Disney Wiki
Advertisement
Disney Wiki

Szablon:Aktor infobox |} Jonathan Chase (ur. 26 października 1979 roku w Boca Raton na Florydzie) – amerykański aktor filmowy i telewizyjny.

Życiorys[]

Urodził się pod nazwiskiem Jonathan Shane Greenfield w miejscowości Boca Raton, gdzie ukończył Spanish River High School. Jest także absolwentem Uniwersytetu na Florydzie. Umiejętności aktorskie zdobywał w szeregach nowojorskiego stowarzyszenia Upright Citizens Brigade.

Jako aktor debiutował na małym ekranie gościnną rolą w komediowym serialu FOX Oliver i przyjaciele (Oliver Beene, 2004). Po występie jako Brick Fields w wydanej na rynek DVD krótkometrażowej komedii The Baker's Dozen (2005) i kinowym horrorze komediowym The Gingerdead Man (2005), zdobył rolę Jaroda − mało rozgarniętego nastoletniego geja, pasjonata treningów siłowych, w komedii Kolejny gejowski film (Another Gay Movie, 2006), parodiującej światowy przebój American Pie (1999). Choć postać Jaroda przyniosła mu sławę i rozgłos, Chase najbardziej znany jest z wykreowanej przez siebie w piątym sezonie sitcomu UPN One on One roli Casha Bagena. Pojawił się także w serialach Weronika Mars (Veronica Mars, 2007) i Detektyw Monk (Monk, 2004-'08), a w telewizyjnym filmie akcji Krwawy ring (Ring of Death, 2008) odegrał przy boku Johnny'ego Messnera mężczyznę imieniem Lancer − skazanego na więzienie bezbronnego młodzieńca.

Advertisement