Disney Wiki
Advertisement
Disney Wiki
Plik:Images-1.jpg

Krzałomistrz pod postacią zaplecoskryja.

Zaplecoskryj -(ang.Hide Behind) Nieuchwytna postać, uchodząca za legendę w Wodogrzmotów Małych (podobnie jak Latoweenowy Cukrzyk). Pojawia się w "Dipper's Guide to the unexplained #132".

Historia[]

Dziennik mówi o stworzeniu, którego nie można zobaczyć, ani złapać, ponieważ zawsze jest za "tobą". Przy poruszaniu się wydaje dźwięki podobne do tych, które wydają marakasy. Dipper chciał go złapać, ale nie udało mu się to. Uwiecznił go jednak na kamerze.

Wygląd[]

Plik:Przewodnik Dippera -132 Zaplecoskryj.jpg

Hide Behind ma brązową barwę i żółte, świecące oczy. Jest bardzo wysoki oraz chudy, wygląda niemal jak obciągnięty czarną skórą szkielet. Jego ciało jest niezwykle giętkie, co pomaga mu w ukrywaniu się. Nie wiadomo czego dokładnie chce, ale lubi śledzić ludzi. Wydaje się stworzeniem neutralnym.

Powiązania[]

Jest istotą bazującą na amerykańskim (i nie tylko) folklorze. W orginale to śmiertelnie niebezpieczny zwierz potrafiący się tak dobrze kryć za różnego obiektami, że może obserwować swoją ofiarę bez ryzyka odkrycia. Przypisuje mu się uprowadzanie i pożeranie zagubionych w lesie nieszczęśników, głównie drwali. Jego postać prawdopodobnie miała tłumaczyć dziwne odgłosy w lasach i tajemnicze zaginięcia, śmierci za które odpowiadały w większości pumy. Polskim odpowiednikiem Hide Behind może być plączące ścieżki i prowadzące na manowce Leśne Licho. Być może był wzorowany na postaci z creepypasty: Slendermanie.

Advertisement