Disney Wiki
Advertisement
Disney Wiki
Nie zostałem smokiem po to, żeby czyścić sedesy i zamiatać!

Jake Long to postać z serialu Amerykański Smok Jake Long.

Historia[]

Jake jest chińsko-amerykańskim nastolatkiem, który mieszka w Nowym Jorku ze swoimi rodzicami (Jonathanem i Susan) i ośmioletnią siostrą Haley. Jego dwaj najlepsi przyjaciele to Trixie Carter i Arthur "Spud" P. Spudinski. Bohater jest potomkiem rodziny smoków. Na jego 13. urodzinach wyłoniły się w pełni magiczne umiejętności i otrzymał zaszczytny tytuł "Pierwszego w historii amerykańskiego smoka, obrońcy Nowego Jorku". Od tej pory Jake strzeże całą społeczność magiczną ukrywającą się w Nowym Jorku.

Jake'a szkoli jego dziadek, Lao Shi – chiński smok. Terytorium amerykańskiego smoka obejmuje Nowy Jork oraz lasy w New Jersey.

Jake stara się być zawsze wyluzowany, chociaż zazwyczaj jest naiwny i uparty. W towarzystwie na ogół zachowuje się "błyszcząco" i usiłuje wyglądać super (używa hiphopowego slangu), ale nie zawsze mu się to udaje.

W jego szkolnym życiu zachowuje się nieostrożnie, jest nieuważny, czym funduje sobie kiepskie stopnie i złe relacje z nauczycielami (przede wszystkim profesor Rotwood). Jake został też pokazany jako pewny siebie, nieostrożny, nieumiejący przewidzieć skutków swoich działań, niedoceniający przeciwników, co zazwyczaj przeważało na jego niekorzyść w walkach.

Jake jest typowym skaterem, który popisuje się swoimi umiejętnościami w skate-parku i używa deskorolki jako podstawowego środka transportu po mieście. Jake ma też trochę umiejętności jako breakdancer i freestyler.

Zobacz też[]

Szablon:Navbox/Amerykański smok Jake Long

Advertisement