Wikia

Gravity Falls
“Attracties Langs De Weg”
Seizoen 2, Aflevering 16
GF S2A16 stanley en darlene
Productie code 618G-217
Verhaal door
Geschreven door Jeff Rowe
Josh Weinstein
Alex Hirsch
Storyboard door Emmy Cicierega
Alonso Ramirez Ramos
Vaughn Tada
Written and storyboarded by
Geregisseerd door Sunil Hall
Uitzenddatum USA 21 september 2015
Uitzenddatum NL 26 mei 2016
Uitzenddatum BE
Gravity Falls Afleveringen
Vorige
"De Laatste Mabelhoorn"
Volgende
"Dipper en Mabel tegen De Toekomst"
Video

"Attracties Langs De Weg" is de zestiende aflevering van het tweede seizoen van Gravity Falls. De aflevering ging op 26 mei 2016 in Nederland in première.

BeschrijvingEdit

Ome Stan saboteert alle toeristenattracties in Oregon tijdens een roadtrip. Ondertussen probeert Dipper met meisjes te flirten.

SamenvattingEdit

De aflevering begint met iedereen die hun bezittingen in een camper laden. Stan vertelt dat iedereen van de Raadselschuur op een roadtrip gaan door Oregon, waar ze alle toeristenattracties gaan bezoeken. Elk jaar nemen ze hem in de maling, en dit jaar zorgt Stan ervoor dat hij zijn wraak krijgt. Stan, Dipper, Mabel, Soes, Candy en Grenda gaan allemaal mee op het reisje.

Mabel heeft alles ingepakt, inclusief een geheime doos van Dipper waar op staat "NIET AANRAKEN". Mabel laat deze doos vallen en de inhoud valt op de grond, dit blijken meerdere foto's van Wendy te zijn en een brief die hij over haar schreef in "In de Bunker". Dipper raapt ze op terwijl Mabel en Soes vertellen dat hij zich over haar heen moet zetten en dat een roadtrip het perfecte uitje is om nieuwe mensen te leren kennen. Na het zien van een foto in een brochure raakt Dipper enthousiast en vertrekken ze.

GF S2A16 eerste poging faal

Dipper's eerste poging om over Wendy heen te komen mislukt.

Hun eerste halte is Granny Sweetkin's Yarnball, de attractie is 's werelds grootste garen bal en breinaalden. Dipper probeert over Wendy te komen door tegen een meisje te praten, hij brokkelt af door een gebrek aan zelfvertrouwen en wordt afgewezen. Dipper vraagt aan Stan voor advies, die vertelt dat je zelfverzekerd en grappig moet zijn. Ze trekken de garen bal kapot door het aan de camper vast te maken, en vertrekken.

De tweede halte is Ondersteboven Dorp, een attractie dat een huis is dat omgedraaid is, waar gasten klittenband schoenen gebruiken om aan het plafond te blijven hangen. Dipper probeert Stan's advies op een meisje genaamd Emma Sue en krijgt haar e-mailadres. Dipper's vertrouwen is gestegen en groet Mabel, Grenda en Candy, en geeft hen complimentjes en laat aan Candy opvallen dat hij "goed anders" is. Stan en Soes draaien het huis en rennen snel weg. De derde halte is Log Land, Stan laat een bever los om het te vernielen, terwijl Dipper een nieuw meisje leert kennen en haar telefoonnummer krijgt. Hun vierde halte is een Maïsdoolhof. Stan saboteert het doolhof door maïs kevers er op los te laten en Dipper ontmoet een ander meisje. Soes raakt verdwaald in het doolhof en wordt achtergelaten.

Ze blijven overnachten op een camperstandplaats. In het bubbelbad vertelt Stan aan Dipper verhalen over hem in het verleden met meiden. Dipper vraagt aan Stan of het een slecht iets is dat hij met zoveel meisjes tegelijkertijd flirt, omdat hij alleen Wendy wou vergeten. Mabel, Candy en Grenda zitten rond een kampvuur, marshmallow etend en spelen doen, durf of de waarheid. Mabel en Grenda krijgen te horen dat Candy gevoelens voor Dipper heeft gekregen. Mabel komt met een plan om hun bij elkaar te krijgen.

