FANDOM

Plik:Most do Terabithii.jpg

Most do Terabithii- jest 2007 film dystrybuowane przez Walt Disney Pictures i Walden Media na podstawie powieści Katherine Paterson. W rolach głównych występują Josh Hutcherson jako Jesse Aarons i AnnaSophia Robb jako Leslie Burke.

Film oparty jest na powieści Katherine Paterson o tej samej nazwie, i dystrybuowane przez Walt Disney Pictures w USA. W filmie występują Josh Hutcherson, AnnaSophia Robb, Robert Patrick, Bailee Madison i Zoey Deschanel. Most do Terabithii opowiada historię Jessego Aarons i Leslie Burke, dwunatoletnich sąsiedó, którzy tworzą świat fantasy o nazwie Terabithii i spędzają wolny czas razem w opuszczonym domu na drzewie.

Scenarzysta David Paterson jest synem Katherine Paterson, a powieść jest oparta na części jego dzieciństwa. Kiedy zapytał matkę, czy mógłby napisać scenariusz na podstawie powieści, zgodziła się z powodu jego zdolności jako dramaturg. Produkcja rozpoczęła się w lutym 2006 roku, a film został ukończony w listopadzie. Główne zdjęcia kręcono w Auckland w Nowej Zelandii w ciągu sześćdziesięciu dni. Montaż filmów trwał dziesięć tygodni podczas postprodukcji, muzyka mieszania i efekty wizualne trwało kilka miesięcy.

Most do Terabithii trafił do kin w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie w dniu 16 lutego 2007 roku. Film przyniósł sukces finansowy, a także z budżetu około 20.000.000 dolarów, miał światową brutto US 137.000.000137.000.000 dolarów. Film otrzymał pozytywne recenzje, krytycy nazywali ją wierną adaptację powieści dla dzieci, i stwierdził, dynamiczne efekty wizualne i naturalne występy wzmocniona wyobraźni filmowej. Most do Terabithii został nominowany do siedmiu nagród, wygrywając pięć nagród na Młodych Artystów.

Spis treści

ukryj ] *1 Działka

Fabuła filmu

Jesse "Jess" Aarons (Josh Hutcherson) jest uczniem piątej klasy i początkującym artystą. Mieszka ze swoją rodziną, która ma problemy finansowe, w Lark Creek. Jeździ autobusem do szkoły z jego młodszą siostrą May Belle (Bailee Madison), gdzie unika szkolnego łobuza Janice Avery (Lauren Clinton). W klasie, Jess jest wyśmiewany przez kolegów. Jest to między innymi: Scott Hoager (Cameron Wakefield) i Gary Fulcher (Elliot Lawless). Chłopak i spotyka nową uczennicę w jego wieku o imieniu Leslie Burke (AnnaSophia Robb). Jess bierze udział w wyścigu podczas przerwy, do którego przygotowywał się w domu. Leslie również przyłącza się do biegu i udaje się jej pokonać wszystkich chłopców, ku irytacji Jess'a. W drodze do domu, Jess i Leslie dowiadują się, że są sąsiadami.

Wieczorem, Jess jest zły na May Belle, która rysowała w jego notesie. Jego ojciec zamiast porozmawiać o tym co się stało, odrazu staje po stronie córki. Następnego dnia w szkole, Leslie komplementuje zdolności rysownicze Jess'a, po dokładnym przejżeniu jego notatnika. Oboje stają się przyjaciółmi. Po szkole, dzieci udają się do lasu, gdzie znajdują potok, nad którym zawieszona jest lina. Oboje spędzają czas na huśtaniu się na niej. Jess i Leslie wchodzą głębiej w las. Odkrywają w nim stary domek na drzewie i rozbity samochód. Dzieci wymyślają tam nowy, magiczny świat, który nazywają Terabithi'a. Fanazyjny świat budzi się do życia w miarę zwiedzania okolicyi. W ciągu najbliższych kilku dni, Jess i Leslie spędzają dużo czasu razem, w Terabithii i w związku z tym relacja dzieci jest mocniejsza.

Leslie daje Jess'owi zestaw artystyczny. Chłopak jest bardzo szczęśliwy. Z wdzięczności Jess daje dziewczynce szczeniaczka, którego wziął ze schroniska. Leslie nazywa swojego pupilka Książę Terrien(KT). Pewnego dnia przyjaciele walczą z różnymi stworami w tym z trollem przypominającym Janice. W szkole, May Belle pokazuje swojej przyjaciółce Alexandrze, jaką ma przekąskę. Okazuje się nią być Twinkies. Jess mówi jej, że nie powinna się tym chwalić. Na przerwie May Belle krzyczy w stronę Jess i Leslie, że Janice ukradła jej Twinkies'a. Leslie jest zła na Janice, że każe płacić młodszym od siebie za wejście do toalety. Jess i Leslie postanowili ukarać Janice, robiąc jej żart, w skutek czego dziewczyna staje się pośmiewiskiem w szkole. Gdy Leslie rodzice skończyli pisać książkę, ona i Jess pomogli malować ich dom. Jess jest pod wrażeniem tak silnych relacji w rodzinie Leslie i atmoswerze spokoju i radości panującej w ich domu. Podczas malowania ścian nie może przestać się uśmiechać. 

