Disney Wiki
Advertisement
Disney Wiki

Daisuke Gōri (jap. 郷里大輔 Gōri Daisuke), znany również jako Yoshio Nagahori (jap. 長堀芳夫 Nagahori Yoshio, ur. 8 lutego 1952 r. w Tokio, zm. 17 stycznia 2010 r. w Nakano) – japoński seiyū pochodzący z Kōtō. Pracował dla firmy Aoni Production. Jego przyjacielem był Kazuhiko Inoue, z którym znał się z czasów młodości. W serii Dragon Ball odkładał głosu kilku postaciom, m.in. Panu Satanowi, Żółwiowi i Ox-Kingowi.

Kilka lat przed śmiercią aktora zdiagnozowano u niego cukrzycę. Choroba wpłynęła na odwarstwienie siatkówki przez co aktor skarżył się, że nie może dobrze wykonywać swojej pracy. 17 stycznia 2010 roku martwe ciało Gōriego zostało znalezione na ulicy. Media donosiły, że najprawdopodobniejszą przyczyną śmierci aktora jest popełnienie przez niego samobójstwa poprzez podcięcie żył. Policja znalazła przy jego ciele zakrwawiony nóż introligatorski oraz testament z ostatnią wolą zmarłego, kartkę z napisem: Przepraszam (ごめんね Gomen ne) i Dziękuję (ありがとう Arigatō) adresowaną do jego rodziny i bliskich.

Disneyowskie role (japoński dubbing)

Filmy

Seriale

  • 1992-1994: Mała Syrenka - Cesarz Shaaga
  • 1992-1997: X-Men - Lucas Bishop (wersja na TV Tokyo)
  • 1994: Iron Man - Hulk
  • 1994-1995: Aladyn - Dominus Tusk
  • 1995-1999: Timon i Pumba - niedźwiedź grizzly
  • 1996-1997: Gargoyles: The Goliath Chronicles - Little Anton
  • 1996-1997: Kacza paczka - Drwal Beef Jerky
  • 2003-2006: Lilo i Stich - Kobra Bąbel
Advertisement