Wikia

Ladyandthetramp405
Tante Saar
Achtergrondinformatie
Films Lady en de Vagebond (1955)
Lady en de Vagebond 2: Rakkers Avontuur
Korte films
Televisie programma's
Videogames
Park attracties
Gespeeld door
Gespeeld door
Animator('s)
Stem (Engels)
Stem (Nederlands)
Stem (Vlaams)
Performance model
Designer
Inspiratie
Personage informatie
Volledige naam
Andere namen
Personaliteit
Verschijning Obese oudere vrouw met wit haar en spitse neus
Verjaardag
Beroep
Opstelling Neutraal, later Goed
Voorkeuren
Verbond
Doel
Thuis New Haven, Connecticut
Familie Jim (neef), Lieverd (schoonnicht), Jim jr. (achterneef)
Huisdieren Si en Am (katten)
Vrienden
Hulpjes
Vijanden
Houdt van
Houdt niet van
Krachten en talenten
Wapens
Lot
Citaat
Video
MERCIFUL HEAVENS!!
―-Tante Saar

Tante Saar is de tante van Jim en is te zien in Lady en de Vagebond (1955) en het vervolg Lady en de Vagebond II: Rakkers Avontuur (2001).

AchtergrondEdit

In een vroege bewerking van de film, was tante Saar en bemoeial die zich bemoeide met het leven van haar neef, maar dit werd aangepast

PersoonlijkheidEdit

Tante Saar is een kattenmens. Ze is hierdoor niet dol op honden waardoor ze nogal vijandig op honden reageert. Als honden bijvoorbeeld iets misdoen, is tante Saar onmiddellijk kwaad op de dieren

VerschijningenEdit

Lady en de VagebondEdit

In de film moet tante Saar voor Jim jr. en Lady zorgen, nadat Jim en Lieverd voor een tijdje op vakantie zijn. We zien al snel dat tante Saar Lady niet mag wanneer tante Saar, Lady buitensluit uit de babykamer. Ondertussen terwijl tante Saar boven is , en Lady beneden is veroorzaken Si en Am problemen beneden. Als tante Saar beneden komt krijgt Lady de schuld van de rommel, die Si en Am hebben veroorzaakt nadat ze doen alsof dat Lady hen, heeft aangevallen. Als reactie hierop koopt tante Saar een muilband voor Lady, gelukkig weet Lady te ontsnappen wetend dat ze veilig zal zijn.

Nadat Lady in het asiel terrecht komt, word ze opgepikt door tante Saar. Helaas wordt Lady aan haar hondenhuis vastgelegd als straf voor het weglopen. Enkele scènes later ziet ze de rat, door het gat in de omheining kruipen. Als reactie op de rat begint ze woest te blaffen, tante Saar hoort dit en beveelt Lady om stil te zijn. Vagebond hoort Lady haar geblaf waardoor hij terug komt en vraagt wat er scheelt. Lady verteld Vagebond dat er een rat in het huis is. Als reactie hierop volgt Vagebond het knaagdier het huis in, richting de babykamer. Vagebond slaagt erin om de rat te doden, voordat het ondier het kindje kan schaden. Het lawaai maakt tante Saar wakker, die de twee opmerkt. Tante Saar die denkt dat de twee de baby wouden aanvallen sluit Lady op in de kelder, en Vagebond in de kast. Enkele seconden later belt tante Saar het asiel op om Vagebond te komen halen, wat ook gebeurt.

Als Jim en Lieverd na enkele dagen terug komen, legt tante Saar uit dat een zwerfhond in de baby kamer is geweest en dat ze het dier heeft laten ophalen door het asiel. Nadat het jonge koppel Lady horen blaffen, laten ze haar uit de kelder, waar tante Saar haar had opgesloten. Jim beseft al snel dat Lady hen iets probeert te vertellen, waarna ze Lady naar de baby kamer volgen. Daar aangekomen vindt het tweetal een dode rat. Jim en Lieverd beseffen dat Vagebond hun kindje heeft beschermt tegen het ondier.

We zien hierna tante Saar niet meer terug in de film, maar wordt genoemd door Jim die hen hondenkoekjes heeft gestuurd ter verontschuldiging aan Lady en Vagebond.

Lady en de Vagebond II: Rakkers avontuurEdit

We zien tante Saar terug in het vervolg. We zien haar voor het eerst, wanneer Jim en Lieverd een wandeling met de honden maken in de stad, samen met de nu tweejarige Jim jr. De familie spreekt af met tante Saar om een picknick te organiseren. Ze verteld eveneens dat Si en Am van Onafhankelijkheidsdag houden. We zien haar later op Onafhankelijkheidsdag tijdens de picknick. Het etentje wordt echter verstoord, wanneer Rakker de kip steelt van zijn familie, voor de honden van het stort. Tante Saar ziet nog hoe de andere honden van het stort de andere families lastig vallen. Hierna is ze niet meer gezien, in de rest van de film.

TriviaEdit

  • Vera Felton die de stem van tante Saar insprak in de eerste film, is de moeder van acteur Lee Millar
  • Tante Saar is geen slechterik. Ze is soms wat arrogant en begrijpt niet meteen dat haar katten Si en Am en de Rat de echte probleemmakers zijn

BronnenEdit

UniversumEdit

Lady en de Vagebond