FANDOM

Szablon:Ikony

W każdej chwili mogę zażądać spłaty długu i odebrać ci dziecko. Każda magia ma swoją cenę. Twoją, Mroczny, jest praca dla mnie.

"Diabelskie nasienie" to czternasty odcinek piątego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 20 marca 2016 roku na kanale ABC, a w Polsce 27 marca 2016 roku na kanale FOX Polska.

Opis

Hades grozi, że skaże Haka na potępienie w Rzece Zagubionych Dusz, ponieważ ten odmawia wybrania trojga swoich przyjaciół, którzy będą musieli pozostać w Podziemiu. Tymczasem Gold nagle wyraża chęć pomocy Emmie, Śnieżce, Davidowi, Reginie, Robinowi oraz Henry’emu w uratowaniu Haka, aby samemu móc powrócić do domu, do Belle. Jednak żeby tak się stało, musi odnaleźć w Podziemiu swoją byłą żonę Milah i poprosić ją o pomoc. W retrospekcji z Krainy Baśni, Rumpelsztyk i Milah stają w obliczu śmiertelnego kryzysu, związanego z ich synem, Baelfirem. Sytuacja zmusi Rumpelsztyka do zawarcia układu, który nie da mu spokoju.

Streszczenie

Obsada

W rolach głównych
Gościnnie
Pozostali członkowie obsady
  • Gavin Cooke jako pijany prostak
  • Dean Petriw jako młody Baelfire

Usunięte sceny

"Zablokowana magia" (scena nr 10)
W mieszkaniu Mary Margaret w Podziemiu, Regina martwi się, gdyż nie jest w stanie używać tu swoich mocy. Robin próbuje ją pocieszyć i życzy jej powodzenia, całując ją na szczęście. Po chwili pojawia się Emma. Mężczyzna również i jej życzy powodzenia w ocaleniu Haka, po czym wychodzi na prośbę Swan, aby przynieść coś do jedzenia. Regina zapewnia Emmę, że odzyska magię i pomoże jej i Killianowi, dzieląc serce Emmy na pół. Mills wyraża poczucie winy w stosunku do wszystkich morderstw, które popełniła. Po chwili wywiązuje się rozmowa dotycząca Daniela i Neala. Emma opowiada o wizji, w której widziała Neala podczas wędrówki do Podziemia, po czym przyznaje, że był on jej pierwszą miłością i że nadal czuje się źle, że nie mogła go uratować. Twierdzi również, że powodem niedziałającej magii Reginy jest jej przywiązanie do Daniela, dlatego też proponuje jej odwiedzić grób jej ukochanego.
"Ponowne zjednoczenie" (scena nr 23A)
Po uratowaniu Haka, Emma pomaga mu w dostaniu się na łódź, którą opuszczą Rzekę Zagubionych Dusz. Podczas wędrówki przez jaskinię para zatrzymuje się na chwilę. Kobieta daje ukochanemu jego hak, po czym ruszają dalej.

Ciekawostki

Chronologia wydarzeń

Powiązania odcinków

Produkcja i odbiór

Ankieta

Jak oceniasz odcinek 5x14: "Diabelskie nasienie"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
0

Ankieta stworzona dnia mar 12, 2018, o godzinie 16:26.
Oddanych głosów: 0

Wideo

Zobacz też

LISTA ODCINKÓW SEZONU 5

SP. "Dark Swan Rises"
1. "Mroczna Emma"
2. "Cena"
3. "Stolica Zguby"
4. "Rozbite królestwo"
5. "Łapacz snów"
6. "Niedźwiedź i łuk"
7. "Nimue"

8. "Narodziny"
9. "Król Niedźwiedź"
10. "Złamane serce"
11. "Łabędzi śpiew"
12. "Dusze tych, którzy odeszli"
13. "Zachody miłosne"
14. "Diabelskie nasienie"
15. "Bracia Jones"

16. "Nasz upadek"
17. "Jej przystojny bohater"
18. "Rubinowe pantofelki"
19. "Siostry"
20. "Ognisty ptak"
21. "Ostatnie namaszczenie"
22. "Tylko Ty"
23. "Nieopowiedziana historia"

Przypisy