Wikia

Toulouse
Toulouse
Achtergrondinformatie
Films De Aristokatten
Korte films
Televisie programma's
Videogames
Park attracties
Gespeeld door
Gespeeld door
Animator('s)
Stem (Engels)
Stem (Nederlands)
Stem (Vlaams)
Performance model
Designer
Inspiratie
Personage informatie
Volledige naam
Andere namen
Personaliteit
Verschijning Kleine mollige kitten, groene ogen en een blauwe vlinderdas.
Verjaardag
Beroep
Opstelling Goed
Voorkeuren
Verbond
Doel
Thuis Madame Bontfamille's Herenhuis in Parijs, Frankrijk
Familie Duchess (moeder), Marie (jongere zus), Berlioz (jongste broer), Thomas O'Malley (stiefvader)
Huisdieren
Vrienden
Hulpjes
Vijanden
Houdt van
Houdt niet van
Krachten en talenten
Wapens Klauwen
Lot
Citaat
Video
I told you it was Edgar
―Toulouse

Toulouse is een personage uit De Aristokatten (1970). Toulouse heeft een oranje vacht en is de oudste zoon van Duchess. Hij heeft een jongere broer en zus Marie en Berlioz

AchtergrondEdit

Fysieke verschijningEdit

Toulouse heeft groene ogen, en een lange vacht van oranje bond met een licht oranje buik. Toulouse draagt een blauwe vlinderdas om zijn nek, dat vastgebonden is met een strikje. Toulouse is vrij klein, omdat hij een kitten is maar hij lijkt wat groter te zijn dan zijn broer en zus. Wat aangeeft dat hij de oudste is van Duchess kinderen.

PersoonlijkheidEdit

Toulouse houd ervan, om taaie straatkatten te ontmoeten en tracht stoer te doen. Hij is bekend vanwege het feit dat hij regelmatig, zij haren overeind zet en sist, om te laten zien dat hij er is. Voor de rest is Toulouse een rustige kitten, die bovenal heel speels is. Hij oefent op schilderen en hoopt ooit een goede schilder te worden.

VerschijningEdit

De AristokattenEdit

We zien Toulouse voor het eerst samen met zijn broer, zus en moeder, nadat ze terugkeren van een ritje samen met hun liefdevolle eigenaar Madame Adelaide Bontfamilie. Na de rit krijgt Toulouse ruzie met zijn broer Berlioz en zijn zus Marie, over wie het eerst door het kattenluikje in de deur mag gaan. Marie protesteert omdat zij volgens de etiketten eerst mag gaan. Kort erna krijgen ze onder hun voeten van Duchess, waarna ze haar kinderen naar hun lessen stuurt. Marie en Berlioz hebben muziekles, en Toulouse tekenles. Het oudste katje maakt een schilderij, van Edgar de butler. Na dat hij zijn schilderij af heeft, neemt Toulouse mee deel aan de muziekles van zijn broer en zus, terwijl zijn poten nog onder de verf zitten. 

Later krijgt Toulouse samen met zijn moeder, broer en zus melk vermengd met slaappillen. Als het viertal aan het slapen is, kidnapt Edgar hen en brengt de katten naar het platteland. Toulouse wordt kort wakker tijdens deze rit, waardoor hij als enige weet wat er is gebeurd. Duchess en de andere twee kittens zijn stomverbaasd als ze horen van Toulouse, dat Edgar betrokken was bij hun ontvoering. Dit omdat Edgar al het geld van Madame, zelf wou opstrijken door zich te ontdoen van de katten, om zo het fortuin zelf te erven en de katten niet te laten erven.

De volgende morgen, ontmoet ons viertal Thomas O'Malley een straatkat, die aanbied om hen te begeleiden naar Parijs. Enkele seconde later doet Meneer O'Malley een melkboer stoppen. Ons vijftal rijd enige tijd mee met de melkboer, totdat ze worden weggejaagd door de boer als hij de katten, van de melk ziet drinken. Terug op de grond besluiten ze om verder naar huis te lopen. Op hun weg leid Toulouse zijn moeder, jongere broer, en zijn jongere zus samen met O'Malley over een spoorwegbrug, en doen alsof ze een trein zijn. Helaas komt er een echte trein langs waardoor ze gedwongen zijn zich te verbergen, onder de brug.

Na een lange wandeling, komen Toulouse en zijn familie aan in Parijs. O'Malley leid het viertal vervolgens naar een verlaten gebouw, waar ze de nacht rustig kunnen doorbrengen. Terwijl heel de familie daar is ontmoeten ze Jazz kat en zijn band. De volgende morgen komen Toulouse, Duchess en de andere kittens aan bij het huis van Madame, maar merken dat het kattenluikje gesloten is, waardoor ze beginnen te miauwen. Edgar doet open, waarna hij de katten vangt in een zak en deze in de over steekt, terwijl hij regelt dat de katten naar Timboektoe gestuurd kunnen worden. Duchess stuurt vervolgens Roqufort om O'Malley te gaan halen. Op dat zelfde moment wrijft Toulouse het erin, dat hij gelijk had over Edgar, tot grote ergernis van Marie en Berlioz. Dankzij O'Malley en de band van Jazz kat, is de familie gered, waardoor Edgar naar Timboektoe gestuurd word in plaats van de katten. We zien Toulouse wat later terug, als hij poseert samen met zijn familie en Thomas die is geadopteerd door Madame, voor de foto. Toulouse woont later samen met zijn hele familie, de opening van het opvangtehuis voor straatkatten in Parijs bij.

TriviaEdit

  • Toulouse werd vernoemd naar de stad Toulouse, de stad is gelegen in het departement Haute-Garonne in het zuidwesten van Frankrijk. Omdat het katje dol op artiesten is zijn naam vermoedelijke een eerbetoon aan Henri de Toulouse-Lautrec.
  • Toulouse lijkt een jongere versie te zijn van zijn stiefvader Thomas O'Mally.
  • In de Italiaanse versie van de film is zijn naam "Matisse", zoals de schilder Henri Matisse.

BronnenEdit

UniversumEdit

De Aristokatten