Disney wiki
Advertisement
Profile - Lilith
Lilith Clawthorne
Achtergrondinformatie
Films
Korte films
Televisie programma's Het Huis van de Uil
Chibi Tiny Tales
Chibiverse
Videogames
Park attracties
Gespeeld door
Gespeeld door
Animator('s)
Stem (Engels) Cissy Jones
Abigail Zoe Lewis (tiener)
Lily Sanfelippo (kind)
Stem (Nederlands) Anneke Beukman
Stem (Vlaams)
Performance model
Designer
Inspiratie
Personage informatie
Volledige naam
Andere namen
Personaliteit
Verschijning
Verjaardag
Beroep
Opstelling
Voorkeuren
Verbond
Doel
Thuis
Familie Gwendolyn Clawthorne (moeder)
Dell Clawthorne (vader)
Eda Clawthorne (zus)
King (geadopteerde neef)
Huisdieren
Vrienden
Hulpjes
Vijanden
Houdt van The Emperor's Coven (voorheen), orde, leren, geschiedenis, school, onderzoek
Houdt niet van Kinderachtig gedrag, bedrog, verlegenheid, chaos, over het hoofd gezien worden, The Emperor's Coven (momenteel)
Krachten en talenten
Wapens
Lot
Citaat
Video
Het was mijn droom om bij de keizerskring te mogen. Ik wilde zij aan zij werken met de sterkste heks op de eilanden, en van de wereld een betere plek te maken.
―Lilith vertelt Luz over haar jeugd

Lilith Clawthorne is Eda's oudere zus in de Disney Channel-animatieserie Het Huis van de Uil.

Achtergrond[]

Persoonlijkheid[]

Lilith is het tegenovergestelde van Eda. Ze is loyaal en toegewijd aan de wetten van magie, en werd destijds beschouwd als een van de meest eervolle en gerespecteerde heksen op de Boiling Isles. Als leider van de Emperor's Coven was het haar plicht om de wetten van de keizer te handhaven en nieuwe generaties machtige heksen op te leiden. Een van die heksen was Amity Blight, die ze beschouwde als een van haar beste studenten.

De relatie met haar zus zat vol gekibbel en conflicten. Ze verachtte Eda's levenskeuzes, en haar voortdurende spot en capriolen werkten genoeg op Liliths zenuwen om haar zelfdiscipline te breken. Het is gebleken dat Lilith jaloers was op Eda omdat ze machtiger was dan zij. Haar jaloezie was de reden dat ze haar zus vervloekte, iets waar ze zich voor schaamt. Ondanks hun meningsverschillen blijkt Lilith diep van binnen te geven om haar zus.

Nadat Belos had onthuld dat hij niet van plan was haar zus te genezen, kwam ze in opstand tegen de keizer die ze jarenlang had gediend en wendde ze zich tot Luz om haar te helpen Eda te redden. Nadat zij, Luz en King met succes Eda hebben gered en zijn ontsnapt, sprak ze een spreuk uit zodat zij en Eda de vloek samen zouden delen om het onrecht dat ze had begaan goed te maken; bewerend dat het is wat ze lang geleden had moeten doen.

Fysieke verschijning[]

Lilith is een lange, slanke vrouw van middelbare leeftijd van midden tot eind veertig (twee jaar ouder dan Eda). Ze heeft een ivoorkleurige huid, puntige oren, donkere groenblauw lippen, lang, donker groenblauw haar (oorspronkelijk rost toen ze jonger was) en aquamarijne ogen. Ze heeft ook donkergrijze, klauwachtige nagels. Nadat ze de vloek tussen haarzelf en Eda heeft verdeeld in "Young Blood, Old Souls", wordt Liliths rechteroog grijs en krijgt ze een grijze streep aan de rechterkant van haar haar.

Trivia[]

  • Net als Eda is de palisman op Lilith's staf een vogel, met name een witte raaf.
  • Lilith is waarschijnlijk vernoemd naar de demon die verliefd werd op Adam vóór Eva in de joodse mythologie.
  • Op de livestream van Dana Terrace, (en later bevestigd door Cissy Jones), werd geopenbaard dat Lilith aromantisch en aseksueel was. Dit werd getoond via een in-character audiobrief waarin ze toegaf dat ze nog nooit in haar leven iets romantisch voor iemand had gevoeld.
Advertisement