s kojom je priznao pristup Lucasfilma zbog svog sudjelovanja vijest učinila "ozbiljnijom" u tonu s Oldmanom kao pretendentom na ulogu u filmu, umjesto da je dobila puki "stereotipni poziv za odabir". 

ProdukcijaEdit

"Naučio sam biti vrlo oprezan oko Ratova zvijezda. Ako kažem: "U Ratovima zvijezda neće biti skejtbordova ... ... to dobiva naslove."

-- Alan Horn, predsjedavajući Disneya

17. ožujka 2014. godine StarWars.com objavio je da će Epizoda VII započeti glavno snimanje u Pinewood Studios u svibnju 2014., a da će biti postavljena otprilike trideset godina nakon događaja iz Ratovi zvijezda- Epizoda VI: Povratak Jedija. Također su potvrdili da će film uvesti trojicu mladih vodećih glumaca uz "neka vrlo poznata lica". 5. travnja 2014.
StarwarsepisodeVIIcastannounce

29. travanj, Pinewood Studios, UK - Pisac/redatelj/producent J.J Abrams (vrh sredina desno) za vrijeme čitanja Star Wars Episode VII u Pinewood Studios sa (od desna) Harrison Ford, Daisy Ridley, Carrie Fisher, Peter Mayhew, producent Bryan Burk, Lucasfilm predsjednica i producentica Kathleen Kennedy, Domhnall Gleeson, Anthony Daniels, Mark Hamill, Andy Serkis, Oscar Isaac, John Boyega, Adam Driver, i pisac Lawrence Kasdan. Copyright and Photo Credit: David James.

otkriveno je da je snimanje filma već započelo, s radom na drugoj jedinici na Islandu i Abu Dabiju.

7. travnja 2014., pojavila su se izvješća koja su potvrdila da će Peter Mayhew ponoviti ulogu Chewbacce.

29. travnja 2014. potvrđeno je da su se glumci John Boyega, Daisy Ridley, Adam Driver, Oscar Isaac, Andy Serkis, Domhnall Gleeson i Max von Sydow pridružil izvornim zvijezdama sage, Harrison Ford, Carrie Fisher, Mark Hamill, Anthony Daniels, Peter Mayhew i Kenny Baker u epizodi VII.

Redatelj J.J. Abrams kaže: "Toliko smo uzbuđeni da napokon podijelimo glumačku postavu iz Ratova zvijezda VII. Uzbudljivo je i nerealno gledati kako voljena originalna glumačka postava i ovi sjajni novi izvođači se okupljaju kako bi ponovno oživjeli ovaj svijet. Počinjemo s snimaju za nekoliko tjedana, a svi daju sve od sebe kako bi obožavatelji bili ponosni. "

6. studenoga 2014. objavljeno je da će naslov filma biti The Force Awakens. Iako je službeni naslov filma strogo Star Wars: The Force Awakens, epizoda VII ipak će se naći u uvodnom naslovu.

MarketingEdit

24. studenoga 2014. objavljeno je da će se prvi trailer predstaviti u odabranim kinima diljem Sjeverne Amerike tijekom vikenda Dana zahvalnosti, s početkom u petak, 28. studenog. Trailer je istog dana objavljena na internetskoj mreži. Ubrzo nakon toga objavljene su trgovačke kartice koje pokazuju imena likova iz najave. 16. travnja 2015. na internetu je objavljen drugi službeni trailer.

19. listopada 2015. na internetu je objavljen službeni kazališni trailer za Star Wars: The Force Awakens.

KritikeEdit

Web stranica za recenziju Rotten Tomatoes izvijestila je da film ima 93% odobravanja na temelju 426 recenzija, sa prosječnom ocjenom 8,27/10. Kritični konsenzus web stranice glasi: "Ispunjen akcijom i prepunom poznatih lica i svježe krvi. Ratovi zvijezda: Sila se budi uspješno se sjeća serije nekadašnje slave, a ubrizgava je obnovljenom energijom." Film Metacritic ima ocjenu 81 od 100 na temelju 55 recenzija, što ukazuje na "opće priznanje".

