FANDOM

To świat jednostronnych luster. [...] Stąd nie ma wyjścia. Nie mamy tu mocy i nikt nas nie usłyszy.

Świat po drugiej stronie lustra to jeden ze światów pojawiających się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Będę Twoim lustrem szóstego sezonu.

Historia

Przed pierwszą klątwą

Świat po drugiej stronie lustra to kraina zlokalizowana za niemal każdym lustrem. Osoba, która przebywa w tym świecie, może skorzystać ze znajdujących się tu luster poprzez dotknięcie ich, by zobaczyć, co dzieje się w świecie po drugiej stronie. Magiczne Lustro zostało tu uwięzione przez Złą Królową po zabiciu króla Leopolda i było w stanie komunikować się z kobietą poprzez jej zaczarowane lustra. Lustro zaczęło również pracę nad portalem, dzięki któremu mogłoby uciec z tego więzienia, lecz nigdy go nie ukończyło.[2][1]

Po drugiej klątwie

Podczas poszukiwań Autora, Regina Mills tymczasowo zmieniła Sidneya w Magiczne Lustro i wysłała go z powrotem do świata po drugiej stronie lustra. Później jednak mężczyzna zdradził kobietę i zaczął pracować dla Królowej Śniegu, która w podzięce za pomoc uwolniła go z lustra.[3][4]

Po trzeciej klątwie

Smok został wygnany do świata po drugiej stronie lustra, kiedy uwięziła go tu Zła Królowa. Po jakimś czasie kobieta wysłała tu także Emmę i Reginę. Smok ujawnił, że jednym z możliwych sposobów ucieczki jest portal, nad którym pracował Sidney (Magiczne Lustro), gdy został tu uwięziony. Mimo swoich starań, Smok nie zdołał go ukończyć, choć stwierdził, że jeśli będą współpracować razem, mogą mieć więcej szczęścia. Podczas pracy nad układaniem portalu z fragmentów potłuczonego lustra, Zła Królowa - używając serca Smoka - przejęła nad nim kontrolę i pokazała się im w jednym z luster w towarzystwie Henry'ego. Kazała mężczyźnie zabić Emmę i Reginę, zmuszając go do przemiany w ogromnego smoka. Podczas unikania bestii kobiety obmyśliły plan i zamierzały skierować ogień potwora w jedno z luster, mając nadzieję na zniszczenie go i wydostanie się z tej krainy. Próba ta - wspomagana przez Henry'ego, który użył młota Hefajstosa z drugiej strony lustra - kończy się sukcesem, dzięki czemu Emma i Regina wracają do Storybrooke.[5][1]

Po tym, jak Zła Królowa opuściła Storybrooke, Regina zdołała uwolnić Smoka ze świata po drugiej stronie lustra.[6]

Sposoby dotarcia do tego świata

Do świata po drugiej stronie lustra można dostać się następującymi sposobami:

Ciekawostki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 == Przypisy ==

    <references/>

  2. == Przypisy ==

    <references/>

  3. == Przypisy ==

    <references/>

  4. == Przypisy ==

    <references/>

  5. == Przypisy ==

    <references/>

  6. == Przypisy ==

    <references/>

  7. == Przypisy ==

    <references/>

  8. == Przypisy ==

    <references/>