Wikia

GF S1A1 Dwergen onthullen zich
Dwergen
Achtergrondinformatie
Films
Korte films
Televisie programma's Gravity Falls
Videogames
Park attracties
Gespeeld door
Gespeeld door
Animator('s)
Stem (Engels) Alex Hirsch (de meesten)
Stem (Nederlands)
Stem (Vlaams)
Performance model
Designer
Inspiratie
Personage informatie
Volledige naam
Andere namen
Personaliteit
Verschijning
Verjaardag
Beroep
Opstelling
Voorkeuren
Verbond
Doel
Thuis
Familie
Huisdieren
Vrienden
Hulpjes
Vijanden
Houdt van Eekhoorns
Mabel Pines
meiden
Houdt niet van Bladblazers
Krachten en talenten
Wapens
Lot
Citaat
Video

De Dwergen zijn kleine wezens die hun eerste verschijning maakten in de aflevering "Op de Kleintjes Letten", waarin ze samenwerkten om Norman te worden. Dit doen ze om Mabel te vangen zodat ze hun koningin kan worden maar Dipper redt zijn zus wanneer ze vastgebonden is.

GeschiedenisEdit

Vijf van de dwergen (Jeff, Karel, Steven, Jason en Shmebulock) vermommen zich als Norman, waarvan Dipper denkt dat hij een zombie is. Mabel is verliefd op Norman maar ze verwachte niet dat het een groep dwergen zou zijn. De dwergen hebben de kracht om samen een gigantische dwerg te vormen.

Merkbare dwergenEdit

JeffEdit

Jeff is de leider van de dwergen, en is Normans hoofd. hij draagt een donkerrode muts, heeft bruine wenkbrauwen en een bruine baard. Zijn shirt is zeeblauw en hij draagt een donkerblauwe broek met zwarte schoenen. Hij kan meer vloeiend praten dan de andere dwergen, dit zou een reden kunnen zijn waarom hij de leider is.

KarelEdit

Karel bestuurt Normans rechterarm. Hij draagt een donkerrode muts met een zeeblauwe shirt en donkerblauwe broek en bruine schoenen. Hij heeft een grijze baard, snor en wenkbrauwen.

StevenEdit

Steven bestuurt Normans linkerarm. Hij draagt een donkerrode muts, een zeeblauwe shirt een donkerblauwe broek en bruine schoenen. Hij heeft een witte baard, snor en wenkbrauwen.

JasonEdit

Jason bestuurt Normans rechterbeen. Hij draagt een donkerrode muts, een zeeblauwe shirt een donkerblauwe broek en bruine schoenen. Hij heeft een witte baard, snor en wenkbrauwen.

ShmebulockEdit

Shmebulock bestuurt Normans linkerbeen. Hij draagt een donkerrode muts met een zeeblauwe shirt en donkerblauwe broek en bruine schoenen. Hij heeft een grijze baard, snor en wenkbrauwen. Hij zegt alleen zijn eigen naam, Shmebulock. Alhoewel, in "Op de Kleintjes Letten" zegt hij ook gewoon 'koningin!', net als de anderen.

UniversumEdit

Gravity Falls