Wikia

GF S1A3 kwek-tective 5
Kwek-tective
Films
Korte films
Televisie programma's Gravity Falls
Video games
Park attracties
Designer
Inspiratie
Achtergrond informatie
Volledige naam
Andere namen
Type
Gebruikers
Gemaakt door
Opstelling
Doel
Locatie
Houdt van
Houdt niet van
Krachten en talenten
Lot
Video

Kwek-tective is een televisie serie dat Mabel en Dipper Pines aan het begin van "Hoofdzaak". Het is een tv-serie waar een misdaad oplossende eend, vergelijkbaar met Sherlock Holmes, het hoofdpersonage is. De eend spreekt door de serie alleen kwakend dat vertaald wordt met ondertiteling, ondanks dat Constable doet lijken alsof hij hem verstaat op sommige momenten. De dieren hun benen bewegen door stokjes vastgebonden aan hen.

GeschiedenisEdit

Seizoen 1Edit

Mabel en Dipper kijken Kwek-tective in "Hoofdzaak". In de aflevering, lost Kwek-tective een moord op, Constable zegt dat het hem nooit in zijn "eendje" gelukt was. Kwek-tective reageert kwakend wat vertaald wordt als "Niet zo neerbuigend, hè?". Stan kijkt erna en noemt hem een stomme eend, ondanks dat hij een moord oploste.

ShortsEdit

In "Stan kijkt TV", een clip van een aflevering is te zien als Stan door de kanalen heen zapt op de Gravity Falls Plaatselijke Omroep.

In "Naar de Bioscoop" lijkt het erop dat de serie een film heeft gemaakt omdat er een poster met "Kwek-tective 3D" bij de bioscoop hangt.

UniversumEdit

Gravity Falls