FANDOM

Mickey, Donald, Goofy: Trzej muszkieterowie (ang. Mickey, Donald, Goofy: The Three Musketeers, 2004) – amerykański film animowany powstały na podstawie powieści Trzej muszkieterowie Aleksandra Dumasa, ojca. Film wyprodukował DisneyToon Studios, w rolach głównych Myszka MikiKaczor Donald i Goofy.

Fabuła

Francja, XVII wiek. Niefortunni odźwierni – Myszka Miki, pies Goofy oraz Kaczor Donald – marzą o tym, żeby zostać prawdziwymi muszkieterami. Dowiadują się o niecnym planie kapitana Pete’a, który chce porwać i uwięzić księżniczkę Minnie. Niespodziewanie bohaterowie mają szansę udowodnić swoją odwagę i waleczność. Kapitan Pete nie docenia jednak pomysłowości tej trójki. Krzyżują mu plany mimo wielu zabawnych perypetii, które omal nie doprowadzają do fiaska całej operacji. Przyjaźń bohaterów zostaje wystawiona na próbę, kiedy kapitanowi udaje się schwytać Myszkę Miki. Czy Goofy i Donald zdążą odnaleźć swojego przyjaciela?

Obsada

Postać Dubbing angielski Dubbing polski
Myszka Miki Wayne Allwine Kacper Kuszewski
Kaczor Donald Tony Anselmo Jarosław Boberek
Goofy Bill Farmer Krzysztof Tyniec
Myszka Minnie Russi Taylor Beata Wyrąbkiewicz
Kaczka Daisy Tress MacNeille Elżbieta Futera-Jędrzejewska
Pete Jim Cummings Sławomir Orzechowski
Klarabella April Winchell Agnieszka Fatyga
Bracia Be Jeff BennettMaurice LaMarche Piotr ZeltJan Kulczycki

Jarosław Domin

Trubadur Rob Paulsen Tomasz Steciuk
Pozostałe głosy Jess HarnellFrank Welker

Oraz: chór w składzie: Mariusz Cyciura, Izabela Gala, Jolanta Kaczyńska-Lechnio, Sławomir Kaszuba, Janusz Kazanecki, Maria Kucharska, Agnieszka Piotrowska, Katarzyna Pysiak, Roman Wawreczko i Małgorzata Wójciak pod kierownictwem Henryka Wojnarowskiego.

Piosenki

Ciekawostki

  • Jest to pierwszy film pełnometrażowy w którym cała trójka wystąpiła razem.
  • W filmach z udziałem Myszki Miki, Kaczora Donalda i Goofy'ego po raz pierwszy wystąpiła Krowa Klarabella. Klarabella zakochała się w Goofym.
  • Piosenka "A bo jestem asem" nie miała muzyki.