Disney Fandom Hrvatska
Advertisement
Disney Fandom Hrvatska

WandaVision je originalna mini-serija streaming platforme Disney+, smještena u Marvel Cinematic Universe, koju je stvorio Jac Schaeffer, s fokusom na Wandu Maximoff (Scarlet Witch/Grimiznu vješticu) i Visiona. Serija je premijerno prikazana 15. siječnja 2021., a završila 5. ožujka 2021. te je prva MCU serija koja se emitira na streaming servisu.

Serija se odvija nakon događaja iz filma Osvetnici: Završnica (2019). WandaVision producira Marvel Studios, te je Schaeffer voditelj, dok Matt Shakman režira.

Sažetak[]

WandaVision iz studija Marvel spaja stil klasičnih sitcoma s Marvelovim filmskim svemirom u kojem Wanda Maximoff (Elizabeth Olsen) i Vision (Paul Bettany) – dva super-moćna bića koja žive svojim idealnim životom u predgrađu – počinju sumnjati da sve nije baš onako kako se čini.

Radnja[]

Slijedeći Osvetnici: Završnica, Wanda Maximoff i Vision žive u Westviewu u idiličnom scenariju poput sitcoma. Međutim, brzo postaje očito da stvari u gradu nisu kako teba. Građani su pomalo svjesni što se događa, ali njihova je volja uklonjena i mogu djelovati samo prema Wandinoj nesvjesnoj zapovijedi. U svakoj epizodi, desetljeće se mijenja unutar ove stvarnosti, te se neprestano pomiče u različita razdoblja klasičnih sitcoma. Na kraju, Wanda ostaje trudna i ubrzo rađa blizance, Tommyja i Billyja.

U međuvremenu izvan Hexa (čarobne brane koja obuhvaća gradić), FBI agent Jimmy Woo i S.W.O.R.D. agentica Monica Rambeau pokušavaju shvatiti što se događa s gradom. Monica nakratko ulazi u Hex, ali biva izbačena nakon što Wanda otkrije njezin pravi identitet. Redatelj Tyler Hayward i cijeli tim, uključujući znanstvenicu dr. Darcy Lewis, dovedeni su da pokušaju dešifrirati problem. Dok Hayward planira upotrijebiti smrtonosnu silu kako bi srušio Wandu, tvrdeći da je ona ukrala Visionovo tijelo od S.W.O.R.D. Stožer, dok u stvarnosti ga je ostavila iza sebe. Jimmy, Monica i Darcy se pobune i planiraju je spasiti i pronaći rješenje za njezin problem.

Otkriva se da je Wanda, tugujući zbog smrti Visiona, oslobodila svoju magiju i stvorila ogromni mjehur stvarnosti oko grada (kasnije nazvan "Hex"). Tijekom ovog procesa, također je koristila komad kamena uma koji ima u sebi i rekreirala je Visiona, koji nema sjećanja na svoj život prije Westviewa. Vision polako počinje sumnjati u grad i shvaća da Wanda sve kontrolira. Međutim, prije nego što od nje dobije izravan odgovor, dolazi muškarac koji tvrdi da je njezin brat Pietro, ali s drugačijim licem, i izaziva nevolje. Dok to nakratko umiruje Wandu, ona uspijeva prozreti njegovu prijevaru. Kasnije, kada Vision pokuša napustiti Hex kako bi potražio pomoć izvana, počinje se raspadati, što Billy osjeti. Nakon što je čula od svog sina da Vision umire izvan grada, Wanda širi Hex kako bi spasila svog muža, gutajući mnogo S.W.O.R.D. agenata i Darcy. Darcy se sastaje s Visionom kako bi mu ispričala njegvu povijest dok Monica ponovno probija barijeru Hexa, koja je u ovom trenutku dovoljno promijenila njezin DNK da joj da poboljšane sposobnosti. Naposljetku, Wandina susjeda Agnes otkriva se kao kolegica vještica po imenu Agatha Harkness koja ju je pratila i pokušavala otkriti koliko je moćna.

