Disney wiki
Advertisement
Disney wiki
The Walt Disney Company
2000px-TWDC Logo.png
Opgericht 16 oktober 1923
Hoofdkantoor Burbank, Californië, Verenigde Staten
Oprichter(s) Walt Disney
Roy O. Disney
Belangrijkste mensen Bob Iger (President & CEO)
John E. Pepper, Jr. (Voorzitter)
Industrie Entertainment
Producten Films
Pretparken en resorts
Gebied Wereldwijd
Website http://thewaltdisneycompany.com/

Mickey Mouse.png
SedZD Cover Sneeuwwitjeendezevendwergen DVD 2013.png
Toy Story DVD NL.jpg

The Walt Disney Company (meestal aangeduid als Disney) is het grootste mediabedrijf ter wereld als het gaat om inkomsten. Het werd opgericht als Disney Brothers Cartoon Studio op 16 oktober 1923 door Walt en Roy Disney. Walt Disney Productions is de leider in de animatie-industrie, zelfs vóór het maken van tekenfilms, animatiefilms, korte films, live-action films en televisieshows. Het bedrijf gebruikt sinds 1986 de naam The Walt Disney Company en breidde hun huidige projecten uit en richtte zich op het creëren van verschillende afdelingen zoals theater, radio, uitgeverij en online media. Ze creëerden ook nieuwe secties die gericht waren op volwassenen in plaats van op het jongere publiek, dat normaal gesproken de doelgroep was.

Disney en Pixar van Walt Disney (1901-1966) en John Lasseter (1957-) de industrie die misschien het meest bekend is, zoals Disney en Pixar, bevatte series van de franchise, waaronder: Sneeuwwitje en de zeven dwergen en Toy Story, werden respectievelijk in 1937 en 1995 gemaakt.

Het succes van de commerciële onderneming van een misschien wel de beste introductie van een beroemd iconisch officieel studiopersonage van een vrouwelijke heldinprinses, waaronder "Sneeuwwitje", was zo groot dat het officiële Disney-mascottebedrijf in 1937 werd. en entertainment-imperium, uitsluitend werkzaam in het maken van tekenfilms, films, tv, korte films, radio, videogames, strips, uitgeverijen, geluidsproductie, pretparken, horeca, toerisme, navigatie en vermeldingsrechten uit de licenties voor het gebruik van Disney karakters en merken voor allerlei commerciële toepassingen.

De beste van de samenleving vond een favoriete ondersteunende team-up, zoals: Mickey Mouse, Donald Duck, Goofy, Pluto, Winnie de Poeh, Assepoester, De kleine zeemeermin, De Leeuwenkoning, Monsters en co., Frozen, Pinocchio, Aladdin, Mary Poppins, Doornroosje, Belle en het Beest, Peter Pan, Tinkelbel en evenals de andere Disney- en Pixar-personages van het ledenuniversum, en favoriet is plezier, terug in een strijdmacht, in de klauwen van de kwaadaardige Disney-schurken en de kwaadaardige Pixar-schurken.

Mickey Mouse, is de officiële mascotte van Disney, en de onofficiële mascotte en niet-mascotte-personages zoals Tinkelbel en Sneeuwwitje van Disney.

Advertisement