FANDOM

Róża symbolizuje teraz twoją Bestię. Dopóki ma płatki, on żyje.

Magiczna róża to magiczny przedmiot pojawiający się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Mroczna Emma piątego sezonu.

Historia

Przed trzecią klątwą

Widząc, jak Belle przejmowała się stanem śpiączki pana Golda, Matka Przełożona zachęciła ją, aby dołączyła do innych w poszukiwaniu Mrocznej Emmy, gdyż jej zaradność może się przydać. Kobieta jednak odmówiła, chcąc pozostać z ukochanym na wypadek, gdyby nagle umarł. Używając swojej różdżki, zakonnica wyczarowała magiczną różę pod szklanym kloszem i dała ją Belle. Wyjaśniła, że roślina symbolizuje teraz jej Bestię i tak długo, jak będzie miała płatki, on będzie żył. Belle miała klosz z różą przy sobie, pomagając w poszukiwaniach Emmy, a także zabrała go ze sobą do Zaczarowanego Lasu.[1]

Kiedy mieszkańcy Storybrooke zostali przeniesieni do Zaczarowanego Lasu, spotkali króla Artura, który zaprosił ich do Camelotu. W czasie balu z okazji ich przybycia Belle nie była w stanie bawić się, gdyż cały czas czuwała nad różą, której płatki zaczęły powoli opadać. Leroyowi udało się ją pocieszyć, mówiąc, że roślina symbolizuje "nadzieję" na wyzdrowienie Golda. Następnie Belle i Leroy zatańczyli ze sobą.[2]

Później Belle pomagała innym z poszukiwaniu sposobu na nawiązanie kontaktu z Merlinem, który został uwięziony w drzewie. Przez cały ten czas róża stała na pobliskim stole. Gdy Belle znalazła w książce informacje na temat Karmazynowej Korony, David i Artur wyruszyli na poszukiwania rośliny.[3]

W celu ratowania życia Haka, Emma wykorzystała Excalibura, aby zamienić go w Mrocznego. Jednakże jego mroczne popędy doprowadziły do zabicia Merlina w celu rzucenia Mrocznej Klątwy. Belle miała ze sobą różę, kiedy ona i inni zostali teleportowani przez Emmę do baru Babci, gdzie Mroczna wymazała im wspomnienia z pobytu w Camelocie. Następnie wszyscy zostali pochłonięci przez klątwę i przeniesieni z powrotem do Storybrooke.[4]

Po trzeciej klątwie

Kiedy mieszkańcy Storybrooke powrócili do miasta, odkryli, że stracili wspomnienia. Belle, wciąż z magiczną różą u boku, wraz z innymi była obecna, gdy Emma - już w pełni Mroczna - odwiedziła bar Babci, grożąc wszystkim.[1]

Belle udała się z różą do lombardu, a potem przyniosła ją ze sobą do baru, gdzie pocieszała Haka, któremu nie udało się złamać klątwy Mrocznego u Emmy pocałunkiem prawdziwej miłości.[2]

Belle trzymała różę w pobliżu podczas pracy w sklepie nad miksturą, która mogłaby uleczyć Golda, kiedy odwiedzili ją David i Artur. Później, kiedy kobieta udała się do baru, aby odebrać posiłek, była zaskoczona, widząc jak prawie wszystkie płatki róży opadły, a następnie wróciły na swoje miejsce. Belle pobiegła z powrotem do sklepu, ale nie zastała tam męża.[3] Martwiąc się o jego bezpieczeństwo, kobieta poinformowała resztę, że pan Gold zniknął.[5]

Ciekawostki

  • Magiczna róża oparta jest na zaczarowanej róży z filmu Piękna i Bestia Disneya.
  • Wielokrotnie w scenach, w których pojawia się magiczna róża w tle, klosz przykrywający roślinę jest biały, a nie przezroczysty.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 == Przypisy ==

    <references/>

  2. 2,0 2,1 == Przypisy ==

    <references/>

  3. 3,0 3,1 == Przypisy ==

    <references/>

  4. == Przypisy ==

    <references/>

  5. == Przypisy ==

    <references/>