Wikia

Jungle
Jungle
Achtergrondinformatie
Films Jungle Boek
Jungle Boek 2
The Jungle Book (2016)
Korte films
Televisie programma's
Video games
Park attracties
Designer
Inspiratie
Andere informatie
Andere namen
Locatie India
Regeerder(s) Shere Khan
Bezitter(s)
Inwoners alle dieren die in de jungle leven
Medewerkers
Studenten
Bezoekers
Eindtoestand

De Jungle van India is de belangrijkste locatie van Jungle Boek (1967) en Jungle Boek 2 (2003) en in The Jungle Book (2016), de live-action remake.

AchtergrondEdit

In Jungle Boek wordt verteld dat de jungle zich ergens in India bevind. Het gebied is zeer groot, en de thuisbasis van veel diersoorten en planten. Op sommige momenten wordt er verwezen, naar verschillende delen van de jungle, zoals de locatie waar Shere Khan, zich op het moment bevind. Mowgli is tien jaar oud, wanneer Shere Khan terugkeert naar het deel van de jungle waar de wolven wonen. Dit dwingt de roedel Mowgli weg te sturen, omdat Shere Khan hem anders vermoord. Het wordt tevens aangegeven dat de roedel dicht bij een Mensendorp, woont. Ook de ruïnes waar Koning Louie met zijn apen leeft ligt nabij het Mensendorp. In de remake van 2016 wordt aangegeven dat roedel samen met Mowgli in een zuidelijk deel van de jungles van India wonen, nabij een waterpoel waar het waterbestand van kracht is bij enorme droogte als De Vredes rots te zien is. Zodat de dieren allemaal kunnen drinken, zonder angst te hebben om opgegeten te worden door een roofdier.

TriviaEdit

  • De remake van Jungle Boek (2016) is de enige Disney film waarin Het Waterbestand en De Vredes Rots, zijn opgenomen voor een kleine rol in de film, terwijl in de oorspronkelijke verhalen van Rudyard Kipeling deze twee plaatsen, een veel grotere rol te vervullen hadden.

UniversumEdit

Jungle Boek