Disney Wiki
Advertisement
Disney Wiki

Maurycy to postać z filmu Piękna i Bestia. Jest ojcem Belli, wdowcaem po jej matce i teściem Księcia Adama.

Osobowość[]

Maurycy to niekonwencjonalny, a zarazem skromny wynalazca mieszkający wraz z córką Bellą i koniem Filipem w małej francuskiej wiosce.

Maurycy ma nadzieję, że pewnego dnia stworzy wynalazek, który odmieni życie jego rodziny na lepsze i regularnie ciężko pracuje w swojej piwnicy/warsztacie nad różnymi urządzeniami. Choć zwykle spotykają się z porażką, jego marzenie i wsparcie Belli motywują go za każdym razem do dalszych wysiłków.

Maurycy jest powszechnie znany w całej wiosce jako „szalony Maurycy”. Ze względu na wyjątkowość jego wynalazków często patrzy się na niego z pogardą i uważa się go za niezrównoważonego psychicznie, aczkolwiek na tyle nieszkodliwego, aby nie budzić uzasadnionego niepokoju wśród mieszkańców miasta; woleliby raczej wyśmiewać go w celu wywołania śmiechu. Bella naśladuje go jako dość niekonwencjonalną osobę i z tego powodu spotyka się z podobną formą krytycznej oceny ze strony mieszkańców miasta. Maurycy ma jednak tendencję do ignorowania opinii innych, po prostu skupiając się na pracy i rodzinie.

Wygląd[]

Maurycy to niski, białoskóry staruszek z lekką nadwagą. Ma zielone oczy i siwe włosy z wąsami i brązowe krzaczaste brwi. W pierwszych scenach filmu, Ubrany jest w zieloną koszulę i spodnie z z pomarańczowymi szelkami i brązowe buty. W scenie w zamku na końcu filmu, Maurycy ubrany jest w białą koszulę z niebieską kamizelką.

Ciekawostki[]

W oryginalnej opowieści Maurycy był bogatym kupcem, a nie wynalazcą. Przeniósł się z rodziną na prowincję, ponieważ stracił wszystko, gdy jego statki zaginęły na morzu, a burza z piorunami spaliła jego posiadłość, ale dzielnie radzi sobie z przeciwnościami losu, starając się jakoś odbudować rodzinny majątek. Różnica między opowieścią a filmem polega na tym, że żona Maurice'a była obecna i że miał pięcioro dzieci, z których Bella była najmłodsza i najbliższa swojemu ojcu, a także najbardziej wspierała swoich rodziców w ich przeciwnościach losu. Podobnie jak w filmie, Maurice rzeczywiście schronił się w zamku po tym, jak zgubił się w ciemnym lesie, z tą różnicą, że został zaciągnięty na wybrzeże, gdzie odnaleziono jeden z jego statków, tylko po to, by tam zobaczyć, że został on oskubany do czysta przez piratów. Kiedy Maurycy przebywał na zamku, był zdziwiony, dlaczego przygotowano dla niego jedzenie i nocleg, podczas gdy zamek rzekomo był opuszczony (w opowieści Bestia sama opiekowała się zamkiem). Dopiero gdy Maurycy zerwał różę z ogrodu, Bestia ujawniła się i rozgniewała się na Maurycego za kradzież, podczas gdy Bestia była dobrym gospodarzem i zażądała spotkania z „Pięknością”, dla której była przeznaczona róża, ale w końcu Bestia zamieniła się w przystojnego księcia dzięki prawdziwej miłości między nim a Bellą, jak w wersji Disneya.

W krótkotrwałej serii komiksów, kilka lat przed spotkaniem Belli i Bestii, Maurice jest pokazany jako nieco młodszy z gęstymi, ciemnobrązowymi włosami.

Beauty and the beast logo
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]]
Media:
Piękna i BestiaPiękna i Bestia. Zaczarowane świętaPiękna i Bestia. Zaczarowany świat Belli
Postacie:
BellaBestiaMaurycyPłomykTrybikPani ImbrykBryczekRodzeństwo BryczkaGastonLeFouChef BoucheFifiSzafaSułtanMonsieur D'ArqueCzarodziejkaSprzedawca książek

AngeliqueForteFife

WebsterKajetanLe PiórWitherspoonŻyrandola
Miejsca:
Zamek Bestii
Przedmioty:
Magiczna różaMagiczne lustro
Piosenki:
Piękna i Bestia: BellaGastonGościem bądźSłodkiego cośLudźmi znów byćPiękna z BestiąZabić go
Piękna i Bestia. Zaczarowane święta: Pod jemiołą szczęście gościDziwne historieTak długo jak Gwiazdki otacza nas blaskPokochaj MnieTak długo jak Gwiazdki otacza nas blask (repryza)Niech zjawi się ten gość
Inne:
Café MyszkaDawno, dawno temuJej Wysokość ZosiaPiękna i Bestia (film 2017)
[[Plik:{{{Grafika2}}}|100x150px]]
Advertisement