Disney Wiki
Advertisement
Disney Wiki

Szablon:Charakter Gryf -  Mityczne zwierzę przedstawiane najczęściej z ciałem lwa oraz z głową i skrzydłami orła sprowadzony do Wodogrzmotów Małych przez niefartowny rzut nieskończoną kostkę wraz z Elfem, Ogrem i przywódcą grupy, złym, mózgożernym czarodziejem Prawdopodoborem wprost z matelogii. W przeciwieństwie do swych towarzyszy nie wrócił z powrotem do rodzimego świata, tylko został w Wodogrzmotach.

Historia[]

Podczas kłótni Forda i Stanleya o dostęp do pokoju telewizyjnego, Stanek wytrąca bratu z dłoni pudełko zawierające nieskończoną kostkę. To upada na podłogę, a kostka toczy się, przywołując postaci z uwielbianej przez Forda i Dippera gry role-playing "Dungeons, Dungeons and more Dungeons", w tym Gryfa. Niestety te są wrogo nastawione do bohaterów. Probabilitor porywa Dippera i Forda by pożreć ich mózgi, w czym pomaga mu gryf. Co się potem z nim dzieje, nie wiadomo. W każdym razie, kiedy czarodziej przegrywa z ratujących swych braci Mabel i Stankiem, a postaci z gry wracają do matelogii, gryf zostaje w wodogrzmotach - widać go pod koniec odcinka, kiedy porywa Toby'ego, jednego z miejscowej grupy tzw larpowców.

Wygląd[]

Gryf to wielka bestia o ciele i ogonie lwa, a głowie, skrzydłach i przednich łapach orła. Jego umaszczenie oscyluje w różnych odcieniach brązu - skrzydła są złocisto-brązowe z ciemniejszymi końcówkami piór, szyja i łeb beżowe, a reszta ciała brązowa. Posiada niezwykle masywny dziób, oczy o złotych białkach oraz coś na wzór długich, białych dramatycznie zaznaczonych brwi-piór. Jest wystarczająco silny aby unieść ogra i trzy dodatkowe osoby.

Tło i historia[]

Griffin

Opowieści i mity o gryfach snuli już przez starożytni Grecy, Sumerowie i Rzymianie, jednak dopiero w średniowieczu ich wygląd skrzydlatych bestii o ciele i ogonie lwa, a głowie, skrzydłach i przednich łapach orła względnie się ustabilizował. Względnie, gdyż nie raz dodawano im ośle uszy, a skrzydła były opcjonalne - w heraldyce tylko samice je posiadały. Wedle opowieści gryfy żyły w wysokich, pełnych naturalnych bogactw górach, ze względu na które, podobnie jak smokom, przypisywano im zamiłowanie do bogactw. Również, tak jak smoki lub sfinksy, często strzegły czegoś lub kogoś. Symbolizowały cechy pozytywne (szybkość, siłę i czujność (ośle uszy), waleczność, odwagę i wytrwałość) jak i negatywne (zachłanność, okrucieństwo, pycha). Gryf stanowił nieodłącznego towarzysza greckiej bogini sprawiedliwości i zemsty Nemezis. Z gryfich pazurów wykonywane miały być czary wykrywające truciznę, z żeber ponoć robiono najlepsze łuki, zaś z lotek opierzenia strzał. Pióra miały także leczyć ślepotę.

Ciekawostki []

  • Wujek Stan jest posiadaczem (prawdopodobnie sztucznie spreparowanego) trofeum gryfa.
Advertisement