FANDOM

Emma Swan: Książki historyczne bazują na historii.
Jefferson: A baśnie na czym? Na wyobraźni? Wyobraźnia też się musi na czymś opierać.

Kraina Baśni to jeden ze światów pojawiających się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Pilot pierwszego sezonu.

Krainy

Kraina Baśni podzielona jest na mniejsze krainy, podobnie jak Świat Bez Magii jest podzielony na kontynenty i regiony. Poniżej znajdują się wszystkie znane krainy Krainy Baśni.

Agrabah

Agrabah to kraina pojawiająca się po raz pierwszy w odcinku Trust Me serialu Once Upon a Time in Wonderland. Jest oddzielona od Zaczarowanego Lasu przez pustynię.[2]

Arendelle

Arendelle to kraina pojawiająca się po raz pierwszy w odcinku Opowieść o dwóch siostrach czwartego sezonu. Jest oddzielona od Zaczarowanego Lasu przez morze i znajduje się kilka dni drogi od Camelotu.[3]

Camelot

Camelot to kraina pojawiająca się po raz pierwszy w powieści graficznej Out of the Past. Znajduje się kilka dni drogi od Zaczarowanego Lasu i Arendelle i jest oddzielona od DunBroch przez Morze Kości Słoniowej.[3]

DunBroch

DunBroch to kraina pojawiająca się po raz pierwszy w odcinku Niedźwiedź i łuk piątego sezonu. Jest oddzielona od Camelotu i reszty kontynentu przez Morze Kości Słoniowej.[4]

Zaczarowany Las

Zaczarowany Las to kraina pojawiająca się po raz pierwszy w odcinku Pilot pierwszego sezonu. Znajduje się kilka dni drogi od Camelotu, jest oddzielona od Agrabahu przez pustynię, a od Arendelle i DunBroch przez morze.[3]

Miejsca

25px-Disambig.svg.png
{{{1}}}
25px-Disambig.svg.png
{{{1}}}
25px-Disambig.svg.png
{{{1}}}
25px-Disambig.svg.png
{{{1}}}

Ciekawostki

  • Dokładny rozmiar i zakres, jakie obejmuje Kraina Baśni, nie są znane.

Przypisy