W szkole w piątek, Leslie słyszy jak Janice płacze w łazience. Leslie porozmawiała z Janice i dowiedziała się, że to przez złą sytuację w domu dziewczyna jes tyranem w szkole. Leslie pomaga się uspokoić dziweczynie i obie się zaprzyjaźniają. Jess i Leslie wzięli psa dziewczynki do Terabithii, gdzie walczyli z kilkoma stworzeniami przypominającymi uczniów w ich szkole. Postanawiają wrócić do domu, gdy zaczyna padać i w potoku woda jest wyżej niż kiedykolwiek i zaczyna stanowić niebezpieczeństwo. Jess odprowadza wzrokiem Leslie. Chłopak zdał sobie sprawę z tego, że zakochał się w swojej przyjaciółce. Chwilę później biegnie radośnie z powrotem do domu.

Następnego dnia rano, Pani Edmunds (Zoey Deschanel), nauczycielka od muzyki proponuje mu wyjazd na jednodniową wycieczkę do muzeum sztuki. Jess próbował zapytać o zgodę swoją matkę, jednak ona spała i w odpowiedzi chłopiec usłyszał niezrozumiały bełkot. Jess uznał to za zgodę. Młody artysta nie prosił nauczycielki, żeby zabrała ze sobą Leslie aby im towarzyszyła. Patrzy tylko na jej dom kiedy odjeżdżali.

Po powrocie do domu Jess odkrywa, że jego rodzice nie wiedzieli gdzie jest i się bardzo martwili. Ojciec chłopca przekazuje mu bardzo przykrą wiadomość, mówiąc mu, że Leslie nie żyje. Dzieczynka uderzyła głową o brzeg i wpadła do wody, kiedy próbowała przeksoczyć nad potokiem.

Jess jest rozpaczony i odwiedza dom Burke z rodzicami, aby pożegnać się ze swoją przyjaciółką. Ojciec Leslie, Bill Burke (Latham Gaines), mówi Jess'owi, że go kocha i jest mu wdzieczny za to, zaprzyjaźnił się z jego córką, ponieważ w starej szkole miała problemy z dostosowaniem się do grupy, a co za tym idzie- ze znalezieniem przyjaciół. Jess jednak czuje ciążące na nim poczucie winny za smierć Leslie. Jego ojciec próbuje go pocieszać.

Jess postanawia ponownie wyobrazić Terabithii,i na cześć Leslie buduje most przez rzekę, aby mógł bezpiecznie przejść po nim nowy władca. Cłopiec zaprasza swoją siostrę, May Belle, aby pokazać jej całą Terabithię. Dziewczynka jest zachwycona, bo wcześniej Jess zabronił jej wchodzić. Ona i Jess przywrócili Terabithii jeszcze większy blask i urok. Jess został królem, a jego siostra- królową Terabithii.

Różnice w filmie, a w książce

W filmie pojawja się kilka, głównie mniej znaczących różnic np.:

  1. W książce Jess macha do Janice, kiedy wysiada z autobusu. W filmie robi to Leslie.
  2. W siążce rodzice Jess'a nie są zadowoleni, że chłopiec zadaje się z dziewczyną. W filmie jednak Nancy jest zadowolona.
  3. W książce Leslie jest brunetką, a Jess blondynem. W filmie jest odwrotnie.

Jak i takie trochę bardziej wpływające na rozwój wydarzeń i poszczególne postacie:

  1. W książce Leslie jest ewidentnie ateistką, zaś w filmie brak jej po prostu chrześcijańskich przekonań.
  2. Dziewczynka w filmie ma trochę bardziej łagodny charakter niż jest to ukazane w książce. Na przykład kiedy w książce Leslie ucieka z klasy, po tym jak mówi, że nie ma telewizora, podczas gdy w filmie nic takiego nie miało miejsca. W książce są sytuacje podczas których dziewczynka podnosi głos, lub krzywo się patrzy, a w filmie nie ma żadnych.

Piosenka

Keep Your Mind Wide Open - AnnaSophia Robb

CallSend SMSAdd to SkypeYou'll need Skype CreditFree via Skype

(Na pewno ten artykuł wygląda lepiej niż wcześniej, i jeżeli ktoś by mógł to bardzo proszę, żeby usunął to na dole, ponieważ ja nie potrafię ; )

----->

Ten artykuł wymaga
poprawy
Jeśli możesz: popraw go!

Ten artykuł wymaga
poprawy
Jeśli możesz: popraw go!