Wikia

Gravity Falls
“Het Raadsel van de Northwest Villa”
Seizoen 2, Aflevering 10
GF S2A10 Welkom ofzo
Productie code 618G-211
Verhaal door
Geschreven door Mark Rizzo
Jeff Rowe
Alex Hirsch
Storyboard door Emmy Cicierega
Alonso Ramirez Ramos
Vaughn Tada
Luke Weber
Written and storyboarded by
Geregisseerd door Matt Braly
Uitzenddatum USA 15 februari 2015
Uitzenddatum NL
Uitzenddatum BE
Gravity Falls Afleveringen
Vorige
"De Liefdesgod"
Volgende
"Niet Wat Hij Lijkt"
Video

"Het Raadsel van de Northwest Villa" is de tiende aflevering van het tweede seizoen van Gravity Falls.

BeschrijvingEdit

Pacifica vraagt aan Dipper om haar te helpen een spook te verdrijven uit het Northwest Landhuis, voordat het spook wraak kan nemen tijdens hun chique feestje.

SamenvattingEdit

De Northwest's hebben een oefendiner voor hun jaarlijkse feest die de volgende dag plaats vindt. Maar plotseling beginnen verschillende objecten rond te vliegen rond het Northwest Landhuis en vallen Pacifica en haar ouders aan. De drie duiken onder hun tafel en een krant valt bij Preston Northwest, waarin Dipper een gigantische vleermuis verjaagd met een politie-taser en Preston zegt dat hij weet wie hun kan helpen met het geestenprobleem.

Later bereidt Dipper zich voor op een marathon van Spookwerers in de Raadselschuur maar dan wordt hij onderbroken door Mabel, Candy en Grenda om een nieuwsbericht over het Northwest familie elite-dansfeest-gala-soiree te bekijken. Daarna laten de meiden zien hoe graag ze naar het feest zouden willen gaan en jaloers op haar zijn. Daarna wordt er op de deur geklopt en Dipper opent de deur om vervolgens Pacifica aan zijn deur te zien die hulp nodig heeft. Dipper weigert eerst omdat zij Dipper en Mabel altijd vernederde.

Mabel rent dan naar de geopende deur, groet Pacifica en trekt Dipper mee naar binnen. Ze wilt dat hij haar helpt met het geestenprobleem, wat een mogelijkheid is voor haar is om naar het feest te gaan. Dipper is het er mee eens en gaat terug naar Pacifica en vertelt haar dat hij helpt alleen als ze de drie meiden uitnodigt naar haar familie's feest. Pacifica geeft hem drie uitnodigingen met tegenzin, die hij accepteert met een lach. Mabel zegt dan tegen Grenda en Candy om een lijmpistool te halen om daarmee jurken te maken.

De vijf arriveren bij het Northwest Landhuis, en Mabel heeft het erover hoe chique alles in het landhuis is, en gaat zover dat ze zelfs het gezicht van een van de butlers aanraakt. Zij en haar vrienden pakken een cadeaumand (die gevuld is met levende kwartels) en rennen blij verder terwijl Preston en Priscilla Northwest, Dipper en Pacifica benaderen. Preston spreekt tot Dipper hoe blij hij is dat hij er is en vraagt of hij zeker is dat hij kan helpen met hun "probleem". Dipper verzekert hem dat hij zijn best zal doen en Preston is blij dat te horen. Als Dipper rondkijkt in het landhuis fluister Preston subtiel tegen zijn dochter en vraagt of zijn kleding zijn outfit voor de avond is, en zij vertelt dat zij er voor zal zorgen.

Pacifica laat Dipper een smoking aantrekken en helpt hem met zijn vlinderdas. Dipper vraagt op wie ze indruk proberen te maken met hun praal. Pacifica beantwoord met "iedereen" en zegt dat de Nortwest familie bekend staat om hun hoge standaard. Dipper speelt met een kwast van één van de portretten van Pacifica's voorvaderen als ze wegloopt. Dipper zegt dat hij dat grappig vind omdat de familie liegt over wie het dorp heeft opgericht. Pacifica zegt tegen hem dat hij niks moet aanraken.

Ondertussen vindt Grenda de gastenlijst voor het feest en roept Mabel en Candy om te kijken. Ze bladeren door het boek en vinden Marius von Fundshauser, een knappe jonge baron uit Oostenrijk. Mabel vertelt haar interesse in Marius maar Grenda geeft aan dat hij mogelijk te hoog gegrepen voor hun is. Candy is het hier mee eens en de drie besluiten een deal te maken dat niemand met hem zal flirten. Ze gaan alle drie akkoord en beginnen nerveus te lachen.

Pacifica neemt Dipper mee naar een kamer met meeste spookactiviteit. Dipper bekijkt zijn dagboek, aannemend dat deze geest alleen maar een categorie een is op een tot categorie tien oplopende schaal. Dipper kijkt naar een schilderij van een houthakker boven de openhaard. Er slaat bliksem in, en wanneer het licht is opgeklaard is het schilderij leeg. Hij probeert Pacifica's aandacht te krijgen maar die schreeuwt. Hij draait zich om om haar te zien kijken naar opgezette dieren op de muur, die nu bloed lekken. Ze bezingen nu oude vloeken met een zware stem, en spullen beginnen te zweven. Pacifica vraagt wat er aan de hand is en Dipper vertelt dat het een categorie tien is waarop ze beiden beginnen te schreeuwen. Dipper zegt dat er niks ergs kan gebeuren maar opeens beginnen de vlammen in de openhaard groter te worden waaruit een skelet te voorschijn komt. Ze verstoppen zich onder een tafel en het skelet veranderd in een houthakkergeest met vlammend haar en baard. De geest zegt dat hij een Northwest kan ruiken. Pacifica zegt dat Dipper in zijn "stomme boek" moet kijken voor hulp, het enige wat hij kan vinden bij categorie tien geesten is "bid voor genade". De tafel zweeft dan wat hun onthuld. De geest ziet hen en ze schreeuwen.

Terug op het feest opent de butler de deuren om de eerst gearriveerde gasten te ontvangen. Preston groet te groep, bestaande uit "Hertogen, hertoginnen, sultans en sporters... en de afgetrede honderdtwee jaar oude burgemeester van Gravity Falls, Burgemeester Befufflefumpter".

Niet veel later arriveert Marius en Grenda stopt Mabel om bij hem te komen, en herinnert haar aan de afspraak. Candy is het hier mee eens, en vraagt aan Grenda of ze "chique servetjes" wilt halen. Nadat Grenda weggaat, vertelt Candy dat ze niet zeker is of ze zich aan de afspraak kan houden omdat Marius "te schattig" is. Mabel is het hier mee eens en vraagt zich af hoe ze met hem kunnen flirten. Candy geeft aan dat ze als team moeten flirten en wanneer Mabel vraagt wat ze met Grenda moeten doen, laat Candy weten hoe veel ze niet van Grenda houdt, maar dat haar agressieve flirtstijl hem misschien kan afschrikken.

UniversumEdit

Gravity Falls