Wikia

[[Image:|258px]]
De Asielhonden
Achtergrondinformatie
Films Lady en de Vagebond
Korte films
Televisie programma's
Videogames
Park attracties
Gespeeld door
Gespeeld door
Animator('s)
Stem (Engels)
Stem (Nederlands)
Stem (Vlaams)
Performance model
Designer
Inspiratie
Personage informatie
Volledige naam
Andere namen
Personaliteit
Verschijning
Verjaardag
Beroep
Opstelling Neutraal
Voorkeuren
Verbond
Doel
Thuis Het Asiel
Familie
Huisdieren
Vrienden
Hulpjes
Vijanden
Houdt van
Houdt niet van
Krachten en talenten
Wapens Tanden en klauwen
Lot
Citaat
Video

De Asielhonden zijn ondersteunde personages uit Lady en de Vagebond (1955).

LedenEdit

ToughyEdit

Toughy Lady and the Tramp

Toughy in Lady en de Vagebond

Thoughy is een mengeling van twee hondenrassen en de leider van de asielhonden. Samen met zijn vrienden Buldog, Boris en Pedro, leid hij een koor van muzikale huilende honden, om de tijd te doden. Het koor is eigenlijk een dekmantel, voor een plan om te ontsnappen dat hij heeft uitgewerkt samen Dachsie, die een tunnel uit het asiel aan het graven is. 

Wanneer Thoughy, Lady voor het eerst ontmoet, maakt hij grapjes over haar samen met Buldog. Als Peg ingrijpt uit ergernis, zeggen ze tegen Lady dat ze het niet kwaad bedoelden. 

Toughty heeft kennis over het sociale leven van honden, met name over Vagebond. Hij heeft over het algemeen een ontspannen en speels personage, desondanks zijn angst over de mogelijkheid dat de mensen van het asiel hem zouden kunnen laten inslapen.

PegEdit

Bestand:Peg LATT.jpg

Peg is een Pekingees en verschijnt aan het begin van de film, wanneer Vagebond haar en Buldog red van de hondenvanger. We zien haar enkele scènes later terug in het asiel nadat ze opnieuw gepakt werd door de hondenvanger. Als Lady aankomt in het asiel, beginnen de andere honden Lady te plagen, waardoor ze het opneemt voor Lady. Ze is de enige hond die uitlegt aan Lady dat haar penning, haar uit het asiel zal helpen.

BuldogEdit

Bull LATT

Buldog in Lady en de Vagebond

Buldog is een Engelse buldog en is kort te zien, aan het begin van Lady en de Vagebond, als Vagebond hem en Peg bevrijd van de hondenvanger. Later in de film zien we hem terug als Lady aankomt in het asiel. Hij zingt vervolgens samen met de rest van de asielhonden "Hij Is Een Schooier" en merkt op dat Lady een halsband draagt.

BorisEdit

Boris LATT

Boris in Lady en de Vagebond

Boris is een magere, grijze Russische Wolfshond of Barsoi. Hij kent erg sentimentele woorden over liefde. Boris en zijn vrienden met uitzondering van Pedro, kennen de zwakke plek van Vagebond. Volgens Peg is hij een filosoof en erg vriendelijk en rustig.

In een vroege versie van de film, zou Boris een buurhond zijn van Lady, voordat Vagebond in de film terecht kwam. Maar dit werd aangepast, waardoor Jock en Snuffel de rollen kregen van buurhonden en Boris op een andere plaats in film werd geïntroduceerd.

DachieEdit

Dachsie LATT

Dachie in Lady en de Vagebond

Dachie is een kleine slanke Teckel of Dashond

We zien hem voor het eerst, als hij een gat is aan het graven, dat groot genoeg is voor alle honden zodat ze kunnen ontsnappen. Enkele seconden later komt de hondenvanger om Lady, naar huis te brengen. Met het zien van de hondenvanger, gooit Dachie het gat dat hij heeft gegraven,snel weer dicht. Als de hondenvanger weg is, maakt hij het gat snel terug open. Vervolgens zingt hij samen, met de andere "Hij Is Een Schooier". Hierna wordt hij niet meer gezien in de rest van de film, nadat Lady het asiel verlaat.

PedroEdit

Pedro LATT

Pedro in Lady en de Vagebond

Pedro is een kleine Chihuaha, met een Mexicaans accent. We zien Pedro in het asiel te midden, van twee trailissen. Hij slaapt in stro, dat verdacht veel op een nest lijkt. Hij zingt en huilt mee met zijn vrienden. Het verteld tegen Lady dat zijn zus een van de vele vriendinnen was van Vagebond doorheen de jaren.

VerschijningenEdit

Lady en de VagebondEdit

Nadat Lady een dag heeft doorgebracht met Vagebond, wordt Lady gepakt door de hondenvanger, en meegenomen naar het asiel. Eenmaal daar ontmoet ze andere honden van het asiel, die haar beginnen te plagen. Peg die het ziet gebeuren, grijpt in en legt uit aan Lady dat haar halsband en penning, haar zal helpen om thuis te komen. Nadat Peg dit gezegd heeft, zien de andere honden Nusty vertrekken, die "De lange wandeling maakt" wat inhoud dat de asielbeheerders de hond laten inslapen, wat hen motiveert om door te gaan met hun ontsnappingsplan. Kort hierna komt Lady te weten dat Vagebond hen geleerd heeft om te genieten van het leven, omdat het kort is. Nadat de asielhonden dit gezegd hebben is Lady geschokt, ze komt er eveneens te weten dat Vagebond altijd weet te ontsnappen, aan de hondenvangers en dat zijn zwakke plek, vrouwen zijn en dat vrouwen, mogelijks zijn ondergang zullen worden.

Niet lang erna, wordt haar penning gecontroleerd, waardoor ze terug naar huis kan. Hoe het is afgelopen met de asielhonden is niet geweten.

BronnenEdit

UniversumEdit

Lady en de Vagebond