Disney Fandom Hrvatska
Advertisement
Disney Fandom Hrvatska

Stub.png

Raya i posljednji zmaj (eng. Raya and the Last Dragon) nadolazeći je američki animirani film koji je proizveden u Walt Disney Animation Studios, a distribuira ga Walt Disney Studios Motion Pictures, te će biti 59. animirani film Walt Disney animiranog kanona.

U hrvatska kina film stiže 11. ožujka 2021.

Sažetak

Davno, u magičnom svijetu Kumandre, ljudi i zmajevi živjeli su zajedno u harmoniji. Ali kada su zlokobna čudovišta poznata kao Druuni zaprijetili zemlji, zmajevi su se žrtvovali kako bi spasili čovječanstvo. Sada, 500 godina kasnije, ta ista čudovišta su se vratila i na ratnici Rayji je da pronađe posljednjeg zmaja kako bi zauvijek zaustavili Druune. Međutim, tijekom svog putovanja naučit će da će za spas svijeta trebati više od zmajeve magije, trebat će i imati povjerenja u druge.

Zemljište

Kumandra je prosperitetna zemlja koju su divljali Druun, zli duhovi koji okamenjuju ljude i množe se nakon što upiju njihovu životnu snagu. Zmajevi iz Kumandre iskoristili su preostalu magiju kako bi stvorili kuglu kako bi odbili Druuna i oživjeli sve, ali na kraju su se i sami kamenovali. Borba za moć za kuglu dijeli ljude Kumandre na plemena, na temelju njihova smještaja uz divovsku rijeku koja nalikuje zmaju: Očnjak, Srce, kralježnica, Talon i Rep.

500 godina kasnije, poglavica Benja iz plemena Heart trenirao je svoju kćer Rayu da čuva kuglu, dok je čvrsto vjerovao da će se plemena ponovno ujediniti. Tijekom gozbe među pet plemena, Raya se sprijatelji s kćerkom poglavice Virane iz plemena Fang, Namaari, i pokazuje joj mjesto kugle. Kad pleme Kljova pokuša ukrasti, među plemenima izbije borba, što rezultira uništenjem kugle. Druun se iznenada ponovno pojavljuje kad svako od plemena ukrade po jedan komad, a među njima je i Benja.

Sljedećih šest godina Raya pokušava pronaći Sisu, zmaja za kojeg se kaže da je stvorio kuglu i jedinog preživjelog člana svoje vrste, kako bi joj pomogao da oporavi nedostajuće dijelove kugle. Dok je na bivšem teritoriju plemena Tail, napokon uspije pozvati Sisu, koja priznaje da nije stvorila kuglu, ali može se koristiti njezinim moćima. Oporavljaju drugi komad u srušenom hramu Tail, dajući Sisu moći premještanja oblika. Imaju neprijateljski susret s Namaari i njezinim plemenom, ali mladi poduzetnik Boun, koji je izgubio obitelj zbog Druuna, pomaže im u bijegu. Unatoč Bounovoj susretljivosti, Raya mu ne vjeruje u potpunosti.

Oni stižu u Talon kako bi zatražili treći dio kugle, tijekom kojeg Raya susreće "malu bebu" Malu Noi i njezin trio pratilaca sličnih majmunima, Ongije, koji su je usvojili nakon što joj je Druun ubio majku. Nakon potjere, Raya je privodi, dok Sisu odlazi u grad i susreće Talonovu šeficu koja joj prijeti. Raya spašava Sisu i vraća treći komad, što omogućava Sisuu da izbaci maglu.

Skupina stiže do Spine, gdje Raya i Sisu susreću Tonga, zastrašujućeg ratnika i jedinog preživjelog u selu. Ostatak grupe sustiže ih kako bi ih upozorio na Namaarijev dolazak. Raya je zadržava u borbi dok ostali bježe, a Sisu joj pomaže. Vraćajući se na brod, Raya govori istinu o Sisu svojoj družini i oni se slažu da rade zajedno, dok Tong predaje Spineov dio kugle Sisu, dajući joj moć nad kišom.

Kako se približavaju Fangu, Sisu predlaže da se umjesto krađe zatraži završni komad. Kad Raya odbije, Sisu je vrati natrag do ostataka Srca i ispriča kako su joj braća i sestre vjerovali da će spasiti Kumandru. Raya popusti i odluči dati Namaari zmajev privjesak kao mirovnu ponudu za dovršenje svoje potrage. Raya i Sisu sastaju se privatno s Namaarijem, ali vidjevši dijelove kugle, Namaari im prijeti. Sisu je pokušava nagovoriti, ali Namaari nenamjerno puca u nju i pada u rijeku koja počinje presušivati.

Fang napadne Druun, dok Raya ulazi kako bi se suprotstavila Namaari, koja oplakuje gubitak svoje majke. Njih dvoje se tuku dok Rayini pratioci spašavaju ljude iz Druuna. Raya se priprema za ubojstvo Namaarija, ali nakon što je vidjela njezino kajanje, trče umjesto njenih prijatelja. Dok Druun napreduje prema Rayinoj grupi, Raya im govori da trebaju ponovno sastaviti kuglu, ali njezini prijatelji odbijaju oprostiti Namaari. Kako bi pokazala svoju vjeru, Raya daje Namaari svoj komad i dopušta Druunu da je odvede. Ostali slijede njihov primjer, s Namaari koji popravlja kuglu prije nego što je Druun odvede. Kad se kugla ponovno sastavi, Druun je pobjeđen i svi su oživljeni, uključujući Sisu i ostale zmajeve.

Svatko se sada može okupiti sa svojim izgubljenim voljenima, uključujući Rayu i njezina oca. Zmajevi i plemena okupljaju se u Srcu kako bi proslavili i udružili se kako bi ponovno formirali Kumandru.

Uloge

  • Kelly Marie Tran kao Raya - usamljeni ratnik u potrazi za pronalaskom posljednjeg zmaja. Opisana kao neustrašiva i strastvena, s pobjedničkim šarmom.
  • Awkwafina kao Sisu - vodeni zmaj koji se može pretvoriti u čovjeka.

Produkcija

Razvoj Raye i posljednjeg zmaja seže sve do 2017., kada je Disney odložio "Gigantic", ekranizaciju priče "Čarobni bažul" (Jack and the Beanstalk) koji bi se događao u Španjolskoj 15. stoljeća i usredotočio se na mladog junaka koji se sprijateljio s 11-godišnjom divom. Tada neimenovanom animacijskom projektu objavljen je datum izlaska 25. studenoga 2020. kada je Disney objavio svoje planove kazališnog puštanja do 2022. godine.

Zanimljivosti

  • Raya i posljednji zmaj bit će prvi originalni animirani film Walt Disney Animation Studiosa od Vaiane iz 2016. godine.
Advertisement