GalerijaEdit

Disney Fandom Hrvatska ima kolekciju slika i medija o: Ratovi zvijezda: Sila se budi.

Mediska datotekaEdit

Star Wars The Force Awakens Official Teaser-0

Star Wars The Force Awakens Official Teaser 2-0

Star Wars Force for Change - Meet Winner D.C

Star Wars Force for Change - Meet Winner D.C. Barns

Star Wars The Force Awakens Trailer (Official)

Star Wars The Force Awakens “Legacy” Featurette (Comic Con Experience, Brazil)

ZanimljivostiEdit

  • Film bi trenutno bio treći film s najvišom zaradom svih vremena u svijetu (iza Avengers: Endgame i Avatar) da Titanic nije još jednom objavljen u kinima.
  • Iako je Ratovi zvijezda epizoda VII posve novo poglavlje za publiku, o filmu - kao i o cijeloj nadolazećoj trilogiji nastavka (epizode VII, VIII i IX) - među obožavateljima se govori više od 30 godina.
  • J. J. Abrams je poznat među obožavateljima znanstvene fantastike po snimanju oboje, Star Wars i Star Trek produkcija (pomogao je ponovno pokretanje Star Trek 2009. kao i njegovih nastavaka) s obzirom na zloglasno dugogodišnje rivalstvo između fanbaza franšiza.
  • Ovo je drugi film Ratova zvijezda koji je dobio u Americi PG-13 preporuku, prvi je bio Ratovi zvijezda- Epizoda III: Osveta Sitha.
  • Sila se budi obilježava prvi put da Michael Giacchino nije snimio glazbu za film redatelja J.J. Abramsa.
  • Font koji se koristi za naslov filma u naslovnoj kartici vrlo je srodan s ITC-u Serif Gothic; popularni grafički font od 1960. do 1980. koji je također korišten za popis likova na originalnom plakatu Ratovi zvijezda- Epizoda IV: Nova nada.
  • Iako je u pitanju sedma epizoda sage Ratovi zvijezda u smislu i kazališnog izdanja i interne kronologije, Sila se budi bit će zapravo osmi kazališno objavljeni film nakon animiranog filma Ratova zvijezda: Klonski ratovi.
  • Kad Kylo Ren sazna za Finnovu izdaju i bijeg, žali se kako Prvom redu nedostaje klonska vojska, koja bi bila apsolutno odana. Ovdje se spominje vojska klonova koju su koristile Stara Republika i kasnije Galaktičko carstvo u epizodama II i III Ratova zvijezda i možda u IV.
  • Ovo je prvi film u kojem se ne pojavljuju Anakin Skywalker ni Obi-Wan Kenobi. Međutim, Obi-Wan se čuje tijekom Reyine vizije, govoreći joj da su to bili njeni prvi koraci. Glas Obi-Wana se sastavio od novih snimaka Ewan McGregora, i stare glasovne snimke Alec Guinnessa. Uništena kaciga Darth Vadera pojavila se u filmu, u posjedu njegovog unuka. Također, u originalnoj konceptualnoj umjetnosti planirano je da se Anakin Skywalker vrati kao duh, ali su na kraju planovi propali.
  • Ovo je posljednji film Erika Bauersfelda, jer je preminuo 2016. godine.
  • Ovo je prvi i jedini Star Wars film koji se emitiran na STARZ-u, a ujedno i posljednji film u vlasništvu Disneyja koji je bio emitiran na tom kanalu, zbog novih Disneyjevih filmova od Finest Hours-a nadalje koji se emitiraju na Netflixu.
  • Ovo je prvi Lucasfilm film koji je objavljen otkako je Disney kupio studio 2012. godine. Međutim, Walt Disney Company nije zaslužan, niti je kod Rogue One.