Wikia

GF S2A10 burgemeester rolt binnen
Burgemeester Befufftlefumpter
Achtergrondinformatie
Films
Korte films
Televisie programma's Gravity Falls
Videogames
Park attracties
Gespeeld door
Gespeeld door
Animator('s)
Stem (Engels) Alex Hirsch
Stem (Nederlands)
Stem (Vlaams)
Performance model
Designer
Inspiratie
Personage informatie
Volledige naam Eustace Befufftlefumpter
Andere namen Huckabone
Personaliteit
Verschijning
Verjaardag
Beroep Burgemeester van Gravity Falls
Opstelling
Voorkeuren
Verbond
Doel
Thuis
Familie
Huisdieren Jembles
Vrienden
Hulpjes
Vijanden
Houdt van
Houdt niet van
Krachten en talenten
Wapens
Lot Gestorven aan een onbekende reden
Citaat
Video

Burgemeester Eustace "Huckabone" Befufftlefumpter is de vroegere 102 jaar oude burgemeester van Gravity Falls, die stad leidde voor bijna een eeuw tot zijn dood.

GeschiedenisEdit

Vroege levenEdit

GF S2A14 watertoren

Eustace presenteert de watertoren.

Eustace Befufftlefumpter is geboren ergens tussen juli 1909 en juli 1910. Hij werd opgevoed door beren in de wildernis. Niet veel later na 1912 is hij er in geslaagd om de burgemeester verkiezing in Gravity Falls te winnen, na het volbrengen van de kandidaat vereisten (een schaduw werpen, tot tien tellen en een hoed in een ring gooien) en gezalfd worden door een kus van een vrijheidsadelaar. Ondanks opvallend blijven door het openen van de watertoren, het mogelijk veroorzaken van de Eerste Wereldoorlog en het gevangen zetten van Gideon Vrolijk, bleef hij teruggetrokken, hij verliet zijn kantoor eens per jaar om sla te halen voor zijn 200 jaar oude schildpad genaamd Jembles.

Seizoen 2Edit

GF S2A10 burgemeester met aap

De burgemeester krijgt een chimpansee als cadeau.

In "Het Raadsel van de Northwest Villa" gaat de burgemeester naar het Northwest feest samen met andere opmerkelijke figuren met de Nortwest. Een aantal gieren vliegen naar binnen en de burgemeester zegt dat die bij hem horen. Preston geeft hem later een chimpansee cadeau om de bejaarde man te helpen. Tijdens de geest's aanval tegen de villa en de feestgangers, ziet Eustace hem aan voor Magere Hein (waar hij van afvroeg wanneer die zou komen) voordat hij als eerste in hout veranderd wordt. Nadat de weg is gegaan, wordt Eustace en de andere feestgangers normaal gemaakt.

GF S2A13 burgemeester van gravity falls

De burgemeester overziet de wederopbouw.

Hij verschijnt weer in "Kerkers, Kerkers en nog meer Kerkers" op televisie, waar hij de wederopbouw van de stad overziet, na de gebeurtenissen in "Niet Wat Hij Lijkt"

Eustace's dood in "De Stanuriaanse Kandidaat" zorgt voor een verkiezing voor een opvolger, en brengt feiten over de burgemeester met zich mee, zoals zijn jeugd waarin hij opgevoed is door beren en mogelijk aanstichter was voor de Eerste Wereldoorlog. Een standbeeld wordt voor hem gemaakt, die daarna snel vernietigd wordt door Gideon voor het afgemaakt kon worden. Voor zijn graf, maakt Valentino Kerkhof hun breedste grafsteen ooit.

In "Vreemdmageddon 3: Neem Falls Terug" grijpt de burgemeester's lichaam Mevrouw Valentino's been terwijl het zichzelf uit het graf trekt.

VerschijningenEdit

TriviaEdit

GF S2A14 burgemeester in eerste wereldoorlog 2

Aangenomen foto van de burgemeester in de Eerste Wereldoorlog.

  • Als de burgemeester 102 jaar oud is als Preston Northwest beweerd in "Het Raadsel van de Northwest Villa", zou dat betekenen dat hij 4 of 5 jaar oud was toen hij waarschijnlijk de Eerste Wereldoorlog startte, en 9 toen de oorlog eindigde, maar in de foto uit "De Stanuriaanse Kandidaat" is te zien dat hij volwassen is. Dit zou kunnnen betekenen:
    • Dat Preston fout zat en dat de burgemeester ouder is dan 102 jaar.
    • De foto is nep of laat iemand anders zien.
    • Dit is een foutje.

UniversumEdit

Gravity Falls