Disney Wiki
Advertisement
Disney Wiki

Makucha to postać z serialu Lwia Straż.

Opis[]

Osobowość[]

Makucha jest przebiegły i dumny, a także bardzo wytrwały. Gdy wyznaczy sobie zdobycz nie ustąpi, dopóki jej nie zabije. Nawet w starciu z silnym oporem jest stanowczy i gotów do walki o to, co uważa za swoje. Pomimo swojej wielkiej pewności siebie nie jest głupi - gdy przeciwnicy są zbyt liczni lub on sam jest obezwładniony, przestanie walczyć. Jego ulubionym posiłkiem jest okapi i może poświęcić wiele, żeby je upolować. Często ryczy i warczy, by wyrazić swoją irytację. Nieco przypomina Sabor z Tarzana.

Wygląd[]

Makucha jest dużym, zwinnym i dobrze zbudowanym lampartem o niesamowitych zdolnościach fizycznych. Jego futro jest bladożółte, a pysk, podbrzusze i łapy białe. Sierść na grzbiecie usiana jest dużymi czarnymi rozetami z brązowym środkiem, podczas gdy na pysku i szyi cętki są małe. Końcówka jego długiego ogona jest pokryta czarno-białymi pręgami. Ma zielone oczy z ciemnymi obwódkami, duże krzaczaste brwi oraz złoziemski' nos. Pazury jego przednich łap są stale wysunięte.

Umiejętności[]

  • Umiejętności łowieckie: Lamparty są świetnymi łowcami, a Makucha potwierdził to, przez długi czas tropiąc okapi - zwierzę bardzo rzadkie i trudne do znalezienia.
  • Umiejętność walki: Makucha prawdopodobnie jest dobrym wojownikiem, ponieważ był gotowy do walki z Kionem, Fuli i Bungą naraz.
  • Siła: Makucha wydaje się całkiem silny, jako że chciał walczyć z Kionem, Fuli i Bungą naraz.
  • Szybkość: Jest szybszy od Kiona, lecz nie tak szybki jak Fuli, ponieważ ona była w stanie go dogonić.
  • Umiejętność skoków: Lamparty potrafią najwyżej skakać ze wszystkich wielkich kotów. Makucha z łatwością przeskoczył Wielką Cieśninę, mimo że żaden członek Lwiej Straży nawet nie odważyłby się tego zrobić.
  • Kondycja: Makucha nie przestaje podążać za zdobyczą bez względu na nic. Może przejść wiele kilometrów, ponieważ nie ma zamiaru zrezygnować z wyjątkowego posiłku.
  • Wytrzymałość: Makucha był w stanie wytrzymać kopnięcie Ajabu i brutalną siłę Beshte, a także wyrzucenie na pewną odległość. Mógł potem podnieść się z łatwością i nadal dążył osiągnięcia do wybranego celu, czyli upolowania okapi.

Historia[]

Zmyślony okapi[]

Makucha pochodzi z odległej krainy. Przybył na Lwią Ziemię, podążając po śladach okapi Ajabu, którego miał zamiar upolować.

Na Lwiej Ziemi Makucha zakrada się do stada gazeli niedługo przed tym, jak staje do konfrontacji z Lwią Strażą, która każe mu natychmiast opuścić ten teren. Lampart rzuca Straży wyzwanie, mówiąc że najpierw muszą go złapać. Fuli rozpoczyna pościg, lecz gdy Makucha przeskakuje nad Wielkim Wąwozem, rezygnuje.

Makucha tropi okapi Ajabu i znajduje go wśród stada zebr, a wtedy próbuje odebrać mu życie. Tuż przed skokiem na zdobycz zderza się z Thurstonem, który błaga, żeby go nie jeść. Zirytowany Makucha odpowiada mu, że ma smaczniejszą ofiarę do złapania, po czym kontynuuje polowanie na Ajabu.

Lwia Straż przybywa na pomoc Ajabu w ostatniej chwili. Makucha jest gotów walczyć z Fuli, Kionem i Bungą naraz, lecz gdy do walki przyłącza się Beshte, rezygnuje, uznając że nawet okapi nie jest tego warte. Następnie odchodzi z Lwiej Ziemi, decydując się na poszukanie łatwiejszej zdobyczy.

Ciekawostki[]

  • Makucha jest trzecim znanym lampartem w uniwersum Króla Lwa. Dwa pierwsze to król Leopold i Księżniczka Claudia, którzy wystąpili w serialu Timon i Pumba.
  • Na Lwiej Ziemi lamparty nie są rodzimym gatunkiem i nie wolno im wkraczać na ten teren.
  • W rzeczywistym świecie lamparty i lwy są wrogami; lwy często kradną zdobycz lampartom lub zabijają je, aby pozbyć się konkurencji pokarmowej.
  • Nieco przypomina Sabor z Tarzana, zarówno jeśli chodzi o cechy wyglądu, jak i wytrwałość w polowaniu.

Zobacz też[]

Szablon:Navbox/Król Lew (1994)

Advertisement