Wikia

GF S2A6 Handheks boek met openingszin
Handheks
Achtergrondinformatie
Films
Korte films
Televisie programma's Gravity Falls
Videogames
Park attracties
Gespeeld door
Gespeeld door
Animator('s)
Stem (Engels) Matt Chapman
Stem (Nederlands)
Stem (Vlaams)
Performance model
Designer
Inspiratie
Personage informatie
Volledige naam
Andere namen
Personaliteit
Verschijning
Verjaardag
Beroep
Opstelling
Voorkeuren
Verbond
Doel
Thuis Handheksberg
Familie
Huisdieren
Vrienden
Hulpjes
Vijanden
Houdt van
Houdt niet van Mensen die haar horloges stelen
Krachten en talenten Mensen hun handen afnemen en die tot leven wekken
Afgehakte handen besturen
Wapens
Lot
Citaat
Video

De Handheks is een eenzame heks die op de Handheksberg woont.

GeschiedenisEdit

In één van de verhalen van de aflevering "Kleine Horror Souvenirwinkel", "Handen thuis" is de Handheks aanwezig op de Gravity Falls Vlooienmarkt waar ze een kraampje met gouden horloges heeft. Ze vervloekt Stan door zijn handen af te nemen nadat hij één van haar gouden horloges stal.

Wanneer Stan, Dipper en Mabel naar haar schuilplaats gaan om het horloge weer terug te ruilen voor zijn handen moet Stan haar op de lippen kussen. Stan weigert dit door te zeggen dat hij zijn handen niet zó graag terug wilt en de heks geeft toe dat het kussen niks te maken heeft met het opheffen van de vloek maar dat ze wanhopig is omdat elke keer als ze een date meebrengt die wegrent. Stan zegt dat de grot zelfs voor een grot te griezelig is en hij en de tweeling helpen de grot te decoreren en de heks geeft hem zijn handen weer terug. Mabel heeft een boek met openingszinnen op de tafel achtergelaten.

Kort na hun vertrek klimt een bergbeklimmer omhoog en vraagt of hij bij haar zou mogen slapen. De Handheks gebruikt een openingszin uit het boek dat Mabel achterliet waardoor ze in de smaak valt bij de bergbeklimmer.

PersonaliteitEdit

De Handheks leek eerst chagrijnig en boos toen Stan een horloge probeerde te stelen maar achteraf bleek dat ze gewoon eenzaam en wanhopig is. Ze wilt heel graag romantiek in haar leven en probeerde "iets op gang te brengen" met Stan en later met een bergbeklimmer. Het laatste was succesvol.

VerschijningEdit

De Handheks is een kleine, olijfkleurige getinte vrouw met lang, wit, rommelig haar. Ze draagt een rood gewaad met donkerbruine handafdrukken op de voorkant. Ze heeft een lange neus, rode ogen en puntige tanden.

VerschijningenEdit

Seizoen 2Edit

UniversumEdit

Gravity Falls