Wikia

Deze pagina is mogelijk niet geschikt voor kinderen Lees verder op eigen risico.

Dit is een (incomplete) lijst van referenties naar Disney in non-Disney media.

BoekenEdit

Het leven van een LoserEdit

Het leven van een Loser: FlutvakantieEdit

In het boek vertellen Susan en Frank dat de familie naar Disneyland gaan, terwijl ze daarvoor hadden gelogen dat ze naar tante Loretta in het verpleeghuis zouden gaan, om de reis naar Disneyland voor de kinderen verborgen te houden. Brams broertje Max had echter zo zin in het bezoek aan tante Loretta, dat de trip naar Disneyland niet door ging en de familie alsnog naar het verpleeghuis ging.

Het leven van een Loser: Ff offlineEdit

In het boek verteld Bram dat hij zich ergert aan Max, die de big een van zijn korte broeken aangetrokken heeft, waardoor het lijkt alsof ze in een Disneyfilm zitten.

TelevisieEdit

Zondag met LubachEdit

  • In het segment "Amerikaanse verkiezingen" van seizoen 5 wordt het ZML opiniepanel gevraagd met welke Amerikaan ze Geert Wilders en Alexander Pechtold zouden vergelijken. De Amerikaanse Geert Wilders is Donald Trump en de de Amerikaanse Alexander Pechtold is Pocahontas.
  • In het segment "De tweets van Wilders" van seizoen 6 blijkt de door Geert Wilders getwitterde foto waarop Alexander Pechtold demonstreert voor de Sharia in Nederland meerdere malen gephotoshopt te zijn. De originele foto is een meisje dat op een leeg gras veld de Donald Duck leest. Op deze Donald Duck staat echter een Alexander Pechtold die Minnie Mouse aan het besnijden is.