GF S2A16 candy wilt date

Candy vraagt Dipper om te daten.

Hun laatste halte is de Mysterie Berg. Onderweg proberen Mabel en Grenda om Dipper en Candy samen te krijgen. Mabel zegt tegen Stan dat ze wagenziek achterin wordt en dat ze voorin wilt zitten, Grenda vraagt of ze twee plekken mag hebben en Stan laat ze dit doen wat er voor zorgt dat Dipper samen met Candy achterin moeten zitten. Candy gebruikt deze kans om aan Dipper te vragen of hij op date wilt als ze bij de berg zijn. Dipper, die bang is om haar te kweten, accepteert.

GF S2A16 dagelijks nieuwe mummies

Alle meisjes die Dipper hun nummer gaf omsingelen hem.

Als Dipper aan Stan vragen stelt over zijn methodes om vrouwen te versieren op de berg, Stan verzekert hem dat het goed zit en demonstreet de methode op een kassamedewerkster genaamd Darlene. Ze gaan op date naar het Weduwen Punt, Dipper en Candy gaan naar "Mummie Dorp, U.S.A", waar Candy vooruitgang boekt met Dipper. Opeens komen er drie van de meiden waar Dipper hun telefoonnummers en email van kreeg daar heen. Ze vragen aan hem om een keuze te maken wie hij leuk vindt, wat Dipper moet laten opbiechten dat hij niemand leuk vindt en dat hij aan het leren was hoe om te gaan met meisjes. Alle meiden, ook Candy, vertrekken en Dipper is alleen.

GF S2A16 darlene half spin

Darlene houdt Stan in haar web.

Ondertussen is Stan samen met Darlene bij een spinnenattractie, waar Darlene onthult zichzelf als een spinnenpersoon en kidnapt Stan en zit vast in een web. Stan slaagt er in om Dipper te bereiken, die vervolgens Mabel, Grenda en Candy haalt. Als Darlene volledig in een spin verandert, wilt ze een drankje halen dat bij Stan past. Terwijl ze weg is redden Dipper, Mabel, Grenda en Candy, Stan en rennen weg.

GF S2A16 klop klop

Nadat de kinderen Stan redden, worden ze achtervolgt door Darlene.

Helaas is de luchttram, trambience 's werelds langzaamste rit op de wereld, wat er voor zorgt dat Darlene hun kan inhalen en de tram bedekt met spinnenweb. Candy, die de folders die ze in de camper heeft gelezen gebruikt, laat de tram vallen. Ze vallen veilig van de berg en Darlene komt vast te zitten onder de laars van een Paul Bunyan standbeeld. Darlene probeert Stan te verleiden om haar te bevrijden, maar de kinderen houden hem tegen en ze gaan weg. In de camper praat Stan met Dipper over meiden en Dipper biedt zijn excuses aan Candy en gebruikt een flyer die hij heeft gemaakt. Candy zegt dat ze niet meer geïntresseerd in hem was toen hij huilend voor de spin wegrende en ze leggen het bij. Ze komen terug bij de Raadselschuur, die verwoest is door de eigenaren van de verwoeste toeristenattracties die ze ervoor hadden bezocht. Ze gaan weg en Dipper vraagt of ze echt moeten helpen. Mabel zegt dat Soes het wel opruimt, maar erachter komen dat hij niet meer bij hun is.

Tijdens de credits staat Soes nog steeds in het midden van het maïsdoolhof. Hij herrinert zich dat Abuelita hem had verteld dat als hij verdwaald raakt, dat hij moest blijven waar hij is en hij doet dit. Hij zegt dan dat hij een goede vogelverschrikker zou zijn.

CreditsEdit

  • Geschreven door:
    • Jeff Rowe
    • Josh Weinstein
    • Alex Hirsch
  • Geregisseerd door:
    • Sunil Hall
  • Storyboards door:
    • Emmy Cicierega
    • Alonso Ramirez Ramos
    • Vaughn Tada

UniversumEdit

Gravity Falls