FANDOM

Według legendy wystarczy dotknąć jego rogu, żeby zobaczyć przyszłość swojego dziecka.

Jednorożec to stworzenie pojawiające się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Co kochasz najbardziej pierwszego sezonu.

Charakterystyka

Jednorożec to stworzenie wyglądem przypominające konia, posiadające na głowie charakterystyczny róg. Stworzenia te występują w różnym zabarwieniu, dotychczas jednak zaobserwowano jedynie jednorożce o barwie białej i czarnej. Nie wiele wiadomo na temat mocy i specjalnych umiejętności tych istot. Wiadomo natomiast, że osoba, która dotknie jego rogu, doznaje wizji, w której ukazana zostaje przyszłość jej dziecka.[2][3][1]

Historia

Przed pierwszą klątwą

Plik:2x05 Frozen Unicorn.png

Podczas jednej z lekcji magii u Rumpelsztyka, Regina z powodzeniem zamroziła czarnego jednorożca. Jednak kiedy nauczyciel kazał jej wyrwać serce zwierzęcia i je zgnieść, kobieta nie mogła tego zrobić, gdyż przypominało to jej o tym, co jej matka zrobiła z mężczyzną, którego kochała.[3]

Czarownica mieszkająca w Zakazanej Twierdzy miała jednorożca, którego traktowała jak zwierzątko domowe.[2]

Po dowiedzeniu się od Czarownicy, że ich nienarodzone dziecko może być zarówno dobre, jak i złe, Śnieżka i Książę wyśledzili białego jednorożca i dotknęli jego rogu, aby dostrzec przyszłość swojej córki. Mężczyzna miał wizję, w której widział niemowlę w łóżeczku ozdobionym fioletowymi wstążkami. Następnie podniósł ją i szczęśliwie trzymał w rękach. Tymczasem kobieta widziała Emmę jako nastolatkę w różowej sukni, która wyrwała i zmiażdżyła jej serce.[1]

Znani przedstawiciele gatunku

Ciekawostki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 == Przypisy ==

    <references/>

  2. 2,0 2,1 2,2 == Przypisy ==

    <references/>

  3. 3,0 3,1 3,2 == Przypisy ==

    <references/>