Wikia

Sabor, Tarzan (2)
Sabor
Achtergrondinformatie
Films Tarzan
Tarzan 2
Korte films
Televisie programma's
Videogames
Park attracties
Gespeeld door
Gespeeld door
Animator('s)
Stem (Engels)
Stem (Nederlands)
Stem (Vlaams)
Performance model
Designer
Inspiratie
Personage informatie
Volledige naam
Andere namen
Personaliteit
Verschijning Slank geel luipaard met zwart-oranje vlekken, met een witte staart punt en een witte buik
Verjaardag
Beroep
Opstelling Slecht
Voorkeuren
Verbond
Doel
Thuis
Familie
Huisdieren
Vrienden
Hulpjes
Vijanden
Houdt van
Houdt niet van
Krachten en talenten
Wapens Tanden en klauwen
Lot
Citaat
Video

Sabor is een vrouwelijke luipaard uit de film Tarzan (1999). En is ook de tweede antagonist van de film. Ze vermoordde Tarzan's beide ouders en de zoon van Kala en Kerchak aan het begin van de film.

PersoonlijkheidEdit

Sabor is een vrouwelijke luipaard die alom gekend is in de jungle. Ze is een woeste jager en tevens een bedreiging voor de gorilla's. Ook is ze een formidabele vechter, aangezien ze veel sneller is dan de gorilla's.

VerschijningenEdit

TarzanEdit

In het begin van de film is Sabor een jonge luipaard. Wanneer het zoontje van Kala en Kerchak van zijn ouders gescheiden raakt, vindt Sabor hem. Ze rent hem achterna en doodt hem. Kala en Kerchak komen te laat om hun zoontje nog te redden.

Later doodt Sabor ook de ouders van Tarzan. Ze probeert Tarzan ook te doden, maar Kala kan hem nog redden.

In het midden van de film is Sabor in de twintig jaar oud. Ze overvalt Tarzan's groep gorilla's. Kerchak probeert haar te verjagen, maar ondanks haar leeftijd is ze nog altijd zeer snel en ze weet hel te verslaan. Tarzan kan nog net op tijd tussenbeide komen. Wanneer de punt van Tarzan's speer op een bedekte put terechtkomt, probeert Tarzan de punt te bemachtigen. Op dat moment echter springt Sabor bovenop hem en vallen ze beiden in de put. Later komt Tarzan met het dode lichaam van Sabor weer naar boven.

TriviaEdit

  • Sabor was in de twintig jaar naar het einde van haar leven toe. Dit is uitzonderlijk oud voor een wilde luipaard. Vreemd genoeg vertoonde ze zelfs helemaal geen ouderdomsverschijnselen. De oudste luipaard ter wereld was een vrouwtje dat 24 jaar werd en in 2014 overleed.
  • Hoewel ze een antagonist is, is Sabor niet echt kwaadaardig. Ze is gewoon een woest roofdier dat probeert te overleven in een harde wereld.
  • De luipaarden zijn de belangrijkste roofdieren in de Disney-films. In de originele Tarzanboeken zijn leeuwen de belangrijkste roofdieren. Op dat vlak is de Disney-versie juist, aangezien leeuwen op de savanne leven en niet in het regenwoud.

UniversumEdit

Tarzan