FANDOM

Captain-america-2-poster-us-full

Kapitan Ameryka: Zimowy żołnierz (ang. Captain America: The Winter Soldier) – amerykański film akcji science-fiction z 2011 roku.

Film stanowi sequel filmu Kapitan Ameryka: Pierwsze starcie.

Fabuła

Po wydarzeniach w Nowym Jorku Steve Rogers, znany jako Kapitan Ameryka, razem z Natashą Romanoff kontynuuje współpracę z kierowaną przez Nicka Fury'ego organizacją T.A.R.C.Z.A.

Po jednej z kolejnych misji Fury zaznajamia go z projektem nowego programu obronnego, który ma likwidować zagrożenia i nie dopuszczać do katastrof. Rogers uważa jednak, że wzbudzanie strachu jest sprzeczne z ideą wolności, o którą od tak dawna walczy. Tymczasem Fury także zaczyna mieć wątpliwości i prosi o swojego zwierzchnika, Alexandra, o zawieszenie prac nad projektem. Wkrótce dochodzi do zamachu na Fury'ego. Sprawcą jest tajemniczy najemnik nazywany Zimowym Żołnierzem. Na domiar złego zachodzi podejrzenie, że T.A.R.C.Z.A. jest infiltrowana od wewnątrz.

Obsada

Ciekawostki

  • W scenie po napisach pojawia się Quicksilver, Scarlet Witch oraz Baron von Strucker.
  • W filmie na krótki czas można zauważyć Jossha Whedona.
  • Pod koniec filmu można zobaczyć powstanie Crossbonesa.
  • Aktor wcielający się z Batroca ma tak samo na imię co on. Do tego jego nazwisko pochodzi z Francji tak jak Batroc.