FANDOM

Nie za wcześnie wkładasz koronę?
— Franz do Hansa.[1]

Franz to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Wyboista droga czwartego sezonu. W jego rolę wciela się Nils Hognestad.

Historia

Przed pierwszą klątwą

Franz jest jednym z dwunastu starszych braci Hansa z Nasturii. Po tym, jak Anna udała się do Misthaven, w Górach Południowych on, Hans i ich pozostali bracia przygotowywali się do przejęcia królestwa Arendelle. Jurgen kazał Hansowi wrzucić do ogniska drewno, lecz ten tego nie zrobił. Brat zaproponował mu, że sami go tam wrzucą, ale ten się oburzył, gdyż - jak to ujął - "nie powinni obrażać przyszłego króla Arendelle". Rodzeństwo zaśmiało się, lecz Hans pokazał im rysunek urny. Stwierdził, że to magiczna urna, która może schwytać osobę władającą magią. W ten sposób zamierzał uwięzić Elsę i rządzić jako król. Jego plan podsłuchał Kristoff i ostrzegł królową.[1]

Plik:4x03 Jurgen Franz attacked.png

Kristoff i Elsa udali się do jaskini w Północnej Dolinie, gdzie znaleźli urnę, ale zanim zdołali ją zniszczyć, pojawił się Hans razem z Franzem, Jurgenem i trzecim bratem. Królowa broniła się magią, tworząc lodowe kolce, aby przygnieść Franza i Jurgena, ale została zmuszona oddać urnę, gdy Hans groził życiu Kristoffa. Zadowolony z siebie, książę otworzył przedmiot i wylał z urny biały płyn. Stwierdził, że królestwo zyska prawowitego władcę, a nie potwora. Tymczasem substancja ukształtowała się w postać w białej sukni. Słysząc określenie Hansa, tajemnicza kobieta zamroziła go swoimi mocami, a jego bracia uciekli w popłochu.[1]

Po drugiej klątwie

Plik:4x10 Hans with brothers.png

Trzydzieści lat później całe Arendelle odmarzło po tym, jak zamroziła je Ingrid. Hans również został uwolniony i razem z Franzem, Jurgenem i trzecim bratem próbowali złapać Annę i Kristoffa w pałacu, ale zostali pokonani. Dlatego też książę przekupił Czarnobrodego, by pomógł mu ich schwytać. Plan zakończył się powodzeniem, a na statku Hans wyjawił Annie, ile czasu trwali zamrożeni. Następnie zamknął ją w skrzyni razem z narzeczonym, po czym zepchnął ich do wody, by zginęli. Para przeżyła, ponieważ Elsa użyła Gwiazdy Życzeń i przetransportowała ich do Storybrooke. Podczas ich nieobecności władzę w Arendelle przejęli Hans, Franz, Jurgen i ich pozostali bracia.[2]

Kiedy Anna, Elsa i Kristoff powrócili do Arendelle, panowanie Hansa i jego braci dobiegło końca.[3]

Rodzina

dziesięciu innych braci

Przypisy:

  • Stałe linie oznaczają więzy krwi w relacji rodzic-dziecko
  • Szare pole oznacza, że postać nie żyje

Występy

Dawno, dawno temu

Sezon 4

Ciekawostki

  • Franz oparty jest na jednym ze starszych braci Hansa, wspomnianych w filmie Kraina lodu Disneya.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 == Przypisy ==

    <references/>

  2. == Przypisy ==

    <references/>

  3. == Przypisy ==

    <references/>