Hayward pokreče svoje ultimativno oružje, bijeli Vision, koji je rekonstrukcija napravljena od Visionovog originalnog tijela. Izbija velika svađa u kojoj se Wanda bori s Agathom, Vision se bori s Visionom, a Billy, Tommy i Monica se bore protiv S.W.O.R.Da. Vision uspije probuditi od bijelog Visiona izvorna sjećanja te ovaj odleti dok Darcy stiže u pravo vrijeme kako bi uhvatila i uhitila Haywarda. Agatha planira apsorbirati Wandinu moć, za koju se otkriva da je magija kaosa, a također otkriva da je Wanda prorečena Grimizna vještica. Međutim, Wanda je nadjača i oduzme joj moći prije nego što je transformira u Agnes dok joj ponovno ne zatreba.

Nakon što je prihvatila da njezin novi život šteti stanovnicima grada, Wanda uklanja Hex i ima posljednji emotivni zbogom sa svojom obitelji prije nego što napusti Westview. Kasnije se Monica sastaje s agentom Skrullom o potencijalnoj budućoj misiji koja će je odvesti u svemir. U međuvremenu, Wanda se preselila u kolibu u divljini kako bi proučavala Agathinu knjigu, The Darkhold, u pokušaju da spasi svoju djecu.

Uloge[]

Glavne[]

  • Elizabeth Olsen kao Wanda Maximoff/The Scarlet Witch
  • Paul Bettany kao Vision & The Vision
  • Kathryn Hahn kao Agatha Harkness/Agnes
  • Teyonah Parris kao Monica Rambeau/Geraldine
  • Randall Park kao Jimmy Woo
  • Kat Dennings kao Darcy Lewis/The Escape Artist
  • Evan Peters kao Ralph Bohner/Pietro Maximoff

Sporedne[]

  • Debra Jo Rupp kao Sharon Davis/Mrs. Hart
  • Fred Melamed kao Todd Davis/Mr. HartAsif Ali kao Norm
  • David Lengel kao Jones
  • Ithamar Enriquez
  • Victoria Blade
  • Amos Glick kao poštar
  • Emma Caulfield Ford kao Dottie
  • Jolene Purdy kao Beverly
  • David Payton kao Herb
  • Zac Henry
  • Randy Oglesby kao doktor Nielson
  • Rose Bianco kao Mrs. Nielson
  • Wesley Kimmel
  • Sydney Thomas
  • Josh Stamberg kao Direktor Hayward
  • Julian Hilliard kao Billy
  • Jett Klyne kao Tommy

Epizode[]

br. naslov redatelj pisci premjerno prikazano
1. Filmed Before a Live Studio Audience Matt Shakman Jac Schaeffer
Wanda i Vision bore se sakriti svoje moći tijekom večere s Visionovim šefom i njegovom suprugom.
2. Don't Touch That Dial Matt Shakman Gretchen Enders
Kako bi se uklopili, Wanda i Vision izvode magičnu točku u talent showu zajednice.
3. Now in Color Matt Shakman Megan McDonnell
Wandina trudnoća pojaćava njezine moći dok se ona i Vision pripremaju za ubrzani porod.
4. We Interrupt This Program Matt Shakman Bobak Esfarjani i Megan McDonnell
Monica Rambeau, zadužena za poseban zadatak u vezi s razumnim oružjem, nestaje.
5. On a Very Special Episode... Matt Shakman Peter Cameron i Mackenzie Dohr
Wanda se brine kada Vision posumnja u čudno ponašanje susjeda.
6. All-New Halloween Spooktacular! Matt Shakman Chuck Hayward i Peter Cameron
Nemiri na Noć vještica odvajaju Wandu od Visiona, koji istražuje neobićnu aktivnost u Westviewu.
7. Breaking the Fourth Wall Matt Shakman Cameron Squires
Monica smišlja svoj povratak, Wanda rješava uznemirujuće komplikacije, a Vision sklapa novi savez.
8. Previously On Matt Shakman Laura Donney
Wanda kreće na mučno putovanje preispitujući svoju prošlost kako bi stekla uvid u svoju sadašnjost i budućnost.
9. The Series Finale Matt Shakman Jac Schaeffer
Događaji WandaVisiona dolaze do vrhunca, a sudbine svih koji su sudjelovali su određene.

Kritike[]

Internetska stranica za prikupljanje recenzija Rotten Tomatoes izvijestila je o ocjeni odobravanja od 91% s prosječnom ocjenom 7,85/10, na temelju 188 recenzija. Kritički konsenzus stranice glasi: "Dijelom odajući počast TV povijesti, a dijelom misterij, WandaVision je nevjerojatno neobičan i izrazito hrabar korak na mali ekran za MCU—te savršena izvedba za Elizabeth Olsen i Paula Bettanyja."Stranica Metacritic, koja koristi ponderirani prosjek, dodijelila je ocjenu 77 od 100 na temelju 41 kritičara, što ukazuje na "općenito povoljne kritike".

Nastupe Olsena, Bettany, Hahna i Parrisa hvale su kritičari, a uloge Denningsa i Parka kao komičnog reljefa također su cijenjene. Sam Barsanti iz The A.V. Club je rekao da je najveća snaga serije način na koji je uzela etablirane likove iz MCU-a i stavila ih u novu vrstu priče za franšizu. Elisabeth Olsen je dobila posebne pohvale, pri čemu je Iannucci opisao seriju kao priliku za glumicu da pokaže svoje glumačke vještine, a Feinberg ju je nazvao boljim "glumačkim vozilom" od njezine dosadašnje uloge u MCU filmovima. Framke je pohvalio način na koji je Olsen uravnotežila svoj postojeći portret Maximoffa s utjecajima serije na sitcom i smatrao da serija ne bi funkcionirala bez "iznijansirane glumce poput Olsena koja je veže za neku vrstu stvarnosti". Purslow je istaknuo Olsenovu "kameleonsku sposobnost" da replicira izvedbe glumica iz različitih epoha sitcoma, a istovremeno je pružio potrebnu "težinu" za dramatičnije scene lika. Raspravljajući o seriji za The Ringer, Alison Herman ju je pohvalila jer se fokusira na Olsena kao Wanda Maximoff i istražuje teme tuge, majčinstva i povijesti roda u medijima, a da se nije reklamirala kao serija o superherojima usmjerena na žene. Opisala je WandaVision kao "komad masovne zabave koji je usredotočen na žene i dodaje dubinu kao rezultat, ali ne zahtijeva da se čita kao takav".

Mediska datoteka[]

Galerija[]

Disney Fandom Hrvatska ima kolekciju slika i medija o: WandaVision.

Zanimljivosti[]

  • Događaji ove serije bit će izravno povezani s Doktor Strange u Multiverzumu Ludila, kao i seriji Loki te filmu Spider-Man: Put bez povratka.
  • Službeni trailer za WandaVision prikupio je 53 milijuna pregleda na mreži, u roku od 24 sata, te se vjeruje da je to najveći broj online, za mjesto oglasa za serije streaminga.
  • Ova TV serija predstavlja četvrtu suradnju tekstopiscima Robertom Lopezom i Kristen Anderson-Lopez sa skladateljem Christopheom Beckom nakon Snježno kraljevstvo, Snježna groznica i Snježno kraljevstvo 2.
  • Naslovi epizoda odnose se na termine i uzvike klasične televizijske serije.
  • Radnja serije se odvija 3 tjedna nakon Osvetnici: Završnica.
  • Premisa serije je vrlo slična epizodi serije PačjePriče iz 2017. "Quack Pack!" pri čemu se glavna glumačka ekipa nađe zarobljena u okruženju sitcoma i mora pobjeći.
Advertisement